تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798326331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از دیدار رئیس‌جمهور با جمعی از نخبگان جوان تأکید روحانی بر جذب نخبگان/ضرورت تدوین سند راهبردی/نخبگان جوان به رئیس‌جمهور چه گفتند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از دیدار رئیس‌جمهور با جمعی از نخبگان جوان
تأکید روحانی بر جذب نخبگان/ضرورت تدوین سند راهبردی/نخبگان جوان به رئیس‌جمهور چه گفتند
رئیس‌جمهور گفت: اولین وظیفه ما این است که استعداد برتر را به نخبه تبدیل کنیم که این بزرگترین وظیفه بنیاد ملی نخبگان است.

خبرگزاری فارس: تأکید روحانی بر جذب نخبگان/ضرورت تدوین سند راهبردی/نخبگان جوان به رئیس‌جمهور چه گفتند



به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، نخبگان علمی به مثابه اصلی‌ترین رکن بنگاه‌های تولید دانش نظیر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، بیشترین نقش را در فرآیند توسعه جوامع ایفا می‌کنند چرا که مهاجرت تحصیل‌کردگان و متخصصین، کشور را به سمت توسعه‌نیافتگی سوق داده و شکاف کشور را با کشورهای توسعه‌یافته عمیق‌تر می‌کند. رشد چشمگیر فعالیت علمی ایران پس از انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته گام‌های مهمی را در حرکت در مسیر علمی بردارد و به نعمت دانشمندان و پژوهشگران مومن و متعهد به پیشرفت‌های عمده‌ای در زمینه دست‌یابی به فن‌آوری ساخت سامانه‌های پیشرفته نظامی فناوری هسته‌ای و تکنولوژی برتر دنیا برسد. افزایش تعداد محققان و طرح‌های تحقیقاتی فعال در قالب طرح‌های بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای، تدوین و انتشار مقالات علمی در مجلات داخلی و خارجی نشانگر رشد چشمگیر فعالیت‌های علمی پس از انقلاب اسلامی و اقبال جامعه علمی کشور به ایجاد تشکل‌های علمی تخصصی به منظور توسعه و ارایه فعالیت‌های پژوهشی به شکل سازمان‌یافته است. بدون تردید، از شاخصه‌های پیشرفت و تعالی یک کشور، اهتمام متولیان آن به امر دانش، تحقیق و پژوهش در عرصه‌های مختلف است. تاکید رهبر انقلاب بر ضرورت فراهم‌سازی امکانات برای نخبگان رهبر معظم انقلاب در تاکیدات مکرر خود همواره بر ضرورت فراهم‌سازی امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای نخبگان به عنوان مهمترین راه حمایت از آنان تاکید داشته‌اند. ایشان در دیدار با بیش از هزار نفر از نخبگان علمی جوان کشور خاطرنشان کردند: نخبگان به دنبال کار و تلاش و ژرف‌نگری و پیشرفت کشورند و باید زمینه مناسب حرکت را برای آنان فراهم کرد. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای نقشه جامع علمی را ترسیم کننده بخش مهمی از نیازهای علمی کشور دانستند و با اشاره به ضرورت فعالیت نخبگان در مسیر تأمین این نیازها افزودند: فعالیت هایی که نشان دهنده جسارت، اهتمام، اعتماد به نفس و بلندپروازی نخبگان است، حقیقتاً مطلوب و جذاب است. رهبر معظم انقلاب تشکیل چرخه به هم پیوسته علوم مورد نیاز کشور، ایده مهم دیگری را تحت عنوان ایجاد چرخه زنجیروار تبدیل فکر و اندیشه به محصولات تجاری مطرح کرده و خاطرنشان کردند: باید چرخه‌ای به وجود آوریم که در آن ایده‌های ذهنی نخبگان و نابغه‌ها، به مراکز علمی تحویل شود تا پس از پرورش علمی این ایده‌ها، نخبگان فناوری و صنعتی با کار و تلاش جدی، آنها را به محصولات صنعتی و غیرصنعتی تبدیل کنند و دستگاه‌های ذیربط نیز زمینه تولید و تجاری کردن این محصولات را فراهم سازند.    

  تلاش دولت یازدهم برای حمایت از نخبگان دولت یازدهم نیز پس از آغاز به کار تلاش‌هایی را در جهت حمایت از نخبگان و برداشتن موانع حرکت کشور در مسیر علمی برداشت. رئیس جمهور سال گذشته در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تأکید بر اجرای سریعتر سند ملی نخبگان گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای حفظ و بکارگیری نخبگان در عرصه‌های علمی و تخصصی در دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های کشور و بویژه در صنعت و تولید به نحو احسن بهره گرفت. روحانی تصریح کرد: باید توجه بیشتری به این مراکز و دانشگاه‌های برتر کشور معطوف شود و با در نظر گرفتن تسهیلات و امکانات مناسب، این مراکز جذب و تربیت نخبگان را بیش از پیش تقویت کرد. تمهیدات دولت برای جلوگیری از خروج نخبگان از کشور یکی از سوالات اساسی دانشجویان بود که روحانی در روز 16 آذر سال گذشته در پاسخ به آن گفت: ما باید فضای لازم برای نخبگان را ایجاد کنیم که این شرکت‌های دانش‌بنیان اگر تقویت و توسعه پیدا کند، بخشی از این مسأله را حل خواهد کرد. وی یادآور شد:‌ باید فضای لازم احساس مسئولیت هم در دانشگاه و غیر دانشگاه به وجود آوریم. دانشگاه که فقط علم و سیاست نیست، در دانشگاه اخلاق هم هست. در دانشگاه فرهنگ هم باید توسعه پیدا کند. در دانشگاه اگر آن احساس مسوولیت نسبت به ملت و وطن به معنی واقعی تقویت بشود، برخی از افراد هم البته هستند فضای آنجا را برای زندگیشان بهتر می‌بینند و آنوقت ما باید با آن فضای معنوی، اخلاقی و فرهنگی کاری کنیم، آنها احساس مسوولیت کنند و با رفاه کمتر به خاطر کشورشان و ملتشان بمانند یا اگر رفتند، برگردند. روحانی پیش از آن نیز در  16 مهر 1392 در مراسمی با حضور بیش از هزار نخبه از سراسر کشور که در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد، گفت: با حضور نخبگان جوان کشور، ایران می‌تواند احساس قدرت و قدرتمندی کند. باید استعداد برتر را به نخبه تبدیل کنیم/وظیفه بنیاد ملی نخبگان رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اولین وظیفه ما این است که استعداد برتر را به نخبه تبدیل کنیم که این بزرگترین وظیفه بنیاد ملی نخبگان است؛ ما باید استعداد برتر را بیابیم و آن را در وادی درست قرار دهیم، چرا که استعداد برتر در یک محیط مناسب می‌تواند برای جامعه و رشد آن تأثیرگذار شود.  

  رئیس جمهور اظهار داشت: اولین سخن این است که چه کنیم که این استعداد برتر بتواند در مسیر برتر ماندن از آنچه که هست باقی مانده و نیز چگونه این استعداد در اختیار کشور قرار گیرد.ما امروز در کشور نیاز به نخبگانی داریم که آستین‌ها را بالا زده و به صحنه بیایند و دولت تدبیر و امید دست نیاز خود را به سوی نخبگان دراز می‌کند. روحانی خطاب به نخبگان گفت: امروز نه تنها در بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و IT به شما نیاز داریم، بلکه در اقتصاد و سیاست هم نیازمند مشارکتتان هستیم؛ امروز تدبیر باید از سوی شما و امید از ما باشد و یک پروژه مشترک را با هم آغاز کرده و دست به دست یکدیگر بدهیم و در این بین حلقه وصل میان نخبگان و دولت، بنیاد ملی نخبگان خواهد بود. رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید دولتی باشیم که شنونده صداهای نیک است، اظهار داشت: اولین قدم دولت به سمت نخبگان این است که گوش شنوا داشته و ایده‌های آنها را بشنود و قدم بعدی نیز این است که زمینه‌های حقوقی، مادی و معنوی را برای پیشرفت ایده‌های نخبگان مد نظر قرار ‌دهد. روحانی با اشاره به اینکه سومین قدم دولت به سمت نخبگان این است که از آنها می‌خواهد در همه امور و تصمیم‌سازی‌ها مشارکت کنند، گفت: همه وزرا، سازمان‌ها و بخش‌های مهم تصمیم‌سازی کشور باید از نخبگان جوان استفاده کنند. رئیس جمهور با تقدیر از همه کسانی که در زمینه شناسایی و حمایت از نخبگان تلاش کرده‌اند، گفت: تدوین سند راهبردی هرچند که لازم است، اما کافی نخواهد بود؛ آنچه دارای اهمیت است این است که ما چه اقداماتی را باید درخصوص این سند انجام دهیم که برای آن تضمین اجرایی بوجود آوریم. حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان همچنین روز گذشته 29 تیرماه در دیدار جمعی از جوانان نخبه و منتخب کشور بر ضرورت جذب نخبگان تاکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی و عمل، زمینه جلب و جذب نخبگانی را که از کشور مهاجرت کرده‌اند، فراهم آوریم، دولت تدبیر و امید به دنبال استفاده از توان فکری نخبگان حاضر در کشور است و در این زمینه همه مساعی خود را بکار خواهد بست. وی با تأکید بر اینکه نخبگان جامعه باید احساس کنند، مشکلات جامعه و کشور مشکلات آنها و همه مردم است، افزود: امروز در زمینه اقتصاد، سیاست خارجی و داخلی، مسایل فرهنگی و اجتماعی و محیط‌زیست دارای مشکلاتی هستیم و باید در مسیر حل مشکلات و پیشرفت کشور تلاش کنیم و بدانیم که توسعه کشور نفع همگان را در بر دارد.  

  روحانی با اشاره به اینکه نخبگان، فناوران و کارآفرینان و اندیشمندان باید پیوندشان را با جامعه علمی و فراگیری دانش‌های نوین را قطع نکنند، خاطر نشان کرد: آثار نخبگی باید در همه بخش‌های مولد کشور نظیر کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات، مشهود و ملموس باشد و باید جامعه نخبگی کشور پیوند خود را با این بخش نیز حفظ کند. وی ادامه داد: نخبگان کشور باید در تصمیمات راهبردی و کلان حضور فعال داشته باشند و حاکمیت باید از نظرات و اندیشمندان نخبه در همه عرصه‌ها استفاده کند، دولت تدبیر و امید، مسئولیت و وظیفه خود را پیوند مسیر فکری نخبگان با مدیریت کشور و تصمیمات راهبردی و ارتباط کار نخبگان با تولید و مسایل مهم کشور می‌داند. به گزارش فارس شب گذشته نیز برخی از نخبگان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند که در این راستا محسن رهنورد، برگزیده جشنواره خوارزمی به نمایندگی از نخبگان شاهد و ایثارگر، از توجه دولت به نخبگان برای دستیابی به اهداف کلان کشور و اقتصاد مقاومتی قدردانی کرد و گفت: بدون تردید حضور و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان کوچک اما فنی‌نگر می‌تواند در ایجاد اشتغال و تحرک اقتصادی که نیاز جامعه است، منشأ اثر باشد. در ادامه یاسر موحدی به نمایندگی از بخش‌های علمی در حوزه هوا – فضا، دستاوردهای کشور در این حوزه را با توجه به سرمایه‌گذاری و آینده‌نگری‌های انجام شده در حوزه اجرا انجام کارگروهی و دستیابی به فناوری‌های High-tech قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: در حوزه هوا - فضا با وجود تلاش قدرت‌ها توانسته‌ایم از علم فراتر رفته و به فناوری برسیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی در دولت تدبیر و امید اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله دست یابیم. همچنین نیما رضایی عضو بنیان نخبگان از رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت به خاطر اجرای طرح تحول نظام سلامت و بیمه همگانی که موجب دمیده شدن روح امید در جامعه شده است، قدردانی کرد و با اشاره به ضرورت تربیت و ارتقای تحصیلی فرزندان این مرز و بوم در حوزه‌های مختلف، انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی، خواستار، استفاده از ظرفیت فکری نخبگان در اداره کشور شد. بهاره آرین نیز به نمایندگی از نخبگان در حوزه علوم انسانی، از اتخاذ سیاست‌های افراطی و یکجانبه و یک شبه در حوزه‌های مختلف در سال‌های اخیر انتقاد کرد و با بیان اینکه نباید هر تحول، آرزو و خواسته‌ای را از دولت درخواست کرد، اظهارداشت: بهبود امور و جبران خرابی‌های گذشته، تنها با حضور همه جوانان و نخبگان کشور امکان‌پذیر است و دولت نیز باید با حمایت و بسترسازی، زمینه فعالیت مردم را فراهم آورد. در پایان باید گفت تاکید بر جذب نخبگان، تنظیم سندملی نخبگان و ضرورت تدوین سازوکاری برای بهره‌گیری از آراء نخبگان در تصمیم‌سازی‌های کلان کشور از جمله کلمات کلیدی است که رئیس‌جمهور در دیدارهای مختلف خود با نخبگان، اساتید و شخصیت ‌های علمی کشور برآن تاکید کرده است و دولت یازدهم از تمام تلاش و توان خود برای پبشبرد کشور در مسیر اهداف علمی استفاده کرده است. زهرا عزیزی نیز به نمایندگی از بخش کارآفرینی، بر بسترسازی و ایجاد تمهیداتی برای جلوگیری از مهاجرت و بازگشتن ایرانیان فرهیخته به کشور برای توسعه همه جانبه تأکید کرد و خواستار ترویج اخلاق حرفه‌ای و مبارزه با فساد در دولت تدبیر و امید به منظور ارتقای شاخص نیروی انسانی و بهره‌وری بیشتر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی شد. انتهای پیام/

93/04/30 - 15:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن