تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814716609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهار خبر کوتاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob چهار خبر کوتاه یزد - ایرنا - سخنان مسوول دفتر شورای نگهبان مهریز، تب برفکی در بافق و سخنان معاون فرماندار میبد، اهم خبرهای کوتاه استان یزد است.


رییس دامپزشکی بافق گفت: فصل زمستان بدلیل ماندگاری ویروس ها بیماری تب برفکی شیوع بیشتری در دام ها دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ علی میرزایی ˈ در جمع اصحاب رسانه افزود: شیوع بیماری تب برفکی در شهرستان بافق بالاست و در دام های کم سن و سال مانند گوساله، بره و بزغاله تلفات بیشتری دارد.
رئیس دامپزشکی بافق به ماندگاری ویروس تب برفکی در فصل زمستان و شیوع این بیماری اشاره کرد و گفت: دامداران دقت و توجه ویژه ای را در انجام واکسیناسیون دام ها برای جلوگیری از خسارت های ناشی از این بیماری ها، داشته باشند.
وی انتقال از طریق باد و عوامل مکانیکی را از راه های سرایت این بیماری برشمرد و گفت: تاول داخل دهان و سرپستانک همراه با تب، کم خوراکی دام ها و لنگش از جمله علائم این بیماری است.
میرزایی با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی دام های سنگین در شهرستان بافق گفت: واکسیناسیون نزدیک به 400 راس گاو در سطح این شهرستان انجام شد.
رئیس دامپزشکی بافق افزود: طرح واکسیناسیون دام های سبک و سنگین علیه این بیماری به طور متوسط دو تا سه بار در سال انجام می شود.
میرزایی با بیان اینکه نزذیک به 15 درصد دام ها بدلیل آبستنی سنگین و احتمال سقط گوساله واکسینه نشدند افزود: در اجرای این طرح، در 400 راس از گاو های شهرستان بافق واکسیناسیون اجرا شد.
***
مسوول دفتر شورای نگهبان مهریز گفت: تشکیل شورای نگهبان و فعالیت این نهاد از برکات انقلاب و پاسدار دائمی رای مردم و حافظ اسلامیت نظام است .
ˈ علی جماشی ˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهمیت این نهاد به قدری است که حضرت امام خمینی (ره) با دستور تاریخی خود فرمان تشکیل آن را در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی صادر کردند.
وی ادامه داد: شورای نگهبان طبق مقررات با قاطعیت وظایف خود در امر برگزاری هرچه بهتر و سالم تر انتخابات ها انجام داده و این روند در برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در اسفندماه 94 ادامه خواهد یافت .
مسئول دفتر شورای نگهبان مهریز گفت: 250 ناظر و سر ناظر زن و مرد آموزش دیده در این دفتر در شهرستان مهریز دارای پرونده هستند که در برگزاری انتخابات های مختلف همکاری دارند .
***
مدیرعامل انجمن صنفی مدیران مسئول مطبوعات محلی یزد از گسترش آلودگی تبلیغات محیطی در این استان ابراز نا خرسندی کرد .
ˈ عبدالمجید معنوی ˈ افزود: طی سال های اخیر در یزد و برخی از مناطق تابعه ، شاهد افزایش تبلیغات محطیی هستیم .
وی اضافه کرد: این افزایش و استفاده از فضاهای مختلف در سطح معابر و خیابان ها موجب افزایش آلودگی بصری شهروندان و رهگذران و نازیبا شدن محیط شهری شده است .
مدیر عامل انجمن صنفی مطبوعات یزد تصریح کرد: متاسفانه بازار رواج اینگونه تبلیغات محیطی روز به روز توسط برخی شرکت ها و کارخانجات بیشتر می شود .
معنوی گفت: شرکت ها و کارخانجات برای تبلیغات خود هزینه های سرسام آوری را سالانه به مجریان بیلبوردها در سطح یزد و شهرستان های استان می پردازند.
وی افزود: افزایش اینگونه تبلیغات محیطی بخاطر حجم و تعدد آنها موجب آلودگی بصری مردم و در عمل کارآمدی خود را بخاطر تکراری بودن از دست داده است .
این استاد دانشگاه ادامه داد:باید فرهنگ تبلیغات با کمک مسئولان فرهنگی یزد تغییر کند و بخشی از این کارها از طریق چاپ در مطبوعات و رسانه های نوشتاری محلی یزد منعکس شود .
معنوی گفت: اثرات انتشار فعالیت ها و تبلیغات در قالب نشریات محلی نه تنها کمتر از بیلبوردهای میلیونی با عمر کوتاه نیست که بخاطر مکتوب بودن هم ماندگار تر است و هم افراد بیشتری می توانند استفاده کنند .
وی با انتقاد از اینکه هنوز در این خصوص کار خاصی در استان یزد صورت نگرفته از مسوولان روابط عمومی ادارات و نهادها و همچنین اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان خواست تا در این خصوص به دنبال اقدام عملی باشند.
مسوول روابط عمومی اداره مخابرات استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه نشریات محلی یزد برای چاپ و انتشار همواره متحمل هزینه های زیاد هستند تصریح کرد: تبلیغات در نشریات توسط شرکت ها و موسسات قطعا می تواند کمکی در یاری رساندن به ادامه حیات مطبوعات باشد .
معنوی همچنین به عدم اشتراک درست و لازم نشریات محلی یزد توسط دستگاه های مختلف اجرایی یزد اشاره و گفت: اگر ادارات و شرکت ها ، تعدادی از شمارگان نشریات محلی را سالانه بخرند ، بدون شک بخشی از هزینه مطبوعات استان تامین می شود .
***
معاون فرماندار میبد گفت: روز قدس، روز ایستادگی مستضعفان عالم، علیه مستکبران و روز فریاد مظلومیت ملتی است که با خون فرزندان خود پرده از چهره کریه رژیم صهیونیستی برمی دارند.
ˈ محسن فلاح ˈ در نشست هماهنگی برنامه های روز قدس در میبد افزود: سکوت مجامع بین المللی در مقابل کشتار و قتل عام زنان و کودکان مظلوم فلسطینی داغی دردناک است که دل هر مسلمانی را به درد آورده است.
وی با اشاره به نزدیکی روز جهانی قدس و ضرورت مقابله با جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه اضافه کرد: روز جهانی قدس که یادگار امام (ره) است تجلی اقتدار مسلمانان در مقابل این کشور ظالم است.
معاون فرماندار میبد تصریح کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر کشور عامل مهمی در برابر نشان دادن قدرت مسلمانان و محکوم کردن تجاوزهای رژیم صهیونیستی در منطقه است.
فلاح در ادامه گفت : همه ادارات و نهادها در هر چه بهتر برگزار شدن راهپیمایی روز قدس مشارکت نمایند. وی اهمیت این مراسم را با توجه به حوادث خونین رمضان غزه را دوچندان دانست .
حجه الاسلام ˈآقائیˈ مسئول اداره تبلیغات اسلامی میبد وحجت الاسلامˈ فخرالدینیˈ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نیز ضمن بیان روایات و ادله دینی لزوم توجه وحمایت از مردم فلسطین را با برپایی راهپیمایی باشکوه روز قدس خواستار شدند. ک/1
7544/650

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





30/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن