تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803035626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون استاندار خبر داد: سند افزایش جمعیت همدان تدوین شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob معاون استاندار خبر داد: سند افزایش جمعیت همدان تدوین شد همدان - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان از تدوین و تنظیم سند افزایش نرخ رشد جمعیتی و باروری در این استان خبر داد.


به گزارش ایرنا ˈ ابراهیم الهی تبارˈروز یکشنبه در کارگروه بانوان و خانواده استان همدان افزود: امروز سیاست جمعیتی دولت مبتنی بر افزایش جمعیت با ابلاغ از سوی رهبر معظم انقلاب و دولت در همه کشور در حال پیگیری و اجرا است.
وی تاکید کرد: سیاست افزایش جمعیت در جامعه نیازمند آموزش مداوم و مستمر به گروه های هدف است و این آموزش ها باید تدریجی و مداوم باشد.
وی گفت: برنامه افزایش جمعیت در جامعه نیازمند سیاستی تدریجی و مداوم است و با تصویب قوانین و سیاست های آن به صورت برنامه ای مدون موجب دستیابی به اهداف می شود.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان نیز گفت: در سیاست افزایش جمعیت باید مقایسه ای میان امکانات، شرایط و زمینه های لازم برای فرزندآوری انجام شود تا بازخورد این این طرح و آموزش ها در خانواده های متمول و خانواده های تک فرزند یا دو فرزند با شرایط فرهنگی بالا باشد.
مهرداد نادری فرد افزود: سیاست افزایش جمعیت در خانواده های بی بضاعت و یا خانوادههایی که دچار آسیب های اجتماعی هستند موجب بروز مشکلات از نظر اقتصادی و تربیتی در آینده خواهد شد.
وی اضافه کرد: بر همین اساس افزایش جمعیت باید در جامعه هدف به سمت خانواده های تک فرزندی باشد تا رشد جمعیت منطقی و بر اساس اصول باشد.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان نیز گفت: خانواده و حفظ و صیانت از آن از مهمترین مباحث اجتماعی است که مورد تاکید اسلام و قرآن قرار دارد.
حجت الاسلام ˈعلی دشتکیˈ با بیان اینکه مسایل و مباحث مربوط به امور فرهنگی و رشد جمعیت از سیاست های دولت و مورد تاکید رهبر انقلاب است، افزود: نیازسنجی مشکلات جامعه و انجام فعالیت های مطابق با آن نیاز روز جامعه است که باید برنامه ها و سر فصل هایی مبتنی بر این نیاز به صورت اصولی تدوین شود.
وی گفت: شناسایی نیازها و نقاط آسیب پذیر و هدایت برنامه ها به سمت کاهش مشکلات برای طیف های مختلف در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد که آموزش های متمرکز همگام با سیاست های رشد جمعیت و عفاف و حجاب از محوری ترین برنامه های اجرا شده در این سازمان است.
حجت الاسلام دشتکی بیان کرد: در راستای سیاست های ابلاغی رشد جمعیت از ابتدای سالجاری تا کنون 101 کارگاه افزایش جمعیت برگزار شده که طیف وسیعی از مردم را آموزش داده است.
برخی کارشناسان معتقدند اعمال سیاست های کاهش جمعیت در دهه 40 و شدت آن در دهه 60موجب قرار گرفتن جمعیت کشور در سرازیری کاهش و پیری شد.
به گفته بسیاری از مسوولان و کارشناسان راه برون رفت از این مشکل باید به صورت منطقی و اصولی با شناسایی جامعه هدف صورت پذیرد.
مباحث کنترل جمعیت و تنظیم خانواده که از دهه 40 با روند رو به رشد جمعیت و با شعار ˈفرزند کمتر، زندگی بهترˈ برای خانواده های ایرانی تبدیل به نوعی سمبل زندگی مدرن شد امروز پس از پنج دهه از اتخاذ این رویکرد جامعه را در سرازیری رشد قرار داده که موجب حساس شدن کارشناسان و مسوولان نسبت به ادامه این روند و کاهش جمعیت در آینده ای نزدیک و خواستار به کارگیری سیاست های تشویقی و تنبیهی برای افزایش جمعیت شده اند.
به اذعان بسیاری از کارشناسان، جمعیت ایران به سمت پیر شدن پیش می رود و اگر میزان باروری خانواده ها به روال سال های اخیر ادامه یابد، در آینده با کاهش نگران کننده جمعیت روبرو می شویم که این امر موجب ابلاغ سیاست های دولت برای افزایش جمعیت در سال جاری شده است.
گفتنی است طرح رشد جمعیت از طرح های بوده که بازخوردهای متفاوتی در بین مردم و مسوولان ایجاد کرد و طبق نظر کارشناسان طرح باروری و رشد جمعیت باید در بین گروها نیاز سنجی شده و افزایش جمعیت باید به گروههایی انتقال یابد که توان تربیت و حمایت از چند فرزند را داشته باشد.
به گفته کارشناسان، ایران در حال حاضر نیز جزء 10 کشوری است که به سرعت به سمت کهن سالی در حال حرکت است و در جایگاه ششمین کشورهای جهان قرار دارد که افراد آن به سن پیری می رسند.
استان همدان با 9 شهرستان بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7529/2624

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





29/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن