تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805509198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فلسطین، قطب‌نمای محور مقاومت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یادداشت؛
فلسطین، قطب‌نمای محور مقاومت
طاهره گودرزی کارشناس موسسه تحقیقات و پژوهش‌های سیاسی و علمی ندا طی یادداشتی به نقش فلسطین در مقاومت پرداخته است.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ طاهره گودرزی کارشناس موسسه تحقیقات و پژوهش‌های سیاسی و علمی ندا طی یادداشتی نوشت: فلسطین در جهان جایگاهی ممتاز دارد و به عنوان مهد دین‌های آسمانی و میزبان قدس، قبله اول مسلمانان جهان مطرح بوده و مورد احترام مسیحیان است. این منطقه از سال ۱۹۴۸ و تاسیس رژیم اسراییل همواره شاهد ناامنی و جنگ بوده است به طوری که قضیه فلسطین به صدر اولویت‌های منطقه و جهان منتقل شده است. اما در این میان همچنانکه مسئولین رده بالا در نظام جمهوری اسلامی ایران بار‌ها عنوان کرده‌اند، قطب‌نمای حرکت در جهان اسلام رو به فلسطین و قدس است و معیار صداقت یک جنبش یا حرکت، جهت گیری آن علیه اسرائیل و در حمایت از قضیه فلسطین به شمار می‌­رود. گم کردن جهت و نشناختن دشمن اصلی، بیماری مزمنی است که گروه‌های تکفیری و خلافت طلب در عراق و سوریه به آن دچار شده‌اند و متاسفانه به جای آنکه سلاح خود را به سمت دشمن نشانه بگیرند، در زمین آن و به صورت پیاده نظامی برای دشمن آمریکایی و صهیونیستی ایفای نقش می‌کنند. در این شرایط که افکار عمومی امت اسلام به جای قضیه فلسطین بر اقدامات گروهکی معدود به نام داعش و دیگر گروه‌های تکفیری و شکاف‌های فرقه‌ای متمرکز است، کمی آن سو‌تر مردم فلسطین و نوار غزه برای حفظ شرافت قدس و فلسطین در خاک و خون می‌غلطند اما کشورهای عربی و مجامع بین المللی با سکوتی معنادار با آن برخورد می‌کنند و در مواضع حداکثری خود آن را قضیه‌ای انسانی به شمار می‌آورند و به دادن کمک‌های انسانی و مالی بسنده می‌کنند. گویی مردم فلسطین در جهاد خود تنها چشم به راه کمک‌های مالی ناچیز این کشور‌ها هستند. کشورهایی که در جناح سازش با اسراییل خواستار مذاکره با اشغالگران وقاتلان یک ملتند و خود را از جدال عدالت به کناری کشیده‌اند و ملت فلسطین را در راه احقاق حقوق خود تنها گذاشته‌اند.

در این میان محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران صرفنظر از تفاوت‌های نژادی و قومی و مذهبی، تمام تلاش خود را برای یاری رساندن به این ملت و نابودی اشغالگر انجام می‌دهند و با مشکلات و چالش‌هایی که برای آن‌ها انجام می‌شود بهای مواضع خود را می‌پردازند.

این حمایت‌ها در سطوح متفاوتی انجام می‌شود که عبارتند از:

- حمایت معنوی و پشتیبانی فرهنگی و سیاسی در منطقه: در این زمینه به یاد آوردن جایگاه از یاد رفته فلسطین در برخی مواضع بین المللی نقشی اساسی به خود اختصاص داده است. این حوزه وسیع، که کانون تمرکز نهادهای مختلفی در ایران و جناح مقاومت است، شامل رایزنی‌های فرهنگی و سیاسی در سطوح مختلف برای کمک به قضیه فلسطین می‌شود. در این بخش تلاش می‌شود ماهیت اسلامی قضیه فلسطین مورد تاکید قرار گیرد و اجماعی جهانی در این باره حاصل شود. مشخص کردن روز جهانی قدس نیز از مؤلفه‌های مطرح در این امر به شمار می‌رود. در اینجا باید گفت که خارج کردن روز قدس از چهارچوب اسلامی و تاکید بر هویت قومی و نژادی آن، یکی از ظلم‌های بزرگی است که از جانب مغرضان بر قضیه فلسطین روا داشته می‌شود.

- کمک‌های مالی: یکی از ابزارهای محور مقاومت برای حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطینی کمک‌های مالی بوده است. ایران و محورمقاومت تلاش داشته با این روش، مانع در تنگنا گرفتار شدن گروه‌های مقاومت فلسطین شود. این امربه طور ویژه در دوران حکومت حماس پس از سیطره نظامی بر نوار غزه کاملا مشهود بود.

- حمایت نظامی: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، یکی از وظایف نظام، حمایت از گروه‌های آزادی خواه است که گروه‌های فلسطینی نیز از جمله مصادیق مهم آن به شمار می‌روند. به فرموده رهبر معظم انقلاب پس از جنگ ۳۳ روزه علیه حزب الله لبنان مبنی بر اینکه ایران صراحتا کمک خود را به گروه‌های مخالف اسراییل اعلام می‌کند و در این راه از کسی واهمه ندارد، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اعلام کرد که فن آوری موشک فجر۵ در اختیار گروه‌های مقاومت فلسطین داده شده است. در وضعیتی که حمایت نظامی چندانی از گروه‌های فلسطینی نمی‌شود، ایران و سوریه تلاش خود را برای تقویت مقاومت در برابر اشغالگران انجام می‌دهند.

در شرایط کنونی، استعمار، عناصر محور مقاومت را هریک به صورتی جداگانه در ایران، عراق و سوریه و فلسطین هدف قرار داده است. صهیونیست‌ها و آمریکا به دنبال راهی برای بر هم زدن نقشه خاورمیانه‌اند و بنا دارند با ایجاد محورهای ساختگی بر ضد این کشور‌ها با نام‌های‌گاه فریبنده همانند انقلاب‌های مردمی یا بهار عربی و... جناح سازشکار منطقه را تقویت کنند و منافع تجزیه طلبانه خود را در منطقه حاکم کنند. در این زمینه کسی نمی‌تواند انکار کند که حوادث منطقه علیه ایران، سوریه، عراق، حزب الله و گروه‌های مقاومت فلسطین برای تاوان گرفتن از مواضع آزادی خواهانه و پایداری آنان رخ داده است. در ایران، مذاکرات هسته‌ای با ۵+۱، در سوریه و عراق داعش و گروه‌های تکفیری و در فلسطین، حمله موسوم به صخره سخت به عنوان اولویت اصلی آن‌ها مطرح می‌شود اما این در حالی است که بار‌ها مسئولان و مردم این کشور‌ها اعلام کرده‌اند که علی رغم مشغولیت‌های داخلیة هرگز راه اصلی و دشمنان واقعی خود را گم نخواهند کرد.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن