تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821188843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاشانی‌ها به بافت تاریخی شهر خود جان دوباره می‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
کاشانی‌ها به بافت تاریخی شهر خود جان دوباره می‌دهند
میراث فرهنگی کاشان به منظور حفظ و احیای بافت‌های تاریخی این شهر، استفاده دوباره از آن و معرفی آن‌ها به جامعه برخی از خانه‌های تاریخی را به بخش خصوصی واگذار کرد.


مهدی احمدی‌نژاد، مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی کاشان در خصوص سرنوشت واگذاری خانه‌های تاریخی به بخش خصوصی در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: از سال 82-81 تمامی خانه‌های تاریخی در طرح پردیسان قرار گرفت و این طرح به منظور حفظ و احیای خانه‌های تاریخی، استفاده دوباره از این خانه‌ها و معرفی آن به جامعه و همچنین جذب گردشگر تهیه و در نظر گرفته شد.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: میراث فرهنگی کاشان تصمیم گرفته تا برای حفظ شأن و منزلت بافت تاریخی شهر، احداث هتل‌های لوکس و با طراحی جدید کاسته شود زیرا قرارگیری بناهای جدید با طراحی مدرن در کنار بافت قدیمی علاوه بر تناقضی که دارد ارزش تاریخی و فرهنگی بافت قدیم کاشان را تهدید می‌کند.

وی افزود: در میراث فرهنگی کاشان به همین منظور خانه‌های تاریخی از جمله عامری‌ها، ایرانی‌ها، راهب، نقلی، احسان، منوچهری و خانه تاریخی روحانی در بزرک از توابع کاشان را در دست احیا و مرمت قرار داده است و پس از پایان کار مرمت و احیا همگی به هتل سنتی تغییر کاربری خواهند داد.

احمدی‌نژاد، بیان کرد: این حرکت فرهنگی از سویم یراث فرهنگی کاشان علاوه بر حفظ و احیای بناهای تاریخی، تعامل و دوستی میان مردم و جذب گردشگر را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اولین خانه تاریخی با تغییر کاربری به هتل سنتی خانه عامری‌هاست که در تاریخ 27 خرداد 93 افتتاح شد.


انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن