تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804682461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشتارغزه آزمونی برای سیاست خارجی دولت راستگرای هند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob کشتارغزه آزمونی برای سیاست خارجی دولت راستگرای هند دهلی نو - ایرنا - درحالی که مردم هند به تظاهرات اعتراض آمیز خود در مورد حمله رژیم صهیونیستی به غزه ادامه می دهند، اختلاف بین مجلس و دولت این کشور ادامه دارد.


به گزارش ایرنا، دولت هند پس از چند روز سکوت بلاخره برای گفت وگو و بررسی موضوع حمله رژیم تروریست صهیونیستی به غزه به درخواست احزاب چپ گرا پاسخ مثبت داد.
براساس این تصمیم که در مجلس علیا (راجیا سابا) اعلام شد، روز دوشنبه آینده پس از رسیدگی به امور عادی، نمایندگان مجلس هند به موضوع مهم کشتار در غزه خواهند پرداخت.
پس از ایجاد اختلاف میان دولت و احزاب چپ گرا بر سر محکوم کردن اعمال وحشیانه رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه، این اختلاف به مجلس علیا کشیده و این موضوع سبب وقفه در برنامه های عادی آن شد .
با اینکه دولت هند برای مذاکره با احزاب مخالف رضایت داده اما هنوز هم بسیاری از احزاب از سیاست انفعالی آن راضی نیستند و خواهان حل هرچه سریع تر این موضوع می باشند.
احزاب مخالف دولت هند براین باورند که پیام غلطی مبنی بر سکوت دهلی نو در قابل کشتار مردم غزه به گوش جهانیان رسیده است.
این در حالیست که موضوع قتل عام مردم غزه هفته گذشته در دستور کار مجلس عوام (لوک سابا) قرار گرفت اما خانم ˈسوشما سوراج ˈ وزیر خارجه این کشور با تفاوت قایل شدن بین دیپلماسی داخلی و بین المللی آن را از دستور خارج کرد.
پیش از این وزیر امور خارجه هند با خودداری از مطرح کردن موضوع غزه در پارلمان اعلام کرده بود که هرگونه بیانیه نامناسب می تواند به روابط دهلی نو با فلسطین و اسراییل لطمه بزند.
پس از بالا گرفتن خشم احزاب چپ در مورد این موضع دولت و کشیده شدن موضوع به مجلس علیا، سرانجام دولت هند با مطرح کردن موضوع مهم غزه در مجلس این کشور در روز دوشنبه آینده موافقت کرد.
ˈدی رجا ˈ یک رهبر سیاسی از احزاب چپ هند گفت: موضوع غزه بسیار مهم است . این مساله حتی در نشست بریکس که نارندا مودی نخست وزیر هند در آن حضور داشت مطرح شد.
وی تاکید کرد: سکوت دستگاه دیپلماسی هند در قبال کشتار مردم غزه پیام غلطی را به جهان فرستاده در حالی که مردم و نمایندگان مجلس هند علیه رژیم صهیونیستی هستند.
درهمین حال حزب کنگره هند دولت این کشور را که اکنون در دست حزب راستگرای بهارتیا جاناتا (بی جی پی) است به خاطر موضع نگرفتن صریح در قبال جنایات اسراییل محکوم کرده و تاکید کرده که این عمل مخالف قوانین پارلمانی و برگ سیاهی در کارنامه دموکراسی هند محسوب می شود.
مخالفت دستگاه دیپلماسی دولت جدید هند با مطرح شدن موضوع غزه در پارلمان این کشور که می تواند به صدور یک قطعنامه ضد اسراییلی منجر شود طی دو روز اخیر به شعارهای تظاهرکنندگان هندی و بیانیه احزاب و روشنفکران و اندیشمندان این کشور نیز کشیده شده است.
گروهی از مردم هند روز جمعه ضمن تظاهرات در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی علیه خانم سوراج که سکاندار دستگاه دیپلماسی هند است، شعار دادند.
این درحالیست که وی که دو ماه است به این سمت برگزیده شده در اولین کنفرانس خبری خود گفته بود می خواهد قدرت هند را به جهانیان نشان دهد.
حزب ˈعام آدمی ˈ که به تازگی در هند تاسیس شده و در بین مردم این کشور به خاطر شعارهای مردمی جایگاه ویژه ای دارد روز پنجشنبه دولت مرکزی را به خاطر سیاست انفعالی در قبال تحولات خاورمیانه و کشتار مردم غزه به باد انتقاد گرفت.
این حزب تاکید کرده مخالفت دولت با بحث مجلس عوام درباره شرایط غزه جایگاه هند را در جامعه بین الملل تضعیف کرده است.
حزب عام آدمی در بیانیه خود با انتقاد از اقدام وزیر امور خارجه هند در رد کردن بحث درباره شرایط غزه در پارلمان، آورده است: سکوت دولت در این شرایط بحرانی، اصول سیاست خارجی هند را که بخوبی بنیان گذاشته شده نقض می کند.
این حزب همچنین متذکر شده که هند نباید اصول اساسی و همیشگی خود در قبال حمایت از فلسطین را تغییر دهد و کمک های انساندوستانه برای فلسطینیان بفرستد.
کارشناسان براین باورند که کشتار مردم غزه توسط صهیونیست ها اکنون آزمونی برای دیپلماسی دولت راستگرای هند محسوب می شود که حدود دو ماه است بر سرکار آمده و مدعی نمایش قدرت هندوستان در صحنه جهانی است.
به گفته آنان مردم هندوستان در روزهای اخیر پیشتاز حمایت از مردم غزه و اعلام مخالفت با تروریستی دولتی بوده اند و پارلمان این کشور که ادعای بزرگترین دمکراسی جهان را دارد سعی کرده خود را به جریان مردمی نزدیک کند.
کارشناسان هندی می گویند تضعیف و یا تقویت جایگاه بین المللی هند به خصوص در بحث حمایت از حقوق بشر و مبارزه با خشونت به دیپلماسی دولت راستگرای این کشور ارتباط دارد که به نظر می رسد هنوز نتوانسته خود را با جریان های مردمی در هند هماهنگ کند.
آساق ** 2160 ** 2163 ** 275 **
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





28/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن