تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799053005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت‌الله مصباح یزدی: برخی مدام به عیب‌جویی از دیگران مشغولند و سعی می‌کنند در رقابت با دیگران خود را خوب و بقیه را بد جلوه دهند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
آیت‌الله مصباح یزدی: برخی مدام به عیب‌جویی از دیگران مشغولند و سعی می‌کنند در رقابت با دیگران خود را خوب و بقیه را بد جلوه دهند

آیت‌الله مصباح یزدی: برخی مدام به عیب‌جویی از دیگران مشغولند و سعی می‌کنند در رقابت با دیگران خود را خوب و بقیه را بد جلوه دهند
آیت‌الله مصباح یزدی گفت: آمریکا پایگاه لیبرالیسم فرهنگی به شمار می‌رود و تاثیر این فرهنگ بر روی دیگر جوامع نگرانی‌هایی را در میان آنها ایجاد کرده و بسیاری از کشورها به دنبال رهایی از این تهاجم فرهنگی هستند.

به گزارش نامه نیوز به نقل از فارس، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی جمعه شب در ادامه سلسله دروس اخلاقی ماه رمضان در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم اظهار کرد: انسان‌ها دو دسته هستند؛ گروهی اهل دنیا که هر کاری می‌کنند تا به لذت‌های مادی دست یابند و گروهی دیگر اهل آخرت که تنها سعادت آن دنیا برایشان اهمیت دارد و خداوند به پیامبرش دستور می‌دهد با اهل آخرت دوستی کند.


وی افزود: برخی از انسان‌ها به صورت خالص اهل آخرتند که از آن جمله می‌توان به انبیای الهی و حضرات معصومان(ع) اشاره کرد ولی برخی هم در نقطه مقابل کاملا اهل دنیا هستند که نمونه بارز آنها مستکبرانند.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیماری دنیاطلبی در بسیاری از انسان‌ها وجود دارد گفت: باید سعی کرد این بیماری درمان شود البته برخی هم هستند که میلشان به آخرت بیشتر است و این گروه از نعمت‌های الهی بیشتری برخوردار می‌شوند و خداوند هم کاری می‌کند که آنها در روز قیامت پاک باشند.


وی ادامه داد: لذت‌گرایی از جمله ویژگی‌های اهل دنیاست به گونه‌ای که اصالت هر چیزی را در لذت بردن از آن و میزان لذتی که به انسان می‌رساند تعریف می‌کنند؛ فردگرایی از دیگر گرایشات اهل دنیا به شمار می‌رود، امروزه در کشورهای غربی استقلال در زندگی فردی و تنهازیستی جوانان به دور از خانواده ناشی از همین مکتب است که موج آن در قالب فیلم و سریال به کشورهای اسلامی هم رسیده است.


مصباح‌یزدی لیبرالیسم اخلاقی را مورد توجه قرار داد و گفت: آمریکا پایگاه این مکتب به شمار می‌رود؛ تاثیر این فرهنگ بر روی دیگر جوامع نگرانی‌هایی را در میان آنها ایجاد کرده و در حقیقت بسیاری از کشورها به دنبال رهایی از این تهاجم فرهنگی هستند که انسان را به سمت فردگرایی و لذت‌گرایی شخصی سوق می‌دهد.


استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه بیشتر مردم در مقابل مصائب و مشکلات به جزع و فزع روی می‌آورند عنوان کرد: در عین حال همین افراد وقتی خوشحالند دیگران و حتی خداوند را فراموش می‌کنند.


وی با اشاره به فراموش کردن خدمت‌ها توسط بسیاری از انسان‌ها گفت: خودستایی و نسبت دادن ویژگی‌هایی که واقعا از آن انسان نیستند از دیگر خصوصیات بشر محسوب می‌شود به همین دلیل خداوند در قرآن متذکر شده است آن گروه که دوست دارند در مقابل کارهایشان مورد تحسین قرار بگیرند اهل عذابند.


مصباح‌یزدی تمایل به تحسین شدن از سوی دیگران را جزو ویژگی‌های اهل دنیا برشمرد و خاطرنشان کرد: این گروه از انسان‌ها چیزهایی را مدعی می‌شوند که از آن آنها نیست، مدام به عیب‌جویی از دیگران و بیان آنها مشغولند و در عین حال سعی می‌کنند در رقابت با دیگران خود را خوب و سایرین را بد و گناهکار جلوه دهند.


رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه اهل دنیا خودشان دارای ایرادهای فراوانی هستند گفت: عقل راهنمایی برای انجام کارهای نیک است ولی بسیاری از این نعمت الهی بهره نمی‌گیرند ولی خودشان را هم عاقل و خردمند می‌دانند.


وی افزود: حماقت اهل دنیا برای اهل معرفت آشکار است ولی دنیاطلبان به دلیل غرور و خودبرتربینی هیچ وقت نمی‌خواهند حسابی برای دیگران باز کنند و به همین دلیل در مقابل معلمان خود تواضع نمی‌کنند.





1393/4/28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن