تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798913604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراقچی: درباره غنی‌سازی، فردو و اراک اختلافات باقی است/ 2.8 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران آزاد می‌شود/مذاکرات تمدید نمی‌شد همه چیز به 6 ماه قبل باز می‌گشت


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
عراقچی: درباره غنی‌سازی، فردو و اراک اختلافات باقی است/ 2.8 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران آزاد می‌شود/مذاکرات تمدید نمی‌شد همه چیز به 6 ماه قبل باز می‌گشت

عراقچی: درباره غنی‌سازی، فردو و اراک اختلافات باقی است/ 2.8 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران آزاد می‌شود/مذاکرات تمدید نمی‌شد همه چیز به 6 ماه قبل باز می‌گشت
مذاکره کننده ارشد ایرانی گفت: اختلاف‌های عمیقی درباره مسایل مختلف وجود دارد و همان‌طور که قبلا گفتیم شروع به نوشتن متن پیش‌نویس کردیم و پیشرفت خوبی به لحاظ متن داشتم اما در محتوا اختلاف باقی است و 35 درصد مسائل باقی مانده که شامل مسایل کلیدی است. به گزارش نامه نیوز، سید «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران بامداد روز شنبه پس از اعلام رسمی تمدید 4 ماهه مذاکرات هسته‌ای گفت اختلافات در مورد محتوا همچنان پابرجاست.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در مورد دلیل تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای گفت: ما برای ادامه مذاکرات منعی نداشتیم و می‌توانستیم طبق توافق ژنو ادامه دهیم اما با توجه به گام اول توافق ژنو باید روند تمدید می‌شد. در سه روز آخر به این جمع‌بندی رسیدیم که باید درباره تمدید گام اول توافق ژنو بریم و اگر تمدید نمی‌شد به طور خودکار همه چیز به شش ماه قبل باز می‌گشت.

آقای عراقچی ادامه داد: «قرار شد در 4 ماه آینده 2 میلیارد و 800 میلیون دلار در 6 قسط به حساب بانک ملی واریز شود؛ 4 قسط 500 میلیون دلاری و دو قسط 400 میلیون دلاری.»
وی در مورد روند تبدیل ذخایر اورانیوم 20درصد، گفت: «اورانیوم غنی شده 20 درصد که تبدیل به اکسید شده را به سوخت رآکتور تبدیل می‌کنیم.»

آقای عراقچی در رابطه با موارد اختلافی نیز افزود: «در توافق نهایی اختلافاتی که داریم غنی‌سازی و میزان غنی‌سازی است، که در خصوص میزان و ظرفیت آن اختلاف نظر وجود دارد و در این باره ایده‌های مختلفی مطرح شده است. آنچه برای ما اهمیت دارد این است که برنامه غنی‌سازی ما چشم‌انداز صنعتی شدن دارد و باید حفظ شود. مقام معظم رهبری فرمودند 190 هزار سو باید تولید کنیم، برای امروز نیست یک چشم انداز صنعتی است که باید در هر راه حلی حفظ شود.»

وی ادامه داد: «بحث‌ها در موضوع اراک و تغییرات در آن، هنوز هست. در بحث فردو و نظارت‌های سازمان پروتکل الحاقی اختلافات کم و بیش وجود دارد. در 15 روزی که درباره توافق صحبت می‌کردیم، 80 درصد درباره دو موضوع اول بود. دوره اعتمادساز هم یکی از موارد مورد اختلاف ما بود. فکر می‌کنیم طرف مقابل معتقد است اگر در این موضوع توافق حاصل شود ،در بقیه موارد توافق حاصل خواهد شد.»


وی خاطرنشان کرد: از دیگر موارد اختلافی بین ایران و 1+5 دوره زمانی گام پایانی و حرکت ایران به سمت صنعتی شدن است. از پرانتزها کم شده اما آن‌هایی که مانده از موضوعات مهم هستند. 


معاون وزیر خارجه ایران در مورد مشخصات سند نهایی نیز گفت: «نقطه شروع، پایان، مسیر حرکت و زمان آن درباره غنی‌سازی مورد اختلاف است. میزان ذخایر، نوع دستگاه‌ها نیز در قالب غنی‌سازی می‌گنجد. دوره زمانی گام پایانی و حرکت به سمت صنعتی شدن مورد اختلاف است هنوز تصمیم‌گیری نشده است. پرانتزها کم شده، ولی آنهایی که مانده بیشتر اهمیت دارد و محتوایی است. با یک متن هشت نه صفحه‌ای مواجهیم که دو برابر آن ضمیمه خواهد داشت. با سندی طولانی و بسیار پیچیده مواجهیم که همه کلمه‌های آن را باید توافق کنیم.»


عراقچی که نتایج مذاکرات وین 6 را تشریح می کرد، اظهار داشت: در این مدت ایران اورانیوم غنی شده 20 درصد خود را که قبلا در 6 ماه اول توافق ژنو به اکسید تبدیل کرده بود، به سوخت راکتور تهران تبدیل می کند .

وی افزود: در مدت چهار ماه فقط 25 کیلو تبدیل به سوخت می شود ولی مازاد آن طبق برنامه خودمان در ماههای بعد تبدیل به سوخت خواهد شد.

عراقچی تصریح کرد: همچنین پسماند مواد غنی شده ایران نیز به منظور غنی سازی مجدد به اورانیوم طبیعی تبدیل خواهد شد. 


معاون وزیر خارجه در مورد زمان و محل برگزاری دور بعدی مذاکرات نیز گفت: «به هیات‌ها دو سه هفته تنفس دادیم. ممکن است برخی مذاکرات به صورت دوجانبه صورت گیرد. هنوز زمان و محل دور بعد مشخص نیست. در تماس‌های آینده بین من و اشمیت (معاون خانم اشتون) زمان و مکان مشخص می‌شود.»







1393/4/28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن