تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798915896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوی وزارتخارجه آمریکا: برنامه هسته‌ای ایران یک مسئله سیاسی برای آمریکا نیست /برای رسیدن به راه حل دیپلماتیک در مورد ایران هر کاری می کنیم /در ملا عام مذاکره نمی کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
سخنگوی وزارتخارجه آمریکا: برنامه هسته‌ای ایران یک مسئله سیاسی برای آمریکا نیست /برای رسیدن به راه حل دیپلماتیک در مورد ایران هر کاری می کنیم /در ملا عام مذاکره نمی کنیم

سخنگوی وزارتخارجه آمریکا: برنامه هسته‌ای ایران یک مسئله سیاسی برای آمریکا نیست /برای رسیدن به راه حل دیپلماتیک در مورد ایران هر کاری می کنیم /در ملا عام مذاکره نمی کنیم
مری هارف سخنگوی وزارت حارجه آمریکا می گوید: ایران و 1+5 در حال بررسی چارچوب تمدید احتمالی مذاکرات هسته ای هستند.
به گزارش نامه نیوز، نسخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگار اعزامی «انتخاب» به وین گفت: هنوز تصمیمی در مورد تمدید مذاکرات هسته ای گرفته نشده است.

متن کامل گفتگوی «انتخاب» به مری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در زیر می آید:

«انتخاب»: تمامی نشانه ها حکایت از تمدید مذاکرات هسته ای دارد؟ اگر تمدید مذاکرات مورد توافق قرار بگیرد، مدت آن چندماه یا چند هفته خواهد بود؟

مری هارف: اتحادیه اروپا، پنج بعلاوه یک و ایران در حال بحث و بررسی در مورد اینکه چارچوب تمدید احتمالی چگونه خواهد بود، هستند. مذاکرات الان که در حال گفتگو هستیم در حال انجام است و اکنون اطلاعات بیشتری ندارم که در اختیارتان بگذارم، البته هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

«انتخاب»: باتوجه به احتمال تمدید مذاکرات، کاخ سفید چگونه با برخی از اعضای کنگره که درصدد ارائه لایحه ای برای تحریم های تازه علیه ایران هستند، برخورد می کند؟

مری هارف: همانطور که همیشه گفته ایم، کنگره شریک مهمی در این پروسه بوده است. دولت روشن ساخته است که ما معتقد نیستیم تحریم های بیشتر در طول مذاکرات به ما کمک می کند که به راه حل نهایی برسیم. ما همچنان به مشورت نزدیک با کنگره بر اساس روال منظم در این پروسه ادامه می دهیم.

«انتخاب»: برخی از تحلیلگران نگران تاثیر انتخابات کنگره بر مذاکرات هسته ای هستند، ایا فکر می کنید پس از انتخابات کنگره مشکلی متوجه مذاکرات خواهد بود؟

مری هارف: من نمی خواهم وارد سناریوهای فرضی یا پیش بینی آینده شوم. اما بگذارید روشن بگویم، مسئله برنامه هسته ای ایران یک مسئله ی سیاسی نیست بلکه مسئله ی فراحزبی است. همانطور که مکررا گفته ایم، همکاری ما با کنگره بر سر مسئله هسته ای ادامه خواهد داشت.

«انتخاب»: برخی از تحلیلگران از جمله خانم هیلاری من لورت براین باورند که اوباما باید استراتژی نیکسون در قبال چین را دنبال کرده و پس از توافق هستهای به ایران سفر کند. نظرتان در این مورد چیست؟

مری هارف: تمرکز اصلی ما اکنون بر روی حل مسئله ی هسته ای ایران است. آمریکا و ایران تاریخ پر پیچ و خمی داشته اند و همانطور که پرزیدنت اوباما گفته است اگر بتوانیم به توافق هسته ای برسیم پرداختن به سایر مسائل امکان پذیر است.

«انتخاب»: نیویورک تایمز اخیرا از پیشنهاد خارق العاده دکتر ظریف به گروه 1+5 خبر داده است، آیا چنین مسئله ای حقیقت دارد؟

مری هارف: من در مورد انچه در اتاق مذاکرات اتفاق می افتد سخنی نمی گویم. ما همیشه گفته ایم که در ملا عام مذاکره نمی کنیم اما انچه می توانم بگویم آن است که تمامی طرفین ایده ها و پیشنهادات خود را در جهت دستیابی به توافقی جامع بر سر مسئله هسته ای ارائه کرده اند. این مبنای مذاکرات است و تمامی طرفین کاملا در آن مشارکت دارند و آماده ی بررسی و بحث در مورد پیشنهادات مختلفی هستند که بر روی میز گذاشته می شود.

«انتخاب»: آیا از نگاه شما امکان دستیابی به توافقی که هم ایران و هم گروه 1+5 از آن راضی باشند وجود دارد؟

مری هارف: هدف ما دستیابی به توافق جامع برای حل نگرانی های جامعه بین المللی در خصوص برنامه هسته ای است. ما پیش از این گفتیم، این وظیفه ی بزرگ و دشواری است و نمی دانیم که آیا می توانیم به این توافق دست پیدا کنیم یا خیر ،اما هر کاری می کنیم که به راه حل دیپلماتیک در این خصوص دست پیدا کنیم که ترجیماست.

«انتخاب»: باوجود آنکه برخی از مسئولان آمریکایی و اروپایی می گویند، پنج بعلاوه یک اختلافی بایکدیگر ندارند، اما لوران فابیوس گفته است که اختلافاتی با روسیه وجود دارد، نظرتان در این خصوص چیست؟

مری هارف: پنج بعلاوه یک و ایران متحد باقی مانده اند.




1393/4/27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن