تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833025490
آیتالله وحیدخراسانی تبیین کرد وظیفه مسلمانان در روز شهادت حضرت علی (ع)
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آیتالله وحیدخراسانی تبیین کرد
وظیفه مسلمانان در روز شهادت حضرت علی (ع)
آیتالله وحیدخراسانی به بیان وظیفه مسلمانان در روز شهادت حضرت امیر المؤمنین (ع) پرداخت.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیتالله حسین وحیدخراسانی در دیدار جمعی از رؤسای هیئات مذهبی استان خراسان به تبیین وظایف مسلمانان در سالروز شهادت امیرمومنان علی(ع) پرداخت و اظهار کرد: مردمی مستغرقاند در نعمتی که ارزش آن نعمت را نمیدانند؛ قضایا سه قسم است؛ یک قسم قضایایی است که هم قابل درک است و هم قابل بیان، هم میشود فهمید، هم میشود فهمیده را مبیّن کرد؛ یک قسم از قضایاست که فهمیدنی است، امّا بیان قاصر است؛ قسم سوم قسمی است که نه قابل ادراک است و نه قابل بیان. وی ادامه داد: جوار امام هشتم علی ابن موسی (ع) نه قابل درک است نه قابل وصف است. من خودم هر وقت متذکر این حدیث میشوم متحیرم! اولاً حدیث صحیح السند، آن هم به تصحیح قُدما از نظر رجالی تصحیح سند در مقام فقاهت، امر لازمی است؛ تارة تصحیح از متأخّرین است، مثل وحید بهبهانی، علامه مجلسی و اما تارة صحت سند از طریق تصحیح و توثیق قدماست، مثل نجاشی، شیخ الطائفه، شیخ طوسی؛ این حدیث از نظر فقهی، حدّی دارد که مثل شیخ انصاری درک میکند. این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دو احتیاط در دین برای فقهای عظام هست یکی احتیاط اصولی، یکی احتیاط فقهی؛ بحث در اینها، فوق این مجلس است، فقط مقدمهای است برای درک این حدیث؛ صحت سند این روایت به حدی است که فقیهی مثل شیخ انصاری که مجسمه احتیاط در فتواست، با آن سعه علم، به این سند دست از احتیاط برمیدارد و فتوای قاطع میدهد. حدیث، یک چنین حدیثی است! رجال حدیث همه موثقاند به توثیق شیخ و نجاشی؛ علاوه، راوی حدیث از اصحاب اجماع است؛ ممن اجمعت العصابه علی تصحیح ما یصح عنهم ! حدیث، چنین حدیثی است؛ آن وقت، بَزَنطی که از اعلام طائفه است، مخاطب در این روایت است. وی با بیان اینکه امامی که ضمان عصمت از خدا دارد، بیانش این است گفت: به بَزَنطی فرمود کسی که علی ابن موسی الرضا را زیارت کند، کُتِبَ ـ نوشته میشود ـ قطعاً، کتب معنای دقیقی دارد؛ کتب علیکم الصیّام کما کتب علی الذین من قبلکم ؛ فرمود مکتوب است برای کسی که علی ابن موسی را در طوس زیارت کند به یک زیارت، هزار حج قبول شده. بَزَنطی مبهوت شد؛ او میفهمد یعنی چه! چه کسی در این جا خوابیده است که یک زیارت قبر او هزار حجّ بیتالله است! آن هم حجی که به امضای قبول الهی رسیده است. بَزَنطی متحیر ماند؛ بعد دوباره سؤال کرد برای زیارت علی بن موسی هزار حج است؟ او میفهمد حج بیت یعنی چه! جعله سبحانه وتعالی للاسلام علماً وللعائذین حرماً فرض حجه و اوجب حقه و کتب علیکم وفادته فقال: و لله علی النّاس حجالبیت من استطاع الیه سبیلا؛ بعد که مبهوت شد که یک زیارت هزار حج بیتالله، آن هم حج قبول شده، امام جملهای فرمود که عقل مبهوت است و مثل شیخ انصاری باید این حدیث را بفهمد؛ فرمود: إن کان عارفاً بحقّه فالف الف حجّة؛ اگر آن زائر، معرفت به حق علی ابن موسی داشته باشد، یک زیارتش برابر با هزار هزار حجّ قبول شده است! آیتالله وحید خراسانی عنوان کرد: این جا چه کسی است؟ کسی چه خبر دارد؟ این بیان از پیغمبر اکرم(ص) در دو مورد است: یکی فاطمة بضعة منّ، دوم ستدفن بضعة منّی بأرض خراسان؛ این کلمه یعنی چه؟ یعنی ایّها النّاس! زیارت او زیارت من است. خوشا به حالتان! از امروز تصمیم بگیرید که اولا زیارت را ترک نکنید؛ و به این ترتیب به زیارت بروید که آن زیارت، اکسیر اعظم بشود؛ عمده علم و معرفت است؛ یک وقت امام هشتم را زیارت میکنی، این زیارت توست، اما اگر این جور به زیارت بروی، زیارت تو منقلب میشود؛ یکبار به نیابت پدرش حضرت موسی بن جعفر (ع) به زیارت برو، و بار دیگر به نیابت از پسرش امام نهم؛ آن وقت زیارت تو زیارت زید و عمرو نیست، بلکه زیارت موسی بن جعفر(ع) و زیارت امام محمّد جواد (ع) میشود و به نظر دیگر، به تو نظر میکند. استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: این، قدر و منزلت مجاورین این بقعه است؛ آن وقت باید فهمید که این مجاورت که منشأ این عظمت و مبدأ این سعادت است، در مقاب ، مسؤولیتها دارد! عمده مسؤولیت این است که امام هشتم، تمام تعلق وجودش به مادرش فاطمه زهراست! تمام تعلق هستیاش به جدش امیرالمؤمنین(ع) است! روز شهادت این جد و این جده، باید شما هیئات مشهد آبرویی نزد این حضرت پیدا کنید، مبادا غفلت کنید! مبادا شهر دیگری در ایران در تعظیم شعائر جد و جدّه او بر مشهد مقدم باشد! وظیفه شما هیئات این است که روز شهادت امیرالمؤمنین (ع) ـ همهی هیئات مشهد ـ با زبان روزه... مهم این است که در ایام دیگر، روزهدار نیستید، امّا روز بیست و یکم همه گرسنه و تشنه، به یاد آن فرق شکافته، وقتی آن هیئات بیرون بیایند، رضایت امام هشتم با شما چه میکند؟ وی افزود: این زندگی سر میآید؛ شما همه سال قبل چنین روزی بودید، امسال هم همین روز هستید، این سال که گذشت، برای شما چه ماند؟ هیچ؛ کأن لم یکن شیئاً مذکورا ! مگر عمر من و تو چند ورق دارد؟ یک ورق آن این جور برگشت، چند ورق دیگر هم همین جور برمیگردد و أنذرهم یوم الحسرة إذ قضی الأمر! حسرت، هنگام جان دادن است که ای کاش! میتوانستم یک قدم در راه امیرالمؤمنین(ع) بردارم و برنداشتم؛ میتوانستم یک عَلَم برپا کنم و نکردم؛ این حسرت چه وقت است؟ اجتمعت علیهم سکرة الموت وحسرة الفوت! دو چیز هنگام جان دادن فشار میآورد اول حسرت فوت، دوم سکرات موت؛ آن وقت جدایی از همه کیست که به داد میرسد؟ یا حار همدان! من یمت یرنی ... هر کس که بمیرد، هنگام جان دادن، علی (ع) را میبیند؛ بعد که او را دیدی ... تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن که خواجه خود روش بندهپروری داند تو که روز شهادت او، آن هیئت را به راه انداختی، به سر و سینه زدی، با آن شکم گرسنه و لب تشنه، آیا دم جان دادن آن صاحب کَرَمی که عقل در او مبهوت است، با من و تو چه خواهد کرد؟ آیتالله وحید خراسانی در ادامه تصریح کرد: کسی نزد او آمد و گفت یا علی! من گرفتارم؛ ... به قنبر رو کرد و فرمود به او هزار بده! قنبر پرسید یا امیرالمؤمنین(ع) هزار دِرهم بدهم یا هزار دینار؟ ـ هزار درهم هزار مثقال نقره میشود و هزار دینار هزار مثقال طلا ـ کَرَم ، این کَرَم است که فرمود: ببین به حال او کدام بهتر است! کلاهما عندی حجران؛ هر دو نزد من سنگ است؛ برای من تفاوتی نمیکند، چه طلا چه نقره، ببین برای کدام سودمندتر است! کسی که این دستِ باز را دارد، هنگام جان دادن با تو چه خواهد کرد؟ این مرجع تقلید عنوان کرد: این پردهای را که در پشت سر است میبینید؟ این پرده و پردهی فاطمیّه، ما این دو پرده را ترتیب دادیم که اگر شیخ ازهر، علمای حجاز گفتند که در روز سوم جمادی الثانیه و روز بیست و یکم رمضان در ایران چه خبر است، این دو پرده، جواب تمام علمای عامّه در دنیاست! و من در مسجد اعظم اعلام کردم و این اعلام به دنیا منتشر شد که اگر فخر رازی هم سر از خاک بردارد و جواب این پرده را بدهد، اول سنّی من خواهم بود! 10 سال است که این اعلام انجام شده و به مصر و حجاز هم منتشر شده، امّا همه از جواب، عاجز و درماندهاند. وی گفت: مطالب این پردهها از قرآن شروع میشود و سپس سنت قطعیه، و باز قرآن و سنت قطعیه؛ و مستند صحیح بخاری و بعد اثبات میشود که چه مظلومی در عالَم رفت! چه مظلومی! به اتفاق تمام مفسرین، تمام محدّثین، تمام اصحاب مسانید از عامه، در آیه مباهله مراد از أنفسنا علی ابن ابیطالب است، این یک جمله از کتابالله؛ اما متن صحیح بخاری این است که در سه موضع این حدیث را نقل کرده است که یا علی! أنت منّی و أنا منک؛ حجّت این جور بر دنیا تمام میشود. اعظم صحاح نزد همه عامه، صحیح بخاری است و او این حدیث را در سه مورد نقل کرده است یا علی! تو از منی و من هم از تو ام! این دو کلمه از کتاب و سنت است و آیا دنیا میتواند جواب بدهد؟ اگر به حکم خداوند، علی جان پیغمبر است، اگر به حکم سنت قطعیه، علی از خود پیغمبر و پیغمبر هم از علی است، فاصله میان پیغمبر و علی به سه خلیفه، با چه عنوانی قابل توجیه است؟ دنیا اگر میتواند جواب این دو کلمه را بدهد. آیتالله وحید خراسانی خاطرنشان کرد: کسی از پای منبر او برخاست و گفت وا مظلمتاه! یا امیرالمؤمنین به من ظلم شده اس ؛ حضرت فرمود اگر به تو یک ظلم شده، امّا به من به عدد ریگهای بیابان، ظلم شده است. حال، وظیفه ما در روز شهادت چنین کسی چیست؟ دو جمله کافی است؛ روایت معتبری است راجع به ماه رمضان؛ فرمود قد أقبل إلیکم شهر الله بالبرکة والرحمة والمغفرة، بعد به بیان اوصاف ماه رمضان در این خطبه غرّاء پرداخت و ماه رمضان را وصف کرد که نَفَسها در این ماه، تسبیح است و خوابتان عبادت و یک مرتبه صدای گریه خاتمالنبیین بلند شد. همه مبهوتاند، چه شده؟ پیامبر خاتم آن هم گریه با صدای بلند...؛ همه حیراناند؛ چرا؟ این اشکریزان برای چیست؟... اشاره کرد به امیرالمؤمنین(ع) و گفت برای آن ضربتی که بر سر تو در این ماه وارد میشود! استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: اگر خاتمالنبیین قبل از این ضربت با صدای بلند برای این مصیبت گریه میکند، من و تو باید چه کنیم؟ افسوس که عمر گذشت و نفهمیدیم؛ قدر ندانستیم و باختیم؛ َرحِمَ الله مَنْ أحیا أمْرَنا! هر هیئتی که روز بیست و یکم بیرون بیاید، احیای امر امیرالمؤمنین(ع) است. امام ششم فرمود خدایا! آن رحمتت را بر آن کسی بفرست که امر ما را زنده کند؛ آن رحمت چه رحمتی است؟ ورحمة ربّک خیر ممّا یجمعون. آن هیئت بیرون آمد، این رحمت را برد، آن دیگری بیرون نیامد، این رحمت را از دست داد. افسوس که عظمت و اهمیت این مصیبت، نه قابل وصف است و نه قابل درک! من مبهوتم که چه بگویم؟ وی با بیان اینکه در غزوهی احد، 90 جراحت به بدنش رسید گفت: پیغمبر به عیادت او آمد، دید جراحتها را فتیله میکنند، جراحتها بدن را سوراخ سوراخ کرده است و داخل این جراحتها فتیله وارد میکنند؛ وقتی که چشم رسول خدا به این منظره افتاد، به صدای بلند گریه کرد! امیرالمؤمنین گفت یا رسول الله! همه اینها سهل است، همه در راه خدا سهل است. آیتالله وحید خراسانی بیان کرد: صبح نوزدهم ماه رمضان به مسجد آمد و قاتل خود را بیدار کرد و فرمود خبر دارم که زیر ردا چه مخفی کردهای. بعد در محراب ایستاد؛ آن روز در نماز خویش، سورهی انبیاء را خواند؛ یعنی چه؟ یعنی یک صد و بیست و چهار هزار پیغمبر، همه دور این محراباند. سپس به سجده رفت و سر از سجده برداشت؛ جبرئیل امین وحی خداست. قرآن بخوانید تا بفهمید جبرئیل کیست! علّمه شدید القوی ذو مرّة فاستوی وهو بالأفق الآعلی؛ چنین کسی میان زمین و آسمان سه جمله دارد و هر جملهای هم با والله همراه شده است. این جاست که عقل شیخ انصاری، شیخ طوسی، شهید اول و ثانی مبهوت است. وقتی ضربت به آن سر وارد شد، جبرئیل بین زمین و آسمان گفت تهدّمت والله أرکان الهدی! این کلام امین وحی خداست؛ تهدّمت والله أرکان الهدی؛ قسم به ذات قدّوس خدا که ارکان هدایت خراب شد. کلمه دوم که من از گفتن آن عاجزم تا چه رسد به درک آن! گفت إنطمست والله نجوم السّماء وأعلام التقی؛ همه عَلَمهای تقوا خاموش شد و نور و بهاء ستارگان آسمان هم رفت! کلمه سوم که عقل را مبهوت میکند این است إنفصمت والله العروة الوثقی؛ به ذات خدا قسم که عروه وثقی پاره شد! این عروه وثقی که شب بیست و یکم پاره شد چیست؟ قرآن را بخوانید تا بفهمید فمن یکفر بالطاغوت ویؤمن بالله فقد استمسک بالعروة الوثقی؛ معنی این جمله این است که در این ضربت، ایمان به خدا به کلّی منفصم شد! انتهای پیام/2258/ع
93/04/27 - 12:09
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]
صفحات پیشنهادی
اظهارات وحیدخراسانی درباره وظیفه مسلمانان در روز شهادت حضرت علی(ع)
چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰ ۳۹ آیتالله وحیدخراسانی در دیدار جمعی از رؤسای هیئات مذهبی استان خراسان رضوی پس از برشمردن اهمیت زیارت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به بیان وظیفه مسلمانان در روز شهادت حضرت امیرالمؤمنین ع پرداخت به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایرانهمزمان با سالروز شهادت حضرت علی (ع) صورت میگیرد برگزاری مراسم پیادهروی و عزاداری با حضور آیتالله صافی گلپای
همزمان با سالروز شهادت حضرت علی ع صورت میگیردبرگزاری مراسم پیادهروی و عزاداری با حضور آیتالله صافی گلپایگانی در مشهدهمزمان با سالروز شهادت حضرت علی ع مراسم پیادهروی و عزاداری با حضور آیتالله صافی گلپایگانی در مشهد برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد همزمان باآیین عزاداری سالروز شهادت حضرت علی(ع) در گنبدکاووس برگزار می شود
فیسبوک تویتر Google Cloob آیین عزاداری سالروز شهادت حضرت علی ع در گنبدکاووس برگزار می شود گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس از برگزاری آیین دسته روی و عزاداری ویژه سالروز شهادت حضرت علی ع دراین شهرستان خبر داد حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی روز چهارشمراسم عزاداری شهادت حضرت علی(ع) با حضور آیتالله گلپایگانی در مشهد برگزار می شود
استانها شرق خراسان رضوی مراسم عزاداری شهادت حضرت علی ع با حضور آیتالله گلپایگانی در مشهد برگزار می شود مشهد – خبرگزاری مهر مراسم عزاداری شهادت حضرت علی ع با حضور آیتالله گلپایگانی در مشهد برگزار می شود به گزارش خبرنگار مهر مراسم عزاداری شهادت حضرت علی ع همزمان با 21مراسم عزاداری شهادت حضرت علی(ع) با حضور آیتالله صافی در مشهد برگزار میشود
جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹ ۲۴ مراسم بزرگ عزاداری شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام با حضور آیتالله صافی در مشهد مقدس برگزار میشود به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و به منظور عرض تسلهمزمان با 21 رمضان صورت میگیرد برگزاری مراسم محوری سالروز شهادت حضرت علی (ع) در زاهدان
همزمان با 21 رمضان صورت میگیردبرگزاری مراسم محوری سالروز شهادت حضرت علی ع در زاهدانمدیرکل تبلیغات اسلامی سیستانوبلوچستان گفت مراسم محوری سالروز شهادت مولیالموحدین حضرت علی ع روز شنبه ۲۱ رمضان در مسجد حضرت علی ابن ابیطالب ع زاهدان با حضور محبان اهل بیت ع برگزار خواهد شددر سالروز شهادت حضرت علی (ع) تجمع بزرگ علویون در ورامین برگزار میشود
در سالروز شهادت حضرت علی ع تجمع بزرگ علویون در ورامین برگزار میشودرئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران از برگزاری تجمع بزرگ علویون همزمان با ایام سوگواری شهادت امام اول شیعیان در شهرستان ورامین خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران حجت الاسلاسرپرست اداره تبلیغات اسلامی هیرمند خبر داد دستهروی هیئتهای مذهبی هیرمند در سالروز شهادت حضرت علی (ع)
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی هیرمند خبر داددستهروی هیئتهای مذهبی هیرمند در سالروز شهادت حضرت علی ع سرپرست اداره تبلیغات اسلامی هیرمند از برگزاری مراسم دستهروی هیئتهای مذهبی در سالروز شهادت حضرت علی ع خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تتصاویر با کیفیت مربوط به شهادت حضرت علی علیه السلام
تصاویر با کیفیت مربوط به شهادت حضرت علی علیه السلام به این مطلب امتیاز دهید سرویس کشکول جام نیوز برای مشاهده اندازه واقعی روی تصاویر کلیک کنید  روایتی دیگر از شهادت حضرت علی در ˝توبه نمی کنم˝
روایتی دیگر از شهادت حضرت علی در ˝توبه نمی کنم˝ خبرگزاری پانا نمایش ˝ توبه نمی کنم ˝ به کارگردانی سید جواد هاشمی از تاریخ 15 رمضان سال جاری میزبان علاقمندان به تئاتر در تالار وحدت تهران است ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۵ تير ساعت 13 00 به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا گروه نمایشی "یتیمان کبه مناسبت شهادت حضرت علی (ع) مجالس تعزیهخوانی در بجنورد برگزار میشود
به مناسبت شهادت حضرت علی ع مجالس تعزیهخوانی در بجنورد برگزار میشودرئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بجنورد گفت مجالس تعزیه خوانی به مناسبت ایام شهادت حضرت علی ع در محل امامزاده سلطان سید عباس بن موسی بن جعفر ع بجنورد برگزار میشود به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل ازآیتالله غروی: حضرت علی(ع) جان رسول خدا(ص) بود
آیتالله غروی حضرت علی ع جان رسول خدا ص بودعضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت یکی از ویژگیهایی که دیگر امامان آن را نداشتند این بود که حضرت علی ع به منزله جان رسول خدا ص و طبق روایات جانشین و وصی پیامبر بودند آیتالله محمد غروی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم با تسلآیتالله ناصری: وظیفه هر انسانی کسب روزی حلال برای خانواده است
آیتالله ناصری وظیفه هر انسانی کسب روزی حلال برای خانواده استاستاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان گفت وظیفه هر انسانی کسب روزی حلال برای خانواده است به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان آیتالله محمد ناصری ظهر امروز کسب روزی حلال را برای روزی خانواده امری مهم و لازم دانست و اظهارعلیرضا ذاکری لیاقی قدر، ایام شهادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام
علیرضا ذاکریلیاقی قدر ایام شهادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلاملیاقی قدر ایام شهادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام 93 04 25 - 18 40گردشگران فیروزکوه حرمت ایام شهادت امام علی(ع) را نگهدارند
فیسبوک تویتر Google Cloob گردشگران فیروزکوه حرمت ایام شهادت امام علی ع را نگهدارند تهران بزرگ- ایرنا- فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت امام علی ع خواستار آن شد تا مسافران و گردشگران ترجیحاً از سفر به مناطق گردشگری شهرستان پرهیز کنند ابوالقاسم مهرمدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه خبر داد اجتماع عظیم عزاداران کرمانشاهی در شب شهادت حضرت علی(ع)
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه خبر داداجتماع عظیم عزاداران کرمانشاهی در شب شهادت حضرت علی ع مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از اجتماع عظیم عزاداران حضرت علی ع در شب شهادت آن امام بزرگوار در شهر کرمانشاه خبر داد حجتالاسلام اسماعیل قبادی امروز در گفتوگو با خبرنگار فنوشتاری از آیتالله صافی بهمناسبت سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع)
شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۳ ابوطالب قبله قبیله عنوان نوشتاری است از آیتالله صافی که به مناسبت هفتم ماه رمضان روز وفات حضرت ابوطالب علیه السلام منتشر شده است به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا متن نوشتار این مرجع تقلید به شرح زیر است او سیّد بطحا رئیس-
گوناگون
پربازدیدترینها