تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802515022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعتی بودن قزوین نتوانسته توان اقتصادی شهروندان را افزایش دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین روزبه:
صنعتی بودن قزوین نتوانسته توان اقتصادی شهروندان را افزایش دهد
قزوین - خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: توسعه صنعتی استان تاکنون نتوانسته به توانمندی و تقویت بنیه افتصادی مردم کمک کند و شهروندان با صنعتی شدن هیچ تعلق خاطر و احساس وابستگی ندارند.



به گزارش خبرنگار مهر، استاندار قزوین در جلسه کارگروه اقتصادی استان که پنجشنبه شب با حضور علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، اظهارداشت: علیرغم توسعه صنعتی استان به نظر می رسد این همه مزیت های جغرافیایی و صنعتی و کشاورزی نتوانسته مردم استان را راضی و برخوردار کند و شهروندان از این جایگاه بخوبی منتفع نشده اند.

روزبه بیان کرد: با اینکه استان قزوین در کشور به عنوان منطقه ای مهم و استراتژیک مطرح شده اما به نظر می رسد بنیه اقنصادی مردم قوی نیست و تنها عده ای فرصت یافته اند با استقرار واحدهای خود به مسائل اقتصادی بپردازند و حتی گردش میلیاردی حساب خود را به تهران منتقل کرده اند و نگاه مردم این شده که فقط آلودگی و آسیب ها در استان باقی مانده است.

وی افزود: وقتی یک شعبه بانک در تهران قادر است تا 20 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کند اما در قزوین نمی توان یک میلیارد تومان برای واحدی گرفت طبیعی است که صاحبان حسابهای مالی تمایلی برای سپردن اعتبارات خود در استان نخواهند داشت و منابع شرکتهای بزرگ به پایتخت سرازیر می شود و حتی در تامین اجتماعی پرداختی ها از دریافتی بیشتر می شود و مشکلات ما دوچندان شده و باید برای حل آن اقدام کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: حجم مهاجرت به استان بالاست لذا هر میزان شغل ایجاد می کنیم بازهم سهم بیکاران بومی کم است و با جرات باید گفت حضور صنعت نتوانسته آنگونه که شایسته است به تقویت بنیه اقتصادی خانواده های قزوینی کمک کند.

وی تصریح کرد: با واگذاری زمنیهای مرغوب به صنعت که سرمایه های ملی محسوب می شود در آینده با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد در حالی که بسیاری از محصولات شاخص استان که در گذشته اقتصاد منطقه را متحول می کرده امروز رونق گذشته را ندارد و صنعت نتوانسته موجب تحول در وضعیت کشاورزی و صنعتی مناطق مختلف ما شود.

روزبه بیان کرد: چرا محصولی مانند گز در اصفهان و سوهان در قم می تواند تحول آفرین باشد و اقتصاد یک استان را دگرگون کند اما در قزوین با داشتن محصولات مهمی چون پسته، انگور، زیتون، کشمش، زغال اخته، گیلاس و گردو هیچ کار جدیدی نسبت به 50 سال قبل هم نشده و حتی  شاهد کاهش بهره برداران و کشاورزان هستیم.

استاندار گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی ما نتوانسته در این سالها الگوی مناسبی برای کشت تعریف کند تا به سمت محصولات ارگانیک و کم آب حرکت کنیم و با هزینه کم بتوانیم کالایی با ارزش اقتصادی بالا تولید کنیم تا کشاورزان هم منتفع شوند.

اقتصاد مقاومتی می تواند موجب توانمندی مردم شود وی افزود: در اقتصاد مقاومتی باید متن زندگی مردم توانمند و مقاوم شود نه اینکه فقط تابلوی صنعتی قزوین را ببینند و قضاوت کنند که اوضاع مردم خوب است و مشکلات دیده نشود در حالی که فقط باقلوای قزوین می تواند اقتصاد بازار و کسبه ما را دگرگون کند هنوز بسیاری از مردم با نام آن هم آشنا نیستند که باید در این زمینه راهکاری بیندیشیم.

استاندار اظهارداشت: طرح و برنامه های کارشناسی استان باید بتواند توان اقتصادی خانواده های قزوینی را تقویت کند و مردم احساس کنند وجود صنعت به سود آنهاست و با آن ارتباط برقرار کرده و احساس تعلق خاطر داشته باشند و درآمد سرانه آنها را بالا ببرد نه این که از میانگین کشوری هم پائین تر باشیم.

در ادامه این نشست علیرضا کشاورز رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: اقتصاد دستوری هرگز نتیجه نمی دهد و تا زمانی که بخش دولتی در کشور و استان ما اقتدارگراست و از روی شکم سیری برخورد می کند نمی توان انتظار داشت همراهی با بخش خصوصی مناسب و روان باشد و کارها خوب پیش برود.

کشاورز قاسمی بیان کرد: متاسفانه مدیران دولتی در استان مشتری محور برخورد نمی کنند و فرصت جذب گردشگر را گرفته اند لذا نه هتل و محل اقامت مناسبی برای گردشگر داریم و نه مکانی برای عرضه سوغات قزوین فراهم می شود و به همین دلیل افراد علاقمند نیز بتدریج دلسرد شده و کار را رها می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین اظهارداشت: اگر مدیران دولتی در دادن مجوزها آسانتر بگیرند و در ارائه تسهیلات نگاه مشتری محوری داشته باشند فرصتی برای بخش خصوصی ایجاد خواهد شد تا سرمایه و تخصص خود را وارد عرصه کنند و به شکوفایی اقتصاد استان کمک شود.

ابوالفضل یاری مدیرکل برنامه ریزی و بودجه استانداری قزوین هم در این جلسه گفت: متاسفانه نقشه های ما درون زا نبوده و تلاش کرده ایم در برهه های مختلف فقط فشار پایتخت را کم کنیم به همین دلیل سرمایه گذاران حضور یافته در استان قزوین هرگز شهروند مقیم نشده اند و مردم هم با آنها احساس نزدیکی نمی کنند.

وی افزود: بیشترین اشتغال قزوین هم مربوط به غیر بومی هاست و نمود کمتری دارد لذا باید طرحهایی تعریف کنیم تا بازاریان هم استفاده بیشتری ببرند و در توسعه سهیم شوند.

در این نشست دیگر اعضاء هم در خصوص استقرار دفاتر خدماتی شرکتها در استان، بومی کردن واحدهای صنعتی، تکمیل زنجیره تولید، حذف رانت زمین، ماندگاری سرمایه، ساماندهی سریعتر آبگرم های استان، توجه به بازرگانی و بازار، راه اندازی بارانداز ملی و بندر خشک، دیدگاههای خود را مطرح کردند. 


۱۳۹۳/۴/۲۷ - ۱۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن