تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815510697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موافقت مشروط روحانی با تمديد مذاکرات هسته‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: موافقت مشروط روحانی با تمديد مذاکرات هسته‌ای
رييس جمهور در ديدار با اصحاب رسانه گفت: در صورتيکه طرف مقابل به حقوق ملت ايران در چارچوب قوانين بين‌المللي احترام بگذارد، زمان مذاکرات را در صورت لزوم تمديد مي‌کنيم.

http://www.aryanews.com/Uploads/NewsPics/20140717220647896.jpg
به گزارش آخرین نیوز، رييس جمهوري عصر پنج شنبه در جمع اصحاب رسانه، با تاکيد بر اينکه پرچمدار صلح و گفت و گو هستيم اما از حقوق ملت ايران ذره اي کوتاه نخواهيم آمد ، گفت: اگر طرف مقابل به حقوق ملت ايران احترام بگذارد، مذاکره را ادامه داده و زمان را نيز تمديد خواهيم کرد.
حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني ، با اشاره به اينکه سربازان خط مقدم ديپلماسي در مذاکرات وين به جهانيان نشان دادند که جمهوري اسلامي ايران خواستار گفت‌وگو براي ايجاد اعتماد و شفافيت بيشتر است ، گفت: ما در دفاع از حقوق و خواست و مطالبه ملت ايران ذره‌اي کوتاه نيامده و نخواهيم آمد و با حوصله در مذاکرات اخير در اين زمينه حرکت کرده‌ايم.
رييس جمهوري اظهارداشت: امروز اگر براي ما مشخص شود که طرف مقابل در برابر حقوق و نظرات ملت ايران در چارچوب مقررات بين‌المللي احترام قائل است، مذاکره را بر اين اساس ادامه مي‌دهيم و اگر لازم باشد، زمان مذاکرات را نيز تمديد خواهيم کرد.
رييس شوراي عالي امنيت ملي تصريح کرد: آنچه ما از اين مذاکرات مي‌خواهيم نتيجه اي برد – برد است و معتقديم پيروزي مذاکرات به نفع جهان، منطقه و ملت ايران و براي طرف مقابل هم روشن شده است که مذاکره با ايران براي استقرار ثبات، منافع منطقه و امنيت جهاني موثر است.
روحاني ادامه داد: ايران هيچ‌گاه از تحريم‌ها نترسيده و نخواهد ترسيد و بر اين اساس پاي ميز مذاکره قرار نگرفته است. برنامه‌ها و طرح‌هاي دولت بدون توجه به نتيجه مذاکرات تدوين شده است و ما بر اين اساس حرکت خواهيم کرد و اميدواريم طرف مقابل نيز اين موضوع را لمس کرده و تدبيري اتخاذ کند که نفع همگان را در برداشته باشد.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه دولت در سياست خارجي به عهد خود با مردم وفادار بوده و تاکنون با زبان منطق و استدلال با دنيا سخن گفته، گفت: تلاش مي‌کنيم تا ايران صلح‌خواه و آشتي‌طلب و نظام مداراجو را به جهانيان معرفي کنيم که دولت و مردم آن از حقوق حقه خود کوتاه نخواهند آمد.
روحاني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به شرايط حساس تاريخي، حوادث منطقه‌اي و بين‌المللي تصريح کرد که "ما بايد دست در دست هم قرار دهيم و نگذاريم، تفرقه که خواست استکبار جهاني است در جهان اسلام حاکم شود".
رييس جمهوري با بيان اينکه دنياي امروز، دنياي تنوع تکثر است، بر بالا بردن آستانه تحمل همه فعالان سياسي تأکيد کرد و گفت: همه ما بايد به نظام، اسلام، انقلاب و فرهنگ ايراني – اسلامي خود افتخار کنيم.
رييس شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به تأکيد قانون اساسي مترقي کشورمان بر آزادي بيان ، افزود: در قانون اساسي ما در صدر وظايف رسانه ها ، حمايت از آزادي بيان و نشر افکار براساس موازين اسلام و مصالح کشور عنوان شده است که جاي خرسندي است و بر اين اساس دولت و دولتمردان از رسانه‌ها و اصحاب رسانه حمايت توأم با نقد سازنده و دلسوزانه مي‌خواهند.
روحاني با اشاره به تأکيد رهبر معظم انقلاب بر نقد سازنده و پرهيز از مچ‌گيري و آزار دولت ، گفت: بايد با در نظر گرفتن مصالح کشور و نه مصالح قبيله و جناح، شرايطي را فراهم کنيم که مسئولان کشور اعم از مسئولان اجرايي و غيراجرايي با ذهن و فکري بازتر به وظايف خود بپردازند و به ملت خدمت کنند.
رييس جمهوري با اشاره به اينکه وحدت ملي اساس قدرت ملي ما است و اين موضوع نبايد فراموش شود، گفت: بايد چيزي بنويسيم، بر موضوعي اصرار بورزيم، سوژه‌اي را تيتر و ترويج کنيم که خواست ملت ما است چرا که به دليل بي تدبيري ها، مردم ما داراي مشکلاتي نظير اشتغال و رکود تورمي هستند که آنها را سخت آزار مي‌دهد.
روحاني ادامه داد: مردم ما خواهان حل مشکلات اجتماعي هستند و وحدت و اتحاد مي‌خواهند و دوست دارند ببينند که ما با يکديگر برادريم و هيچ‌کس نمي‌تواند ما را از هم جدا کند.
رييس جمهوري تصريح کرد: نبايد اين فضا بر سپهر رسانه‌اي ما حاکم باشد که هرکس به نفع حکومت، اسلام و انقلاب سخن گفت متهم شود که به حکومت وابسته است يا آدم دولت شده است و هرکس که نقدي را با صداي بلند براي اصلاح مسير حرکت بيان کرد، متهم به وابستگي به بيگانه شود.
روحاني با بيان خصوصيات حضرت اميرالمومنين علي(ع) که در جنگ صفين و در خطبه اي حتي سپاه مقابل را برادر خطاب کرد، گفت: ما براي انسجام و وحدت نيازداريم به افکار همديگر احترام بگذاريم و دولت براين اساس با همه گروه‌ها و جناح‌ها جلسات مشورتي برگزار کرده و مي‌کند تا با اخذ نظر همه فعالان و نخبگان کشور بهترين تصميم را براي اداره کشور اتخاذ کند.
پيش از سخنان رييس جمهوري خانم بروجردي مدرس ارتباطات، محمدرضا وکيلي دبيرکل روزنامه‌هاي غيردولتي، عباس درويش توانگر معاون خبر خبرگزاري تسنيم، محمد قوچاني سردبير مهرنامه و علي معلم مدير مسئول نشريه دنياي تصوير، ديدگاه هاي خود را در مورد مسايل مرتبط با وضعيت رسانه‌ها و روزنامه نگاري و اوضاع سياسي کشور مطرح کردند.
خانم بروجردي مدرس ارتباطات با اشاره به سابقه آموزش روزنامه نگاري، بر ضرورت ارتباط موسسات مطبوعاتي و رسانه ها با دانشکده هاي روزنامه نگاري و تدوين حقوق مطبوعات به منظور توسعه رسانه ها و روزنامه نگاري در کشور تاکيد کرد.
سپس محمدرضا وکيلي دبيرکل روزنامه‌هاي غيردولتي با تجليل از پايبندي دولت به قانون، بيان ادبيات حقوقي و متناسب با شأن ملت ايران از سوي رييس جمهور، گفت: انصاف قانون و اخلاق، ضلع هاي اعتدال هستند و با توجه به پايبندي دولت به اين سه موضوع افق روشني پيش روي کشور است.
وي با انتقاد از حاکميت عدم تعادل ميان رسانه‌هاي دولتي و غيردولتي، احياي صنف رسانه‌اي را موجب ارايه مشورت به دولت و نهادهاي حاکميتي و کاسته شدن از خطاهاي رسانه ها ارزيابي کرد.
عباس درويش توانگر معاون خبرگزاري تسنيم در اين ديدار ارتباط دوسويه مسئولان و رسانه ها را به نفع کشور و جامعه دانست و با اشاره به مشکلات صنفي خبرنگاران و موسسات مطبوعاتي نظير ميزان درآمد، تخصيص آگهي، گفت: ما از دولت براي دستيابي به موفقيت در عرصه‌هاي مختلف با توجه به منويات رهبر معظم انقلاب در اين خصوص حمايت خواهيم کرد، اما معتقديم انتقاد سازنده در کنار اين حمايت مي‌تواند راهگشا در حل مسايل باشد.
محمد قوچاني سردبير مهرنامه در سخناني با ذکر درد دل روزنامه‌نگاران که در سال‌هاي گذشته تحت فشار قرار داشتند، تغييرات بوجود آمده پس از روي کار آمدن دولت يازدهم را براي روزنامه‌نگاري کشور مثبت توصيف کرد و گفت: ما روزنامه نگاران کارنامه و برآمد انقلاب اسلامي هستيم که با کمترين هزينه از کشور دافاع مي کنيم و تنها از شما امنيت شغلي مي‌خواهيم تا يک رسانه با کوچکترين خطا تعطيل نشود و روزنامه نگاران بيکار نشوند.
علي معلم مدير مسئول نشريه دنياي تصوير نيز بر ايجاد عدالت ميان رسانه‌هاي دولتي و غيردولتي، توجه به ارائه تعريفي مشخص از امنيت ملي از سوي دستگاه‌هاي دولتي و تجديد نظر در قوانين حاکم بر رسانه‌ها تاکيد کرد.
اصحاب رسانه ها در ادامه اين مراسم ، نماز مغرب و عشاء را به امامت حجت الاسلام و المسلمين روحاني اقامه و پس از آن روزه خود را با حضور رييس جمهوري و در فضايي صميمي افطار کردند.



جمعه, 27 تیر 1393 ساعت 10:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن