تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819361723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد و بررسي مباني و روش شناسي نظريه عدالت جان رالز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ تير ۱۳۹۳ (۱:۳۶ق.ظ)
نقد و بررسي مباني و روش شناسي نظريه عدالت جان رالز گروهي از اقتصاددانان معتقدند نقد و بررسي نظريه عدالت جان رالز نقش مهمي در پيشبرد مطالعات حوزه عدالت در کشور مي‌تواند داشته‌ باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، در فصلنامه ي علمي- پژوهشي مطالعات اقتصاد اسلامي مقاله اي است که به اين موضوع پرداخته است که با هم گزيده اي از آن را مرور مي کنيم:
کتاب نظريه عدالت جان رالز از جمله آثار تأثير‌گذار در حوزه عدالت در قرن بيستم هست به طوري که در زمان حاضر، غالب محققان عدالت پژوه در اثر خود يا به رالز ارجاع مي‌دهند يا براي رد آن و ارائه نظريه خود، نظريه رالز را مورد نقد و بررسي قرار مي‌دهند. با توجه به همين اهميت، نقد و بررسي اين نظريه نقش مهمي در پيشبرد مطالعات حوزه عدالت در کشور مي‌تواند داشته‌ باشد.
به ‌نظر نويسندگان در بررسي هر نظريه عدالت به سه موضوع و مؤلفه بايد توجه کرد: اول، نظريه مذکور مبناي عدالت را چه مي‌داند؟ پاسخ به اين سؤال روش‌شناسي نظريه‌پرداز عدالت در تبيين مفهوم مورد نظر خود از عدالت را نيز مشخص مي‌نمايد. دوم نظريه، عدالت را در چه حوزه و قلمرويي طرح مي‌نمايد؟ و در نهايت نظريه چه مفهومي از عدالت را ارائه مي‌نمايد؟ بازسازي نظريه رالز و نقدهاي وارد به پاسخ‌هاي رالز به اين سه پرسش نشان مي‌دهد عليرغم تلاش و ادعاي رالز براي ارائه نظريه بديل و جايگزين عدالت فايده‌گراي کلاسيک، نظريه وي دستاوردي متمايز از آن نمي‌تواند داشته باشد.


نويسندگان:
- الياس نادران
- محمد نعمتي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن