تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816871301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزه داران زنجانی شب های قدر میهمان امامزاده ها می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان حجت الاسلام باقری:
روزه داران زنجانی شب های قدر میهمان امامزاده ها می شوند
زنجان - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: روزه داران زنجانی شب های قدر میهمانان ویژه امامزاده های این استان خواهند بود.



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی باقری افزود: شب قدر از شب های مقدس و متبرک اسلامی است و خداوند متعال در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره ای نیز به نام ˈسوره قدرˈ نازل فرموده است.

وی ثواب عبادت در شب های قدر را برابر پاداش بیش از هزار ماه عنوان کرد و یادآورشد: رحمت خاص خدا در این شب ها شامل حال بندگان شده و در این شب فرشتگان بربندگان نازل می‏ شوند.

حجت الاسلام باقری خاطرنشان کرد: در شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان همزمان با لیالی قدر حضور مردم مومن در امامزاده ها به صورت چشمگیری افزایش می یابد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: مراسم پرفیض اعمال و دعاهای این شب های گرانقدر در 9 امامزاده و اکثر مساجد این استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام باقری افزود: این مراسم در امامزاده ابراهیم(ع) زنجان، بقعه حضرت قیدار نبی(ع) خدابنده،امامزاده محمد(ع) و زیدالکبیر(ع) ابهر، امامزاده هاشم (ع) و عوف(ع) طارم، امامزاده ابراهیم(ع) سجاس، امامزاده محمد ابراهیم(ع) روستای حاج سیران در بخش قره پشتلو، حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان برگزارخواهد شد.

وی ادامه داد: سخنرانی، مداحی، قرائت دعای جوشن کبیر، ادای نماز مخصوص شب قدر و سر گرفتن قرآن از برنامه های این شب های پرفیض خواهد بود.

 زکات فطره در اسرع وقت بین نیازمندان توزیع می شود

مدير کميته امداد شهرستان ماه‌نشان، از توزيع زکات فطره بين نيازمندان در اسرع وقت خبر داد.

ذبيح‌الله غفاري" اظهار کرد: امسال نيز طبق سنوات گذشته زکات فطره مردم مومن ماه‌نشان در شهرستان انجام خواهد شد.

 وي با اشاره به اينکه با هماهنگي‌هاي انجام شده امسال زکات فطره در همه مساجد شهرستان ماه‌نشان که نماز عيد فطر در آن‌ها اقامه مي‌شود، جمع‌آوري خواهد شد، بيان کرد: همچنين در مصلي‌هاي برگزاري نمازجمعه و معابر نيز دبيرخانه شوراي زکات شهرستان با برپايي پايگاه‌هايي نسبت به جمع‌آوري زکات فطره اقدام خواهد کرد.

 مدير کميته امداد امام خميني(ره) شهرستان ماه‌نشان در ادامه با اشاره به نحوه توزيع زکات فطره در بين نيازمندان، افزود: با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده امسال زکات فطره جمع‌آوري شده از محل مساجد در همان روز بين نيازمندان شناسايي شده توسط معتمدين محل، هيئت امنا و همچنين موسسات خيريه، کميته امداد و بهزيستي توزيع مي‌شود.

غفاری همچنين به توزيع سريع زکات فطره جمع‌آوري شده در پايگاه‌هاي داير شده در معابر و مصلي‌هاي برگزاري نمازجمعه اشاره کرد و گفت: اين مبالغ نيز به ترتيب سال قبل در بين مددجويان کميته امداد، بهزيستي و نيازمندان شناسايي شده توسط موسسات خيريه توزيع خواهد شد.

 وی با اشاره به اينکه هدف از توزيع اين‌گونه زکات فطره، پوشش منطقه‌اي بيشتر نيازمندان است، اضافه کرد: بهره‌مندي بيشتر اقشار نيازمند و همچنين توزيع سريع مبالغ، از ديگر اهداف اين نوع توزيع است.

 وي در ادامه با ارایه گزارشي از ميزان زکات جمع‌آوري شده در شهرستان طي سال‌جاري، بيان کرد: در سه ماهه نخست امسال 3 ميليارد و 181 ميليون ريال زکات در شهرستان ماه‌نشان جمع‌آوري شده است.

 مدير کميته امداد شهرستان ماه‌نشان با اشاره به اينکه اين مبلغ زکات از روستاهاي مشمول زکات اين شهرستان جمع‌آوري شده است، اظهار کرد: نقش تبليغ روحانيون و سخنراني‌هايي که روحانيون اعزامي در روستاها انجام مي‌دهند، در افزايش مبلغ زکات تاثيرگذار است.

اجرای طرح مودت در شهرستان طارم به مناسبت ماه رمضان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم، از اجرای طرح مودت در این شهرستان به مناسبت ماه رمضان خبر داد.

 نعمت احمدی  اظهار کرد: اداره اوقاف طارم به منظور بازسازی آستان امامزادگان اقدامات بسیاری را انجام و در این راستا از مشارکت مردم نیز بهره گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌‌گیری از ظرفیت خیرین و مردم در بازسازی بقاع متبرکه در قالب طرح مودت انجام شده است، بیان کرد: این اقدامات به منظور توسعه اماکن مذهبی و همچنین تبدیل بقاع به قطب فرهنگی انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم در ادامه با اشاره به اهداف اجرای طرح مودت که با استقبال و مشارکت مردم نیز مواجه شده است، افزود: بقعه‌محوری، عمران و آبادی آستان امامزادگان و تقویت نقش مشارکت‌های مردمی در عمران بقاع متبرکه از اهداف اجرای این سنت حسنه است.

این مسئول در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در شهرستان در راستای اجرای طرح مودت تصریح کرد: اخیراً طرح مودت در آستان امامزاده غائب چوزرق اجرا شده و 500 میلیون ریال در این راستا هزینه شده است.

احمدی با اشاره به آثار مثبت اجرای طرح مودت در آستان امامزادگان تصریح کرد: به علت اینکه اعتبارات دولتی و صندوق‌های تعبیه شده در بقاع جوابگوی هزینه‌های عمرانی بقاع نیست از همین رو طرح مودت در این اماکن اجرا می‌شود که این امر آثار مثبتی در بازسازی بقاع داشته است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح مودت بازسازی آستان امامزادگان تسریع شده است، افزود: امیدواریم با اجرای هرچه بهتر این طرح شاهد حضور بیش از پیش زائران گردشگر در جوار بقاع متبرکه باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر پیکر 21 امامزاده در شهرستان طارم مدفون است، اضافه کرد: در تلاش برای بازسازی و توسعه این بقاع هستیم تا از این طریق نسبت به جذب گردشگر بیشتر و همچنین معرفی امامزادگان اقدام کنیم.

در سه ماهه امسال بیشترین ولادتها در مناطق شهری رخ داده است

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: بیشترین کاهش ولادت در سه ماهه امسال در استان زنجان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در شهرستان های طارم ،ماهنشان وایجرود به ترتیب با 20.12- ، 11.02-، 10.93- رخ داده است.

سید موسی متوسلین در ادامه به ولادت های شهری و روستایی در سه ماهه امسال پرداخت و اشاره کرد : از کل ولادت های ثبت شده 3 هزارو 117 واقعه مربوط به ولادت های شهری بوده که از این تعداد 1 هزارو 592 واقعه پسر و1 هزارو 525 واقعه مربوط به واقعه دختر می باشد .ایشان در ادامه به ولادت های روستایی اشاره کرد و گفت : 1 هزارو 668 واقعه مربوط به ولادت های روستایی بوده که ازاین تعداد 858 واقعه پسر و 810 واقعه دختر بوده است .

وی در ادامه تصریح کرد : در مناطق شهری مادران واقع در گروه سنی 29-25 سال بالاترین درصد ثبت ولادت را با 30درصد به خوداختصاص داده و درمناطق روستایی بالاترین درصد ثبت ولادت جاری با 25درصد مربوط به مادران واقع در گروه سنی 24-20 سال بوده است.

وی اظهار کرد:در سه ماهه امسال از کل ولادتهای ثبت شده 65 درصد ولادت ها شهری و35 درصد ولادت ها روستایی بوده است وهمچنین 51 درصد ولادتهای ثبت شده مربوط به پسران و 49 درصد مربوط به دختران بوده است .

گفتنی است نسبت جنسی ولادتهای ثبتی برابر با 105 یعنی به ازای ثبت 100 رولادت دختر تعداد 105 واقعه ولادت پسر در استان زنجان به ثبت رسیده است .


۱۳۹۳/۴/۲۵ - ۱۶:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن