تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799302566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک صنعتگر: برای توسعه تولید همه چیزمان را باید در گرو بانک بگذاریم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob یک صنعتگر: برای توسعه تولید همه چیزمان را باید در گرو بانک بگذاریم مشهد – ایرنا – مدیر عامل شرکت گروه صنعتی الکترواستیل در مشهد، وثیقه بانکها را بسیار سنگین می داند و معتقد است که برای توسعه تولید هر آنچه دارد حتی کت تنش را باید در گرو بانک بگذارد.


به گزارش ایرنا، ˈمجید محمدزاده طبسیˈ از صنعتگران نمونه استان خراسان رضوی است که بیش از 30 سال است که یخچال و فریزر خانگی و صنعتی تولید می کند، عمده مشکل خود را تسهیلات بانکی و نرخ بالای کارمزد برای تولیدکنندگان می داند.
وی در این باره به خبرنگار ما گفت: کارخانه تولید یخچال و فریزر الکترواستیل در سال 1361 با سرمایه گذاری دو هزار و 250 میلیارد ریال، اشتغالزایی مستقیم 842 نفر و اشتغال غیرمستقیم 15 هزار نفر راه اندازی شد.
وی اظهار کرد: کار این مجموعه صنعتی با تولید یخچال و فریزرهای صنعتی که آن موقع برند زاگرس داشتند، آغاز شد که بعد وارد فاز تولید یخچال و فریزرهای خانگی شد.
وی بیان کرد: سهم الکترواستیل از بازار لوازم خانگی داخلی حدود 25 درصد است که برای ارتقای این سهم باید امکانات خود را بهتر کنیم و تحقق این مساله در گرو اختصاص تسهیلات بانکی و رفع مشکلات است.
محمدزاده طبسی گفت: اکنون گروه صنعتی الکترواستیل با ظرفیت تولید روزانه حدود هزار دستگاه مشغول فعالیت است که در سال جاری برای تولید هزار و 400 دستگاه برنامه ریزی کرده است.
مدیر عامل گروه صنعتی الکترواستیل گفت: برای رعایت کیفیت تولیدات واحدهای اقماری دیگری نیز در این گروه نیز تاسیس شد که تولیدکننده ورق های داخل یخچال، قطعات پلاستیکی، تاسیسات حرارتی و برودتی ، پلاستوفوم برای تولید قطعات داخلی و بسته بندی می باشند.
این صنعتگر با اشاره به مشکلات واحد صنعتی گفت: وسعت زمین این کارخانه در کیلومتر 4 جاده آسیایی 12 هکتار است و به دلیل وجود یک جاده، در توسعه این کارخانه دچار مشکل هستیم.
محمدزاده طبسی اظهار کرد: با این شرایط ناگزیر شدیم زیر ظرفیت اسمی کارخانه، تولید را به صورت زنجیره ای ادامه دهیم که این مساله هم به لحاظ ایمنی، کیفیت و از نظر استانداردهای جهانی مردود است.
وی بیان کرد: پیش از تحریم ها و مشکلات بوجود آمده، محصولات الکترواستیل به همه کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس، افغانستان و در پاره ای موارد به آلمان و انگلستان صادر می شد ولی اکنون صادرات کالا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
وی با اشاره به کارمزد بالای تسهیلات بانکی برای صنعتگران گفت: بانکها امانتداران مردم هستند و باید سود بالایی داشته باشند اما این دولت است که باید مانند همه کشورهای پیشرفته صنعتی دنیا حد مشخصی برای کارمزد تسهیلات معین کند.
وی افزود: برای توسعه کار نیازمند افزایش سرمایه ارزی و ریالی هستیم که اگر تسهیلات بانکی تامین نشود توسعه ای در کار نخواهد بود.
این صنعتگر نمونه گفت: بانکها نیز در گرفتن وثیقه از صنعتگران باید نرمش بیشتری داشته باشند و آنان را مجبور به گرو گذاشتن همه دارایی خود ننماید.
محمدزاده طبسی، روند کند ترخیص و ضعیف کالا از گمرکات را یکی دیگر از مشکلات صنعت الکترواستیل عنوان کرد و افزود: تنها گزینه الکترواستیل برای صادرات، گمرک بوشهر است که بسیار ضعیف و کند عمل می کند که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.
وی افزود: کالای گروه صنعتی الکترواستیل دارای قیمت گذاری است و با توجه به افزایش چند برابری هزینه ها، دولت برای کنترل تورم امکان افزایش قیمت را از این گروه صنعتی سلب کرده است.
وی بیان کرد: هرچند کار دولت برای کنترل تورم منطقی است اما ثابت ماندن قیمت کالا، کارخانه را با عدم سودآوری مواجه می سازد و بانکها در سال آینده به این دلیل که گروه صنعتی الکترواستیل سودآور نبوده، تسهیلات پرداخت نمی کنند.
وی با اشاره به دیگر مشکلات این گروه صنعتی گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بخشنامه ای دارد که براساس آن ضمانت نامه محصولات از زمان شروع مصرف تا سه سال بعد اعتبار دارد در حالی که باید تاریخ مصرف برای محصولات مشخص شود.
محمدزاده طبسی افزود: سه سال است که مکاتبات زیادی با سازمان مزبور داشته ایم تا این بخشنامه اصلاح شود اما هنوز اقدامی انجام نشده است.
وی خاطر نشان کرد: محصولات الکترواستیل سابقا با برند ˈزاگرسˈ در بازار عرضه می شد که اکنون واحدهای زیرپله ای از این برند سوء استفاده کرده و کالای بی کیفیت خود را با این برند عرضه می کنند.
وی افزود: از مراجع نظارتی مختلفی درخواست کرده ایم که به این مساله رسیدگی و مانع از سوء استفاده از برند زاگرس شوند که هنوز اقدامی انجام نگرفته است.
7489/659
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





25/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن