تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798696096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ركاب زنان همدان به دنبال اسپانسر/ حاميان دوچرخه سواري پاي كار بیایند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان گزارش مهر/
ركاب زنان همدان به دنبال اسپانسر/ حاميان دوچرخه سواري پاي كار بیایند
همدان – خبرگزاری مهر: استان همدان به لحاظ شرايط كوهستاني و آب و هوای مساعد یکی از استانهای موفق در ميزباني مسابقات دوچرخه سواري خواهد بود اما متاسفانه به دليل نبود اسپانسر و بودجه كافي از اين امر محروم است و حال آنکه میزبانی مسابقات ورزشی خود عاملی در معرفی همدان به سایر نقاط کشور و حتی جهان محسوب می شود.



به گزارش خبرنگار، دوچرخه سواری یکی از بهترین ورزشهاست که متاسفانه این روزها در کشور ما کمتر مورد توجه قرار می گیرد. به نظر می رسد دوچرخه،  این وسیله نقلیه کلاسیک در کشورهای پیشرفته و مدرن کاربرد بیشتری دارد تا در کشورهایی نه کاملا پیشرفته نظیر ایران چراکه برای مثال در اکثر کشورهای اروپایی دوچرخه دارای ارزشی مانند یک ماشین سواری و حتی بیشتر است و در این کشورها برخی از دوچرخه ها نسبت به مدل و کاراییشان گاهی از خودروهای مدل بالا نیز گرانتر هستند. این ارزش به دلیل قابلیت هایی نظیر حمل و نقل آسان، ورزش آسان و بی ضرر بودن برای محیط زیست همیشه به عنوان ورزشی ساده برای تمام سنین پیشنهاد می شود که هم می تواند سبک انجام شود و هم سنگین و برای انجام ورزش دوچرخه سواری لازم نیست که شخص مثلا تمریناتی خاص انجام دهد و یا موقعیت فیزیکی آن از شرایطی خاص برخوردار باشد. در این ورزش بیشتر عضلات پاها در حرکت خواهند بود که این عمل باعث بالابردن استقامت بدن می شود و البته کمر و سیستم تنفسی انسان نیز تحت تاثیر قرار می گیرند. با این تفاسیر استان همدان چندان از این امتیازها بهره نبرده است که در پی یافتن چرایی آن با رئیس هیئت دوچرخه سواری استان همدان به گفتگو نشستیم. علی ثقفی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: دوچرخه سواری در استان همدان علاقمندان زیادی دارد و آمار رکاب زنان در همدان متغیر است چراکه روزانه افرادی در رشته دوچرخه سواری ثبت نام می کنند اما آمار قطعی این رشته را هیئت پزشکی ورزشی در اختیار و آماری که تقریبی می توان گفت تعداد 250 نفر در استان همدان بیمه شده رشته دوچرخه سواری هستند.

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان همدان با بیان اینکه هرگاه ورزشکاران بیمه ورزشی هر رشته ای را داشته باشند می توانند از آن در رشته های دیگر نیز استفاده کنند به همین دلیل آمار ورزشکاران هر رشته متغیر است، افزود: باید توجه داشت که رشته دوچرخه سواری ورزشی پر هزینه و مادر است و مانند رشته دو و میدانی از جمله رشته هایی است که عمومیت دارد. وی با اشاره به اینکه دوچرخه سواری در بین آقایان بیشتر انجام می شود، بیان داشت: به دلیل اینکه دوچرخه سواری در فضای بیرونی و عمومی انجام می شود و به دلایل مسائل اجتماعی حاکم بر جامعه بیشتر دوچرخه سواران آقایان هستند. ثقفی اضافه کرد: هیئت دوچرخه سواری همدان در اکثر شهرستان های استان همدان فعال است و از این بین شهرستان های ملایر، نهاوند بیشتر از سایر شهرستان ها فعال هستند و تویسرکان نیز تا حدودی فعال شده که البته نسبت به دو شهرستان ذکر شده راه زیادی دارد. رئیس هیئت دوچرخه سواری استان همدان با اشاره به اینکه فعالیت هیئت کبودراهنگ نیز متوسط است، عنوان داشت: عملکرد هیئت دوچرخه سواری اسدآباد و بهار رضایت بخش نیست و هیئت فامنین نیز به تازگی شکل گرفته اما در شهرستان رزن هیئت دوچرخه سواری فعال نیست و یکی از برنامه ها این است که هیئت در آنجا نیز دایر شود. وی در ادامه با بیان اینکه طرحی برای احداث پیست دوچرخه سواری در همدان از چند سال پیش مطرح و کلنگ آن نیز زده شده است، گفت: پیمانکار آن مبلغی را دریافت و کار را نیمه رها کرده و رفته است و به تازگی شرکت تشکیل و توسعه اماکن ورزشی پیمانکار این کار شده و استارت آن را زده اما تا عملی شدن این پروژه فاصله زيادي است.

ثقفی با اشاره به اینکه بسیاری از استان ها از داشتن پیست دوچرخه سواری محروم هستند، ابراز داشت: تنها کلان شهرهای بزرگ مانند تهران، تبریز و دیگر استان ها دارای پیست دوچرخه سواری هستند. رئیس هیئت دوچرخه سواری استان همدان اذعان داشت: دوچرخه سواری رشته های مختلفی از جمله رشته جاده، پیست وکوهستان دارد که کوهستان شامل رشته دان هیل و کراس کانتری است. وی با بیان اینکه همدان در رشته های گروه کوهستان می تواند میزبانی داشته باشد چراکه دارای شرایط کوهستانی و مسیر خوبی در این راستا است، اظهار داشت: گرفتن میزبانی مسابقات نیاز به اعتبار و بودجه دارد چراکه میزبانی مسابقات هزینه های زیادی دارد و هیئت دوچرخه سواری همدان به دلیل نداشتن بودجه این کار را انجام نداده است. ثقفی افزود: دوچرخه سواران همدانی در لیگ برتر کشور و در تمامی رشته ها در بخش بانوان و آقایان تیم دارند. وی با بیان اینکه دوچرخه سوار حرفه ای باید در جاده رکاب بزند و برای شرایط در مسابقه آماده شود، عنوان داشت: رکاب زنان باید در جاده حمایت شوند كه در اين راستا هیئت دوچرخه سواری همدان در حال حاضر حداقل امکاناتی که لازم است را نیز ندارد. ثقفي با اشاره به اينكه اداره ورزش و جوانان به تمامی ورزش ها امکانات زیر بنایی داده و رشته هایی مانند اسکیت، هندبال و هاکی و دیگر رشته ها سالن دارند، اضافه كرد: رشته دوچرخه سواری نیاز به سالن ندارد و باید به گونه ای دیگر  به آن کمک شود. رئيس هيئت دوچرخه سواري استان همدان با بيان اينكه هيئت همدان احتیاج به خودرو دارد كه این نسبت به ساخت یک سوله و سالن ورزشی هزینه کمتري دارد، بيان داشت: هيئت دوچرخه سواري همدان مجبور است برای تمرین دوچرخه سواران در جاده برای آنها ون کرایه کند كه در اين راستا هيئت حداقل ها را نيز ندارد. وي با اشاره به اينكه در مسابقات کشوری هشت استان خوب وجود دارد که حرفه ای عمل می کنند، گفت: هنگام برگزاري مسابقات و اعزام تيم همدان به رقابت ها امكانات استان همدان با آنان قابل مقایسه نیست و دوچرخه های همدان در این رقابت ها به لحاظ ارزش ریالی بسيار ارزان است. ثقفي ابراز داشت: از دیگر مشکلات هیئت دوچرخه سواری نبود اسپانسر است درحالیکه تنها تیمی که در لیگ برتر شرکت کرد تیم همدان بود که با نبود اسپانسر به نام هیئت در مسابقات شرکت کرد و مسابقه داد. وي اظهار داشت: در همدان با هر کدام از صاحبان صنایع و سرمایه صحبت شد قبول نکردند که اسپانسر تیم دوچرخه سواری شوند و از تبلیغات آن برای خود استفاده کنند. ثقفي با بيان اينكه هیئت حاضر است امتیاز لیگ را به طور رایگان در اختیار اسپانسرها قرار دهد، افزود: از دیگر مشکلات بحث ون است که برای دوچرخه سواری بسیار موثر است چراکه در اعزام ها به استان های دیگر ون را روزانه کرایه می کنیم يا آنان را با اتوبوس به مسابقات مي فرستيم كه از اين راه دوچرخه سواران انرژی خود را از دست می دهند. رئيس هيئت دوچرخه سواري استان همدان بيان داشت: تنها انتظار هيئت این است همانطور که هیئت قبلا براي انجام تمرينات و اعزام ها حودروي ون داشته، دوباره تجهيز شود.

ثقفي با بيان اينكه یک عده بودند که می خواستند دوچرخه سواران خوب همدان را برای رکاب زدن به استان های دیگر سوق دهند، عنوان داشت: در این راستا با فدراسیون مکاتبه شده و مانع خروج ورزشکار شده ایم. رئيس هيئت دوچرخه سواري استان همدان گفت: از این افراد خواهش می کنم که دست از این دو دستگی ها بردارند و با همدلی و اتحاد باعث رشد و توسعه دوچرخه سواری در همدان شوند. حسين قادري یکی از دوچرحه سواران جوان همدان نیز در ادامه ابراز داشت: دوچرخه سواري يكي از رشته هاي مهيج و قابل اجرا در تمامي مكان ها است و نياز به فضاي خاصي ندارد مگر اينكه دوچرخه سواران بخواهند اين رشته را به صورت حرفه اي دنبال كنند. اين دوچرخه سوار همداني با بيان اينكه استان همدان به لحاظ شرايط كوهستاني مي تواند در رشته كوهستان ميزبان خوبي باشد، اذعان داشت: در راستاي معرفي پتانسيل بالاي استان در رشته دوچرخه سواري يكي از بهترين راهكارها گرفتن ميزباني مسابقات است. وي اظهار داشت: اعزام به مسابقات مختلف، تمرينات مداوم و استفاده از مربيان مجرب به رشد و تعالي رشته دوچرخه سواري كمك مي كند. قادري با اشاره به اينكه در استان همدان مدرسه دوچرخه سواري افتتاح شده است، افزود: افتتاح و فعاليت اين مدرسه در تشويق جوانان به ورزش و خصوصا دوچرخه سواري بسيار موثر است و از اين راه مي توان دوچرخه سواران خوبي را تربيت و به مسابقات مختلف اعزام كرد. با توجه به مطالب بيان شده انتظار مي رود بخش خصوصي و صاحبان صنايع پاي كار آيند و از رشته محبوب دوچرخه سواري در همدان حمايت هاي لازم را به عمل آورند.


۱۳۹۳/۴/۲۵ - ۰۹:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن