تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 20 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799783227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناسان: عسل فارس توان رقابت در بازار جهانی را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob کارشناسان: عسل فارس توان رقابت در بازار جهانی را دارد شیراز - ایرنا- برخی کارشناسان بر این باورند:عسل تولیدی استان فارس به لحاظ شرایط اقلیمی خاص و تنوع آب و هوایی خاص این استان به لحاظ مزه و طعم و خواص مختلف آن در سایه اندک توجهی به دست اندرکاران این حرفه توان رقابت در بازار جهانی را دارد.


آنان در گفت و گو با گزارشگر ایرنا با اشاره به اینکه عسل هر منطقه این استان بنا به تغذیه زنبورها از شهدهای مختلف ، طعم ، مزه و خواص مختلفی دارد ، افزودند: شرایط اقلیمی فارس و بهره مندی این استان از چهارفصل ، زمینه توسعه صنعت زنبورداری و بدنبال آن تولید کیفی عسل در این منطقه را بیش از هر جای دیگری فراهم کرده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت : هر چند به لحاظ امکاناتی متناسب با ظرفیت عسل موجود این استان نگاه جدی نشده است ولی با همین حداقل امکانات صادرات 10 درصد از عسل فارس سالانه 5/2 میلیون دلار در آمد ارزی برای این استان دارد.
سید عبدالله جزایری اظهار کرد: فارس بدلیل تنوع آب و هوایی ، تنوع گیاهان منطقه ای ، منابع طبیعی و باغهای غنی به لحاظ کیفی و کمی مقام برتر در کشور را داراست.
وی افزود: سال گذشته تولید عسل استان به 6/4 هزار تن رسید و با اقدامات صورت گرفته شده رشد رشد 11 درصدی تولید عسل و رسیدن به مرز پنجهزار هزار تن پیش بینی می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: سال گذشته نسبت به سال 91 ، جمعیت کلنی های زنبور عسل استان 35 درصد افزایش داشت و به 534 هزار کلنی زنبورعسل رسید.
جزایری اضافه کرد: در شهرستان فیروزآباد از 80 هزار کندو 795 تن، در کازرون از 63 هزار کندو 580 تن عسل و در جهرم از 46 هزار کندو 390 تن برداشت شده است.
این مقام مسوول افزود: بدلیل تنوع گیاهی در فارس عسل تولیدی به لحاظ طعم، مزه و مواد معدنی با ترکیبات متفاوت مانند عسل نارنج، گون، کنار و گیاهان ترکیبی است که مرغوب ترین آن عسل گون و کنار با سه درصد قند ساکاروز است.
بگفته وی ، مصرف سرانه عسل در کشور نیم کیلو است ، با توجه به میزان و کیفیت تولید ، امکان افزایش مصرف تا دو کیلو مطابق با استاندارد کشورهای توسعه یافته وجود دارد.
جزایری اظهار داشت: همچنین با توجه به اقلیم مناسب و تنوع آب و هوایی فارس سالانه 50 تا 60 هزار کلنی از سایر استان ها برای بهره مندی از شرایط آب و هوایی دراوایل پائیزو زمستان و تولید عسل کنار به این استان مهاجرت می کنند.
وی اضافه کرد: عسل گون در شهرهای سپیدان، اقلید، آباده ، عسل کنار در فراشبند، قیروکارزین، فیروزآباد، داراب، لار، لامرد و ممسنی و عسل مرکبات در جهرم، فیروزآباد و داراب و عسل ترکیبی در شیراز ، جهرم ، فیروزآباد و داراب تولید می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این استان در تولید عسل جز پنج استان اول کشور است و از لحاظ کیفی مقامهای برتر را دارد.
محمد مهدی قاسمی خاطرنشان کرد: فارس در زمینه پرورش زنبور عسل ، ملکه و کلنی فعالیت دارد و بخشی از نیاز استانهای دیگر را تامین می کند.
وی بیان داشت: با توجه به توانمندی فارس در تولید عسل مرغوب ، متاسفانه زمینه صادرات این محصول فراهم نشده است.
وی افزود: عسل علاوه بر قندهای گلوکز، فروکتوز، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، کلریدسدیم، گوگرد، آهن ، فسفات ، ویتامین های مختلف ، حاوی آنتی بیوتیک های متفاوتی است اما بسیاری از مردم از خواص این محصول آگاهی لازم ندارند.
بگفته وی ، فارس از جایگاه مناسبی در تولید عسل برخوردار است و صنعت زنبور داری در این استان در حال توسعه است.
قاسمی ادامه داد: جهاد کشاورزی زمینه برخورداری فارغ التحصیلان کشاورزی از تسهیلات بانکی برای فعالیت در حوزه زنبورداری را فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی تلاش دارد با استاندارد سازی عسل فارس زمینه صادرات بیشتر این محصول را فراهم سازد تا ارزش افزوده بیشتری برای تولیدکنندگان داشته باشد.
این مسوول ادامه داد: سالانه 10درصد از عسل فارس به کشورهای حوزه خلیج فارس و امارات متحده عربی صادر می شود.
عسل مرغوب استان فارس به عنوان یکی از صدها ظرفیت این استان در صورت بازاریابی مناسب ، تسهیل روند تسهیلات بانکی و فراهم شدن زمینه های فراوری و صدور این عسل مرغوب ضمن رقابت در بازارهای جهانی به نحو موثری می توان به اشتغال پایدار در منطقه کمک کرد.
در حالی که به گفته برخی مسوولان ارشد فارس بیکاری فزاینده و نبود شغل دامن اقشار فعال جامعه را در این استان به عنوان معضل بزرگ و اولویت دار در برگرفته ، اما به حرفه زنبورداری به عنوان یک صنعت درآمد زا و اشتغالزا هنوز توجه جدی نشده است .
امید است که با پرهیز از هرگونه شعاری برخورد کردن با ظرفیتهای گسترده استان فارس در سالی که بنام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده شاهد حرکت جهادگونه نه تنها مدیران جامعه بلکه در سایه اقدام جهادی تک تک افراد ساکن در استان پهناور فارس در اینده نزدیک شاهد رفع مشکلات پیش روی این استان و بهبود شاخص های مختلف توسعه باشیم . ک/4
680/ 667

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





25/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن