تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819991426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضویت در اتحادیه اروپا برای صربستان یک فرصت تاریخی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob رییس جمهوری صربستان: عضویت در اتحادیه اروپا برای صربستان یک فرصت تاریخی است بلگراد- ایرنا- رییس جمهوری صربستان در اجلاس رهبران کشورهای منطقه جنوب شرق اروپا که در دوبرونیک کرواسی برگزار شد، گفت: عضویت در اتحادیه اروپا در یک زمان معقول یک فرصت تاریخی برای صربستان است.


به گزارش ایرنا، تومیسلاو نیکولیچ در پایان این اجلاس در ˈپروسه بردو بریونیˈ واقع در منطقه دوبرونیک در جمع خبرنگاران گفت که شهروندان صربستان نبایستی بیش از حد در مورد مهلت عضویت در اتحادیه اروپا خوشبین باشند.
رییس جمهوری صربستان در این مورد با اشاره به اینکه بلگراد تا آن زمان قوانین خود را با استانداردهای اتحادیه اروپا برابر می کند، گفت: اجلاس دوبرونیک ادامه اقدام خوب سال گذشته به ریاست ˈفرانسوا اولاندˈ رییس جمهوری فراسنه است که امسال به ریاست آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان برگزار شد.
وی گفت: ایده این اجلاس، خوب است تا کشورهای برآمده از یوگسلاوی سابق که برخی از آنها عضو اتحادیه اروپا هستند به دیگر کشورها در این مسیر کمک و فضای خوب همکاری را نیز ایجاد کنند.
نیکولیچ اشاره کرد که در این اجلاس در مورد موضوعات مختلف از جمله راه های کمک و همکاری اتحادیه اروپا با کشورهای این منطقه در زمینه های مختلف از جمله در پروسه های زیرساخت و انرژی گفت وگو و تبادل نظر شد.
نیکولیچ در طول این اجلاس که عنوان ˈ100 تاجر بزرگ منطقهˈ بدان اطلاق شده، با تأکید بر تمایل صربستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا و اینکه بلگراد نمی تواند دوستان و منافع کشورش را کنار بگذارد، گفت: صربستان روابط خوب خود با شرق، غرب، شمال و جنوب را حفظ خواهد کرد.
وی با تأکید بر اینکه چنین سیاستی نه تنها برای شهروندان صربستان، بلکه برای تمام منطقه جنبه های مثبتی دارد، گفت: صربستان خواستار همکاری با همه بوده و این امر را تشویق می کند؛ چرا که نمی توان بدون همکاری با دیگران زندگی کرد.
نیکولیچ تصریح کرد که کشورهای منطقه به تنهایی قادر نیستند که تولیدات کافی برای بازار های بزرگ داشته باشند و تنها با همکاری مشترک می توان در این بازارها حضور داشت.
در این همایش، رؤسای جمهوری صربستان، بوسنی و هرزگوین، اسلوونی، کرواسی، مونته نگرو، مقدونیه و آلبانی حضور داشتند.
در پروسه بردو بریونی که در شهر ساحلی دوبرونیک کرواسی برگزار شد، ˈعاطفه یحیی آغاˈ رییس جمهوری کوزوو نیز حضور داشت.
این اجلاس ادامه گفت وگوی رهبران این منطقه از اروپاست که نخستین نشست آن در اول اوت سال گذشته در شهر گردشگری کرانیه اسلوونی برگزار شد.
اروپام**2061**1504

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن