تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803088030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد تحول اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد با راه‌اندازی شرکت عظیم فولاد دنا آسیا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
تحول اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد با راه‌اندازی شرکت عظیم فولاد دنا آسیا
با موافقت مسئولان استانی در کهگیلویه و بویراحمد و توافق با فعالان عرصه فولاد کشور و با راه‌اندازی شرکت عظیم فولاد دنا آسیا تحولی بزرگ در عرصه کار و تولید این استان ایجاد می‌شود.

خبرگزاری فارس: تحول اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد با راه‌اندازی شرکت عظیم فولاد دنا آسیا



به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یکی از مشکلات اساسی این استان همواره عدم رغبت سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به دلایل متعدد بوده است. یکی از این دلایل به نوع برخورد با سرمایه‌گذار برمی‌گردد که تعامل خوبی با سرمایه‌گذاران نداشته‌ایم. در وهله نخست برای سرمایه‌گذار موضوع تأمین زمین مهم است که در کهگیلویه و بویراحمد معارضات اجتماعی سدی بزرگ در پیش پای سرمایه‌گذاران بوده است. به قول سید حسین صابری، استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد، هر جای این استان که پای بگذاریم عده‌ای با این تفسیر و تحلیل که رد گله‌های پدری ما از 70 سال پیش در آن دیده می‌شود برای سرمایه‌گذاران مزاحمت ایجاد می‌کنند و تقریبا از منابع ملی و حتی مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست هم نقطه‌ای نیست که کسی در این استان چشم طمع به آن نداشته باشد. اما برای سرمایه‌گذاری کلان در حوزه فولاد خوشبختانه دیگر زمین و ملک شخصی افراد مد نظر نیست بلکه از اراضی 800 هکتاری شهرک صنعتی سقاوه 300 هکتار برای این سرمایه‌گذاری بزرگ تاریخی در استان در نظر گرفته شده است.

روز سه‌شنبه 24 تیرماه روز خوبی در حوزه صنعت و سرمایه‌گذاری استان بود که تعدادی از فعالان سرشناس صنعت فولاد به استان آمدند و برای اجرای طرحی بزرگ در حوزه فولاد با مسئولان استانی به توافق رسیدند. نکته جالب این که قبل از موافقت استاندار و مسئولان استانی با اجرای این طرح سید موسی خادمی از طرف پای مذاکره این گونه سؤال کرد که اگر پای کار هستید از رسانه‌ها بخواهیم که این موضوع را انتشار دهند و در غیر این صورت به گونه‌ای دیگر عمل کنیم که نشان دهنده عزم استاندار و تیم مدیریتی استان برای اجرای این طرح بزرگ بود. در این نشست احمد دنیانور، مدیرعامل فولاد جنوب طی اظهاراتی به چند و چون اجرای این طرح بزرگ صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد.

این فعال در حوزه فولاد کشور گفت: پروژه‌ای که درصدد تعریف آن هستیم در راستای فرمان مقام معظم رهبری برای توسعه صادرات کشور است. دنیانور افزود: اکنون در کشور مقدار 2.8 میلیارد تن سنگ آهن در مناطقی چون خراسان، سیرجان و یزد در حال استخراج است. وی گفت: در کشور 5.8 میلیارد تن سنگ آهن اکتشاف شده داریم که باید آن‌ها را استخراج کنیم که متأسفانه در دو سال گذشته تنها توانسته‌ایم 18 میلیون تن از آن‌ها را مورد استفاده قرار دهیم. دنیانور به موضوع خام فروشی معادن در کشور اشاره کرد و گفت: 24 میلیون تن سنگ آهن را به صورت خام فروشی صادر کرده‌ایم که این موضوعی نگران کننده است. این فعال اقتصادی ادامه داد: ما به ثمن بخس معادن خود را به دیگران می‌فروشیم و در ازای آن با قیمت گزافی شمش فولاد و ورق وارد می‌کنیم. وی به سه چرخه در صنعت فولاد کشور اشاره کرد و گفت: نخست احیا است که در آن آهن اسفنجی تولید می‌کنیم و دوم مرحله ذوب آهن است که آهن‌ اسفنجی تبدیل به شمش می‌شود و در نهایت نورد است که در آن شمش‌ها را گرم کرده و تبدیل به انواع محصولات می‌کنند. دنیانور، حلقه مفقوده کنونی در کشور را مربوط به تهیه آهن اسفنجی دانست و گفت: همه راه‌ها را که دنبال کردیم به این نتیجه رسیدیم که باید در کشور کارخانه‌ای برای تولید کنسانتره و آهن اسفنجی راه‌اندازی شود که هم جوابگوی شرکت‌های داخلی فولاد باشند و هم این که از این پس معادن سنگ آهن خود را به ثمن بخس خام‌فروشی نکنیم. وی تصریح کرد: بهترین نقطه برای ما با همه مطالعاتی که داشتیم استان کهگیلویه و بویراحمد بود چرا که قبل از هر چیز استان شما نزدیکترین استان به چهار استان دارای سنگ آهن است و دیگر این که آب فراوان در استان وجود دارد و به همین خاطر در شرقی‌ترین نقطه استان و در نزدیکی استان یزد به دنبال اجرای این طرح عظیم هستیم. در ادامه محمد عمویی، مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور نگراندیش با توضیحاتی در خصوص این طرح به نیازهای زیرساختی آن اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح قبل از هر چیز 300 هکتار زمین است که باید به این طرح در شهرک صنعتی سقاوه تعلق گیرد.

وی اضافه کرد: دومین خواسته ما برق 240 مگاواتی برای همه فازهای این پروژه و همچنین انشعاب آب 140 لیتر در ثانیه‌ای و دست آخر انشعاب گاز صنعتی است. عمویی با بیان اینکه در فاز نخست این پروژه به 120 میلیون یورو نیاز داریم از سرمایه‌گذاری 350 میلیون یورویی این طرح تا اجرای فاز آخر خبر داد. دبیر انجمن فولاد ایران، یکی دیگر از حاضرین در این نشست مهم اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که خام‌فروشی معادن از جمله سنگ آهن را یکی از نقاط بزرگ ضعف در عرصه اقتصادی کشور دانست.

سید رسول خلیفه‌سلطانی در ادامه گفت: دیدیم که در مناظره‌ها هر یک از کاندیداهای ریاست‌جمهوری اخیر و شخص آقای روحانی در خصوص خام‌فروشی نظرات خود را ابراز کردند و همه متفق‌القول بودند که خام‌فروشی معادن به کشور لطمه وارد می‌کند. این فعال در حوزه فولاد کشور گفت: از مقدار 24 میلیون تن سنگ آهنی که در کشور وجود دارد مقدار 7 میلیون تن آن سنگ آهن «مگنتیت» و بقیه آن سنگ آهن «هماتیت» است. وی با توضیح در خصوص این دو نوع سنگ آهن گفت: تنها سنگ آهن مگنتیت را که مقدار آن در کشور کم است می‌توان به روش خشک کنسانتره کرد و بقیه باید به روش «تر» به آهن اسفنجی و کنسانتره تبدیل شوند. خلیفه‌سلطانی در ادامه گفت: یکی از بهترین نقاط برای تولید آهن اسفنجی از طریق روش «تر» که همه شرایط از جمله ارزان بودن بحث حمل و نقل با راه‌اندازی خط آهن یاسوج به اقلید و همچنین آب فراوان و نزدیکی به معادن را دارا بوده همین استان کهگیلویه و بویراحمد است. وی با بیان این‌که در دنیا به دلیل داشتن زغال کک‌شو تولید آهن اسفنجی با استفاده از کوره بلند انجام می‌شود که دیگر نیازی به آب نیست، افزود: در کشور ما با توجه به همه نیازها تنها چهار کوره بلند وجود دارد که بقیه تولیدات باید از راه دیگر آن صورت پذیرد. وی در ادامه درخواست‌ها برای ایجاد چنین کارخانه‌ای در دشت سقاوه یاسوج را برای حضار در جلسه تشریح کرد و گفت: نخست زمین  و دوم جواب دادن سریع دستگاه‌هایی مانند آب و برق و گاز و محیط زیست به استعلامات، خواسته ما از مسئولان استانی است. خلیفه‌سلطانی البته شرط اصلی را موافقت مسئولان استانی با این طرح دانست و گفت: در استان‌های دیگر می‌توانستیم این کار را انجام دهیم اما به هر دلیل این استان را انتخاب کردیم که اگر شما راضی نباشید هم اکنون سایر استان‌ها به دنبال اجرای این طرح هستند. پس از این که مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان، برق، آب منطقه‌ای و گاز و همچنین صنعت و معدن موافقت خود را برای همکاری با اجرای این طرح اعلام کردند نوبت به مجری طرح رسید که از طرح خود دفاع کند. شهرام باقری مدیرعامل کارخانه فولاد بویراحمد و مجری طرح با بیان این‌که ما به صورت خانوادگی در صنعت وارد شده‌ایم و برای اعتلای نام استان و کشور از این عرصه دست نمی‌کشیم، گفت: انتظار داریم که مسئولان در این راه ما را حمایت کنند.

وی افزود: برای واگذاری زمین باید به نرخ منابع طبیعی زمین در اختیار ما قرار گیرد تا بتوانیم خودمان خدمات را به این منطقه سرازیر کنیم. باقری ادامه داد: این که توفیق در کارها داشته باشیم لازم است همه مسئولان استانی پای کار باشند و در عمل مشکلات ما را در دستور کار قرار دهند تا بتوانیم در پروسه‌ای کوتاه فاز نخست آن را تا انتهای این دولت راه‌اندازی کنیم و البته افتتاح آن به دست رئیس‌جمهور باشد. وی تولید سالانه 2.5 میلیون تن کنسانتره و آهن اسفنجی را موجب ایجاد گردش پولی بالا در استان دانست و گفت: وقتی این گونه تعداد 5 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی داریم و در کنار هر شغل مستقیم تعداد 12 نفر شغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود همه لازم است پای کار باشیم. در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد سخن خود را با یک شرط آغاز کرد و گفت: اگر پای کار هستید اجازه دهیم تا رسانه‌‌ها موضوع را رسانه‌ای کنند.

سید موسی خادمی با انتقاد از برخی کارهایی که تنها در این استان به صورت زبانی مطرح شد از جمله فولاد بهمئی و پتروشیمی‌ها و پالایشگاه مختار و غیره گفت: دوست نداریم که فولاد دنا آسیا همان وضعیت را دچار شود. وی گفت: ما به نوبه خود از این طرح حمایت می‌کنیم و پای کار هستیم و همه زیرساخت‌ها را در استان برای اجرای آن آماده خواهیم کرد و به کمک سرمایه‌گذاران در این حوزه خواهیم آمد. خادمی با بیان این‌که خانواده باقری از آن دسته افرادی نیستند که تنها حرف بزنند بلکه عمل هم خواهند کرد، افزود: با همه توان از اجرای آن که منجر به کار و تولید و اشتغال می‌شود حمایت می‌کنیم. به گزارش فارس، برادران باقری با مدیریت خسرو باقری پایه‌گذار صنعت نوین در استان هستند که اکنون مجتمع‌های تولیدی دنا صنعت و فولاد بویراحمد و همچنین کارخانه آرد باقری بزرگترین کارخانجات تولیدی این استان به شما می‌روند. انتهای پیام/2571/ذ40

93/04/24 - 19:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن