تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814679886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمار رو به رشد زنان دوره گرد زیر 18 سال استان نگران کننده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان فرشاد:
آمار رو به رشد زنان دوره گرد زیر 18 سال استان نگران کننده است
اصفهان – خبرگزاری مهر: معاون پیشگیری سازمان بهزستی استان اصفهان گفت: زنان دوره گرد معتاد در مراکز اقامتی میان مدت نگهداری می‌شوند که باید توجه داشته باشیم روند زنان دوره گرد زیر 18 سال در استان اصفهان نگران کننده است.



به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه فرشاد پیش از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی بهزیستی برگزار شد با بیان اینکه در حوزه‌ی پیشگیری از اعتیاد، معلولیت و شیوع فرهنگ سلامت  109 مرکز ثابت و 8 تیم سیار در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در این راستا در سال گذشته 400 هزار نفر از خدمات این بخش از سازمان بهزیستی استان اصفهان استفاده کرده‌اند.

وی به فعالیت 97 مرکز مشاوره‌ی خصوصی و دولتی در سطح استان اصفهان اشاره کرد و افزود: این مراکز در طول سال به بیش از 100 هزار نفر خدمات مشاوره‌ای را ارایه می‌دهند.

معاون پیشگیری  سازمان بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های طبیعی و اجتماعی در 16 محله‌ی اصفهان در حال برگزاری است، افزود: همچنین دیگر طرح‌های آموزشی پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان در قالب 35 کارگاه و توسط 840 مربی در حال اجرا است.

راه‌اندازی 7 مرکز مشاوره جدید در استان

وی با اشاره به فعالیت 23 مرکز مشاوره ژنتیک در سال گذشته در سطح استان اصفهان گفت: این مراکز در سال گذشته به 9 هزار و 500 نفر مشاوره ژنتیک دادند و قرار است مراکز مشاوره ژنتیک استان اصفهان تا پایان سال جاری به 30 مرکز افزایش یابند.

فرشاد ادامه داد: 26 دستگاه غربالگری شنوایی نیز در سال گذشته در سطح استان اصفهان فعال بود که 45 هزار و 870 نوزاد را تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار داد.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه‌ی غربالگری بینایی در بین کودکان استان اصفهان نیز گفت:175 هزار کودک با 14 دستگاه بینایی سنجی مورد سنجش بینایی قرار گرفتند که از این تعداد 71 هزار نفر تحت آموزش آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت قرار گرفتند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه در سال جاری مرکز ویژه زنان و یک مرکز ویژه مردان در بحث نگهداری معتادان در استان اصفهان راه‌اندازی شده است، افزود: ظرفیت مرکز زنان 30 و مرکز مردان 50 نفر است.

وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان از اعتیاد استان اصفهان نیز در دستور کار سازمان بهزیستی استان قرار گرفته است، ادامه داد: برای بهبود یافتگان فرصت شغلی پیگیری می‌شود که بهبود یافتگان و شبکه‌سازی گروه‌های خودیار در تمام مراکز آموزشی امر آماده‌سازی بهبودیافتگان را بر عهده دارند تا با کارآفرینی و بر اساس پتانسیل موجود مشغول به کار شوند.

فرشاد با اشاره به امضای تفاهم نامه در خصوص سواد آموزی و کاهش معلولیت‌ها در استان نیز بیان داشت: امیداوریم تا پایان سال تمام جامعه‌ی هدف بهزیستی را تحت آموزش قرار دهیم.

وی در ادامه به راه‌اندازی مراکز مشاوره قبل از ازدواج در تمام شهرستان‌‌‌های استان اشاره کرد و افزود: تا پایان سال جاری تمام شهرستان‌های استان دارای این مراکز می‌شوند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان در ادامه در خصوص نگهداری معتادان مرد استان در گرمخانه‌های شهرداری نیز بیان داشت: اصفهان یک شلتر مردانه برای معتادان دارد و گرمخانه‌ای ندارد و این در حالی است که تعریف شلتر (گرمخانه) برای معتادانی است که قصد درمان دارند و مکانی ندارد اما صرف افراد بی‌خانمان غیر معتاد بهزیستی مکانی ندارد.

وی افزود: زنان دوره گرد معتاد در مراکز اقامتی میان مدت نگهداری می‌شوند که باید توجه داشته باشیم روند زنان دوره گرد زیر 18 سال در استان اصفهان نگران کننده است.


۱۳۹۳/۴/۲۴ - ۱۶:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن