تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798937865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش اقدامات حمايتي وزارت بهداشت براي تهيه داروهاي ناباروري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ تير ۱۳۹۳ (۱۴:۱۰ب.ظ)
وزير بهداشت در حاشيه سمينار روز جهاني جمعيت عنوان کرد؛ افزايش اقدامات حمايتي وزارت بهداشت براي تهيه داروهاي ناباروري وزير بهداشت گفت: وزارت بهداشت برنامه هاي بسياري براي زوج هاي نابارور تعريف کرده تا بتواند اقدامات حمايتي در زمينه تهيه داروهايشان داشته باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير بهداشت در حاشيه سمينار روز جهاني جمعيت گفت: موضوع جمعيت بسيار مهم است و آنچه ما در پي آن هستيم، افزايش نرخ باروري به روش مطلوب است.
سيد حسن هاشمي با اشاره به اين که هنوز براي ارتقاء باروري در ابتداي راه هستيم، ادامه داد: در اين راستا برنامه هاي بسياري براي زوج هاي نابارور تعريف شده تا بتوانيم اقدامات حمايتي در زمينه تهيه داروهايشان داشته باشيم.
وزير بهداشت با اشاره به اين که بيش از دو دهه خانواده ها به کاهش باروري و تنظيم خانواده تشويق مي شدند، ادامه داد: در عين حال وزارت بهداشت آمادگي دارد با برگزاري همايش هاي مختلف، مسئولان دستگاه هاي ذي ربط را اقناع کند که رشد باروري در جامعه کاهش يافته و ضروري است که اين مسير تغيير کند.
وي با تاکيد بر اين که براي حل مشکلات زوج هاي نابارور به همکاري بيمه ها نيازمنديم، خاطرنشان کرد: بخشي از قوانين و مقرراتي که در گذشته مامور کاهش جمعيت بودند، اصلاح شده و مابقي نياز به تصويب قوانين جديد توسط مجلس شوراي اسلامي دارد.
مراکز وازکتومي و توبکتومي به هيچ وجه افزايش نيافته اند
وزير بهداشت در بخش ديگري از سخنانش اعلام کرد: آمارها در مورد اعمال جراحي مثل وازکتومي و توبکتومي بسيار ناچيز است ولي آنچه که در قالب قانون مصوب شده، در زمينه اين جراحي ها اعمال مي شود. در مورد دستگاه هاي متخلف نيز اعمال قانون مي شود.
هاشمي با اشاره به اين که مراکز وازکتومي و توبکتومي به هيچ وجه افزايش نيافته اند، گفت: در اين زمينه گمانه زني هايي وجود داشته ولي آمارهاي وزارت بهداشت نشان مي دهد که انجام اين اعمال در اين مراکز در حال کاهش هستند.
وزير بهداشت همچنين درباره 120 هزار سقط غيرقانوني در کشور و اقدام وزارت بهداشت جهت کاهش اين موارد گفت: ما اعلام آمادگي مي‌کنيم که آنچه قانوني است اجرا کنيم اما به نظر مي‌رسد بخشي از موارد به دستگاه‌هاي نظارتي و قضايي مربوط مي‌شود و در حيطه اختيارات وزارت بهداشت نيست.
چترهاي حمايتي بيمه ها تبديل به خيمه هاي بزرگ شود
وزير بهداشت در ادامه و در مورد داروهاي گرانقيمت خاطرنشان کرد: ضروري است چترهاي حمايتي بيمه ها در اين زمينه تبديل به خيمه هاي بزرگ شود تا مردم بتوانند در مواردي که نياز به حمايت دارند، دچار آسيب نشده و به زير خط فقر نروند.
وي با بيان اين که عملکرد بيمه ها طبق گزارش هاي ارائه شده مطلوب بوده و در برخي موارد نيز تخطي هايي صورت گرفته، اعلام کرد: در اين موارد به بيمه ها تذکر مي دهيم چون طبق مصوبه هيات وزيران سطح خدمات بيمه ها در قالب طرح تحول سلامت به هيچ وجه نبايد نسبت به سال قبل کاهش يابد.
دکتر هاشمي با بيان اين که رقمي بالغ بر 2 هزار ميليارد تومان براي حمايت از داروهاي گرانقيمت در نظر گرفته ايم، خاطرنشان کرد: در بعضي از موارد کل هزينه هاي اين داروها را وزارت بهداشت پوشش مي دهد ولي مشکل مهم در ارتباط با اين داروها، تجويز آنها است.
وزير بهداشت گفت: متاسفانه يک پزشک با مشاهده يک داروي جديد در اينترنت، آن را براي بيمار صعب العلاج نسخه مي کند و براي وزارت بهداشت گرفتاري هاي زيادي ايجاد مي کند به طوري که مجبوريم خيلي از اين داروها را از مراکز تک نسخه اي تهيه کنيم.
وي با اشاره به اين که دليل تحت پوشش قرار نگرفتن برخي از داروهاي بيماري هاي صعب العلاج همين موضوع است، افزود: در اين زمينه در حال تدوين راهنماهاي باليني هستيم تا همه مراکز در قالب اين راهنماهاي باليني ارائه خدمت کنند.
نگهداري متوفي جهت اخذ وجه در بيمارستان هاي دولتي و خصوصي، گروگانگيري است
هاشمي در ادامه با اشاره به نگهداري بيماران فوت شده در برخي بيمارستان ها جهت اخذ پول بيشتر گفت: اين کار زشت ترين حرکتي است که ممکن است در يک بيمارستان انجام شود و به نوعي گروگانگيري متوفي براي دريافت وجه محسوب مي شود.
وي تاکيد کرد: کليه مراکز دولتي و خصوصي که اقدام به اين کار مي کنند، مجرم هستند و شاکي آنها قطعا در قدم اول وزارت بهداشت خواهد بود.
وزير بهداشت در پايان خاطرنشان کرد: بيمارستان‌هاي دولتي از همين امروز نبايد جهت پرداخت هزينه‌هاي درمان، بيمار متوفي را در بيمارستان نگه دارند و در مورد بيمارستان هاي خصوصي نيز حداکثر تا يک هفته آينده بايد ساز و کار مناسب را در اين خصوص اتخاذ کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن