تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819426926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهمیت تالاب هامون برزندگی مردم و اکوسیستم منطقه غیرقابل انکار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اهمیت تالاب هامون برزندگی مردم و اکوسیستم منطقه غیرقابل انکار است زابل- ایرنا- فرماندار شهرستان ویژه زابل گفت: اهمیت تالاب بین المللی هامون بر زندگی مردم و اکو سیستم منطقه غیرقابل انکار است و باید مدیریت یکپارچه این اکوسیستم تقویت شود.


به گزارش ایرنا، ˈهوشنگ ناظریˈ روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت تالاب بین المللی هامون، سازمان محیط زیست را متولی تالاب هامون دانست و افزود: تمامی اقداماتی که در بستر دریاچه انجام می شود باید زیر نظر محیط زیست باشد.
وی اظهار داشت: با توجه به عدم ورود آب به دریاچه و کاهش آب موجود، ضروری است سازه هایی ایجاد شود تا آب موجود در چند نقطه ذخیره و انباشته شود.
وی گفت: حق آبه دریاچه هامون از طریق مسوولان از کشور افغانستان و سازمانهای مردم نهاد پیگیری شود.
فرماندار زابل ادامه داد: توپوگرافی جی آی اس که در گذشته بر روی دریاچه هامون کار شد مخصوص این دریاچه تهیه و مطالعات سنجش از راه دور بر روی تالاب انجام شود.
ناظری بیان کرد: با توجه به گستره بالای تالاب بین المللی هامون اداره حفاظت محیط زیست از نظر امکانات و نیرو برای انجام برخی کارها با مشکل رو به رو است به همین سبب نیاز به تقویت و همکاری دارد.
وی اضافه کرد: کاهش چشمگیر آب پرندگان مهاجر را در معرض خطر نابودی قرار داده و باید بطور اورژانسی برای نجات پرندگان تالاب با همکاری عمومی اقدام کرد.
وی ورود غیرقانونی شتر و دام در دریاچه را خطری جدی برای دریاچه ذکر کرد و اظهار داشت: ورود غیر قانونی دام به بستر دریاچه باعث شده حرکت شن های روان و ریزگردها افزایش یابد که در این زمینه هنگ مرزی و نیروی انتظامی باید برای جلوگیری از ورود آنها اقدام کنند.
وی گفت: پس از ورود آب به دریاچه با تاکیدات استاندار آب ورودی به مناطق بحرانی ریزگردها و شن های روان حد فاصل هامون صابوری و پوزک انتقال داده شد.
فرماندار شهرستان ویژه زابل ضمن انتقاد از پژوهشکده تالاب بین المللی هامون گفت: این پژوهشکده بر اساس نوع ضرورت کار نکرده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: پس از ورود آب و آبگیری بخشی از دریاچه تمام موارد از جمله خشک شدن آن قابل پیش بینی بود.
ˈخسرو افسریˈ افزود: گردشگری یکی از ظرفیت های بسیار مناسب تالاب هامون است به طوری که 600 هزار نفر در طول این مدت از تالاب دیدن کردند.
وی با بیان اینکه بیش از دهها مطالعه در خصوص تالاب هامون انجام شده و برای احیا تالاب باید خطاها کاهش و بدنبال مدیریت یکپارچه آن باشیم تاکید کرد: مجامع بین المللی باید به اهمیت تالاب بین المللی هامون بر زندگی و تاثیر آن بر اکوسیستم منطقه آگاه شوند و برای احیا دریاچه چاره اندیشی کنند.
افسری هشدار داد: با خشک شدن تالاب هامون بار دیگر حرکت شن های روان و ریزگردهای تکرار خواهد شد. ک/2
7312 / 653

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن