تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798453858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موفقیت دولت موفقیت نظام است/براساس اصول حرکت می‌کنیم نه سلیقه‌ها/باید معاویه‌ها را تحلیل کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تقوی در مراسم میلاد امام حسن(ع):
موفقیت دولت موفقیت نظام است/براساس اصول حرکت می‌کنیم نه سلیقه‌ها/باید معاویه‌ها را تحلیل کنیم
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه راهی جز وحدت و یکپارچگی نداریم، گفت:موفقیت دولت موفقیت نظام است اما این سبب نمی‌شود که ما نقایص را نگوییم و بنده نیز تاکنون مواردی را به سمع وزیر کشور، آقای نهاوندیان و معاون اول رسانده‌ام.


به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه عصر امروز (یکشنبه) در ضیافت افطاری انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند به شخصیت امام حسن مجتبی (ع) اشاره و اظهار کرد: وقتی امام حسن (ع) امامت را از امیر المومنین علی (ع) قرار گرفت جامعه در یک وضع خاصی قرار داشت چرا که سه جنگ مهم رخ داده بود.

 
وی افزود: جنگ مسئله بسیار مهم و تاثیرگذاری بر جامعه است چرا که اقتصاد، فرهنگ، سیاست و حتی اعتقادات مردم تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از آثار قابل جبران و کنترل است اما برخی از مشکلات به این زودی‌ها جبران نمی‌شود.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه امام علی (ع) در حکومتداری ضوابط  اسلامی را رعایت می‌کرد، اظهار داشت: عده‌ای از امام علی (ع) انتظارات پست و مقام داشتند که البته این چیز معمولی در دولت‌های گذشته و الان خودمان نیز هست. در حال حاضر نیز خیلی‌ها در ستاد فعال بوده و اکنون سمت گرفته‌اند بنابراین گذشته نیز همین گونه بوده است.
 
وی تاکید کرد: ما موظف هستیم معیارهای اسلامی را بگوییم. ما از دولت حمایت می‌کنیم و به این دولت کمک خواهیم کرد. بنده خادم 800 امام جمعه هستم و باید دست به دست هم بدهیم تا دولت موفق شود.
 
به گفته وی موفقیت دولت موفقیت نظام است اما این سبب نمی‌شود که ما نقایص را نگوییم و بنده نیز تاکنون مواردی را به سمع وزیر کشور، آقای نهاوندیان و معاون اول رسانده‌ام. آقای روحانی را پیدا نکردم و گرنه به ایشان نیز می‌گفتم.

 
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ادامه با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) وقتی به امامت رسید با چندین جریان نیز از جمله جریان معاویه روبرو بود گفت: معاویه موجود مرموز و عجیبی بود چرا که به سراغ چهره‌ها و شخصیت‌های معتبر آن روز بخصوص صحابه پیامبر رفت و آن را خرید. امروز نیز همین اتفاقات در حال جریان است.
 
حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: امروز مستکبران در جامعه جهانی به دنبال فرصتی هستند تا کار خود را پیش ببرند و ما می‌بینیم که در زمانی که داعش برای کشور عراق دردسرهایی ایجاد کرده و همچنین مسابقات جام جهانی فوتبال در حال برگزاری است، چگونه رژیم غاصب صهیونیستی بر سر مردم بی‌پناه غزه آتش می ریزد. چرا که ذهن‌های مردم دنیا به جای دیگری گرم است.
 
وی خاطرنشان کرد: چند وقت پیش در کشور ما بحث بر سر این بود که خانم‌ها به ورزشگاه بروند و یا مسابقات را ببینند آیا این مشکل کشور است که همه ذهن‌ها را به این سمت مشغول کنیم. آنگاه مسائل اصلی در حاشیه قرار می‌گیرد بنابراین باید هوشمند باشیم که در تور این حاشیه‌سازان نیفتیم.
 
به اعتقاد وی کار معاویه نیز حاشیه‌سازی بود و برنامه‌های دقیقی در این زمینه داشت.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به جریان نهروان اشاره و تصریح کرد: خوارجی‌ها روبروی امام مجتبی(ع) ایستادند آنها انسان‌هایی کم بی فکر و بی‌بصیرت بودند و به راحتی توسط شیاطین روزگار صید می‌شدند. عمق فکر آنها اندازه یک بند انگشت هم نبود و ما می‌بینیم که امروز داعشی‌ها و تکفیری‌ها نیز چنین موجوداتی هستند چراکه سازمان‌های جاسوسی انگلیس، آمریکا و صهیونیست از آنها استفاده می‌کنند و در حال حاضر نیز داعش به جرم مسلمان بودن انسان‌ها را می‌کشد.
 
وی ادامه داد: جریان دیگر جریان منافقین بود که مسلمانان از آنها ضربه خوردند. اینها کسانی بودند که اطراف امام حسن مجتبی(ع) نیز حضور داشتند.
 
تقوی تصریح کرد: جریان معاویه جریان خوارج و جریان نفاق امام حسن مجتبی(ع) را احاطه کرده بودند عده‌ای می‌گویند چرا امام حسن(ع) صلح کرد و امام حسین(ع) جنگ کرد این نشان از تفاوت یاران دو امام (ع)دارد.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه اگر مردم و یاران امام امت همراهش نباشند و مخلصانه در صحنه قرار نگیرند شخصیتی مثل علی ابی‌طالب(ع) 25 سال خانه‌نشین می‌شود و شخصیتی مثل امام حسن(ع) نیز صلح بر او تحمیل می‌شود.
 
وی افزود: ما باید از تاریخ درس بگیریم و باید مطیع ولایت و رهبری باشیم که این برای دنیا و آخرت ما مفید است تا این انقلاب بماند و عظمت ملت حفظ شود.
 
تقوی با اشاره به مذاکرات و نحوه دیپلماسی دیپلمات‌‌های ایرانی گفت: دیپلمات‌های ما باید در صحنه مذاکره بایستند چون این ملت است که محکم ایستاده و از این به بعد هم ملت محکم ایستادگی خواهد کرد.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه دشمنان بشریت دست‌بردار نیستند، تأکید کرد: اگر بصیرت نباشد کنار امام هم باشید روز حادثه و واقعه خود را نمی‌توانید نجات دهید.
 
وی علت پشت کردن خوارج به امام حسن(ع) را عدم بصیرت آنها دانست و گفت: درس دیگری که از تاریخ امام حسن(ع) بگیریم این است که باید دشمن‌شناس خوبی باشیم و معاویه‌ها را تحلیل کنیم.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: در برخی موارد شعارها و لبخندها ما را گول نزند.
 
وی گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری برخی نیروهای حزب‌اللهی و مؤمن سرخورده و افسرده شدند، گروه‌هایی پیش‌مان آمدند و گفتند که کاری کنید و اصولگرایان را از پراکندگی نجات دهید. آن زمان به آیت‌الله مهدوی‌کنی که امیدواریم هرچه سریعتر شفای عاجل را از خداوند متعال دریافت کنند و با آیت‌الله یزدی مشورت کردیم و پرچم همگرایی اصولگرایان را بلند کردیم و هر هفته پنج‌شنبه یکی در میان جلساتی را برگزار می‌کنیم.
 
تقوی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام گفت: مقام معظم رهبری فرمودند نباید تحت شعار اعتدال نیروهای انقلابی کنار زده شوند ما هم در این راستا جلسات متعددی را برگزار کردیم که چندین جلسه عمومی داشتیم. به عنوان مثال در 22 بهمن حضرت آیت‌‌الله نوری همدانی را دعوت کردیم و جلسه‌ای را با حضور وی و برخی چهره‌های اصولگرایی شکل دادیم.
 
وی با تأکید براینکه اگر بخواهیم در آینده اثرگذار باشیم راهی جز وحدت و یکپارچگی نداریم گفت: نباید به سلیقه‌ها توجه کرد ما اصولگرا هستیم و باید براساس اصول‌مان حرکت کنیم و ضمن احترام به احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌ها و معیار و شاخص ما مواضع و رهنمودهای رهبری است.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت:‌ تا کنون حدود 70 درصد از شخصیت‌های اصولگرایی در این همگرایی حضور پیدا کردند و چند درصدی هم نیامدند که دلیل آن این بود که می‌گفتند اگر فلانی باشد ما نیستیم.
 
تقوی تأکید کرد: در استان‌ها نیز این جلسات قرار است برگزار شود و استقلال خوبی هم از آن شده است.
 
وی در پایان از تشکیل شورای همگرایی اصولگرایان خبر داد.
 
انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن