تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820242263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اکرام ایتام، اقتدا با مولای گمنام یتیمان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اکرام ایتام، اقتدا با مولای گمنام یتیمان شهرکرد - ایرنا - همزمان با ماه مبارک رمضان و شب های قدر سه هزار و 118 یتیم در چهارمحال وبختیاری چشم انتظار کمک های مردم نیکوکار در طرح اکرام ایتام هستند.


ماه پرفضیلت رمضان یادآور یتیم نوازی های مولای گمنام یتیمان کوفه حضرت علی علیه السلام است و این ماه فرصتی است برای مریدان و پیروان امیرالمومنین تا با کمک های یتیم نوازانه خود غبار غم از دل های ایتام پاک کنند.
طرح اکرام و حامی یابی ایتام طرحی است که در آن فرزندان یتیم و بی‎سرپرست دختر تا زمان ازدواج و پسران یتیم زیر 18 سال مورد حمایت مادی و معنوی حامیان نیکوکاری که آمادگی برای رسیدگی به ایتام دارند، قرار می گیرند.
اجرای طرح اکرام ایتام از نیمه دوم سال 1378 توسط کمیته امداد امام خمینی (ره ) آغاز شد که به موجب آن حمایت ایتام به حامیان خیر واگذار می شود و هر حامی می توانند در این طرح حمایت یک یا چند نفر یتیم را برعهده بگیرد.
حامیان دراین طرح ماهانه 200 هزار ریال به حساب بانکی هر کدام از ایتام واریز می کنند.
مدیرکل کمیته امدادامام خمینی(ره) چهارمحال وبختیاری گفت: در طرح اکرام ایتام، فرزند یتیم در داخل خانواده مدیریت می شود و جز موارد قانونی از خانواده دور نمی شود.
ˈابوالقاسم رستگارˈدر گفت و گو با گزارشگر افزود: در این طرح محبت حامیان طوری مدیریت شده که فرزند در کنار مادر و یا یکی از اقوام نزدیک همچون پدربزرگ یا عمو نگهداری و از طرف حامیان کمک مالی شوند.
وی گفت: هم اکنون بیش از 11هزار و 885 حامی که بومی استان وساکن استان های دیگر کشور هستند، ماهانه به طور میانگین یک میلیون وچهارصد هزار ریال به حساب هر یتیم زیرپوشش واریز می کنند.
رستگار اظهار داشت: هم اکنون سه هزار و 118 یتیم زیرپوشش این نهاد قرار دارند که 722 نفر آنان بالای 18 سال و مابقی ایتام زیر 18 سال هستند.
رستگار از اجرای طرح حامی یابی در استان و استان های دیگر برای ایتام خبرداد و گفت: سه اکیپ حامی یابی برای ایتام به استان تهران اعزام می شود.
وی برپایی سفره اطعام ایتام وهمچنین طرح حامی یابی در شب های قدر در مراکز نیکوکاری را از دیگر برنامه های این نهاد حمایتی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز از اجرای طرح اطعام ایتام و محسنین با حضور نزدیک به هشت هزار نفر از ایتام و محسنین همزمان با ماه مبارک رمضان در استان خبرداد .
ˈعلی ملک پورˈ افزود: برای اجرای این طرح علاوه بر اعتبارات کمیته امداد یک میلیارد و 571 میلیون ریال خیران کمک کردند.
وی اظهارداشت:پارسال هفت هزار و900 نفر از ایتام و نیازمندان استان در طرح اطعام ایتام و محسنین اطعام شدند .
قائم مقام کمیته امدادامام خمینی (ره) استان گفت: پیش بینی می شود امسال چهارهزار و 629 پرس غذای گرم و یکهزار و 617 سبدکالای مصرفی بین نیازمندان استان توزیع شود.
وی اظهار داشت: در یک سال گذشته بیش از 200 میلیون ریال از محل کمک های خیران برای تهیه سبد کالا و چهارمیلیاردو 681میلیون ریال هم از اعتبارات امداد و خیران برای تهیه غذای گرم در طرح اطعام هزینه شده است .
به گزارش ایرنا، 8.5درصد جمعیت چهارمحال وبختیاری زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قراردارند.
7360/

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن