تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798367760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دارالمومنین همدان در انتظار اجرای قانون عفاف و حجاب/ برخورد با بدحجابی به خواست ملی تبدیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان مهر گزارش مي دهد/
دارالمومنین همدان در انتظار اجرای قانون عفاف و حجاب/ برخورد با بدحجابی به خواست ملی تبدیل شود
همدان - خبرگزاری مهر: در حالی دارالمومنین همدان روز عفاف وحجاب را با اعتراض برخي بانوان به وضع حجاب در شهر سپری کرد که همچنان اين قانون در انتظار اجرای واقعی قرار دارد، امری که به نظر می‌رسد نیازمند توجه جدی به عنوان یک خواست ملی است.



به گزارش خبرنگار مهر ،مسئول ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در کارخانجات استان همدان در گفتگو با مهر در این خصوص معتقد است در قرآن کریم اشاره از سوی خدای متعال صریحا بر لزوم رعایت حجاب بر همه بندگان ابلاغ شده است. حجاب در راستای شکوفایی انسان مورد توجه قرار گیرد حجت الاسلام محمد ناطقی با اشاره به اینکه این امر لزوم رعایت عفاف حجاب را واجب می‌کند، بیان داشت: عفاف و حجاب هم زنان را فرا می‌گیرد هم مردان را  و گستره آن وسیع است. وی ادامه داد: حجاب در راستای شکوفایی انسان باید مورد توجه قرار گیرد.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: نگاه به نامحرم حرام است و عفاف جنبه اجتماعی دارد و در حوزه حقوق شهروندی می‌توان از آن تعریف ویژه ای داشت. ناطقی که جامعه را به سه گروه تقسیم کرد، افزود: افرادی که گناه انجام می‌دهند در برابر سیل جامعه قلیل هستند، عده ای در جامعه هستند که از کارهای درست و نادرست الگو می‌گیرند حال آنکه بانوان جایگاه ویژه ای در تربیت فرزندان دارند و می‌توانند پرورش دهنده  آینده سازان کشور باشند. مسئول ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در کارخانجات استان همدان با تاکید براینکه ادارات موظف به اجرا 10ماه طرح عفاف وحجاب ابلاغی از سوی وزارت کشور هستند.، گفت: از ظرفیت مردمی باید در این بخش استفاده کرد. ناطقی  افزود: از نظر روانشناسی نگاه به نامحرم حرکتی متقابل است، البته نگاه آلوده که عده ای از بانوان رعایت حد و مرزها را نمی‌کنند. وی با اشاره به اینکه بدحجابی ناشی از عدم آگاهی است، اذعان داشت: زنان دوستدار زیبایی هستند اما برخی که با فرهنگ اصیل اسلامی ناآشنا هستند  به سوی بی حجابی می‌روند. یکی از  دانشجویان دانشگاه آزاد همدان نیز که  چادر را برای پوشش خود انتخاب کرده معتقد است چادر حجاب برتر است و احساس امنیت از پوشیدن آن دارد. هدیه محسنی با اشاره به اینکه اجباری در انتخاب چادر نداشته، افزود: از نگاههای آلوده با داشتن چادر محفوظ هستم. یکی از کسبه بازار همدان نیز چادر را محافظ زنان در برابر هوسرانان معرفی کرد و بیان داشت: چادر به اجبار نیامده است، پوشین چادر قداست زنان را نشان می‌دهد. البته وی خواستار رعایت حجاب از سوی  مردان نیز شد.  مدیر حوزه علمیه الزهرا همدان نیز در این خصوص در گفتگو با مهر اظهار داشت: حجاب عاملی برای تقویت جامعه است و از سوی دیگر بی حجابی می‌تواند باعث مشکلاتی در جامعه شود.

سهیلا عظیمی با اشاره به اینکه شاهد متزلزل شدن  بنیان خانواده با بی حجابی هستیم، بیان داشت: حجاب و عفاف بحثی اجتماعی است نه فردی و خود آرایی و خودنمایی زن  باعث ایجاد نیت سوء در مردان هوسران می‌شود و برعکس نیز مردانی که رعایت عفت را نمی کننند ممکن است موجب  تزلزل بنیان زندگی مشترک و در نتیجه موجب طلاق شوند. حجاب مانع نفسانی دوری از گناهان است وی اذعان داشت: یکی از معضلات جامعه طلاق است و بسیاری از جنایت‌ها به بحث بی عفتی و بد حجابی بر می‌گردد، حجاب مانع نفسانی دوری از گناهان است و اگر در وجود انسان نباشد او  به جایگاه سقوط از انسانیت نیز ممکن است، برسد. مدیر حوزه علمیه الزهرا همدان با اشاره به اینکه حجاب بحثی اجتماعی است، افزود: همه اعضا بدن  باید رعایت حجاب را داشته باشند چراکه آرامش روانی با حیا و عفت مهیا می‌شود. عظیمی با تاکید براینکه رواج بی عفتی موجب ایجاد بد بینی بین همسران شده و معضلات بسیاری را در جامعه ایرانی شکل می‌دهد، گفت: سلامت اجتماع با این امر به خطر می‌افتد و زنان در جامعه اگر عفیف نباشند فرزندان عفیف نمی‌توانند تربیت کنند. وی اظهار داشت: یکی از عوامل بد حجابی عدم شناخت کافی از رفتار خود است چراکه در واقع باور قلبی فرد هنوز به  اشتباه بودن این رفتار نرسیده است. مدیر حوزه علمیه  الزهرا همدان با تاکید براینکه اگر خانمی با لباس‌های نامناسب در جامعه حرکت کند باعث گرایش مردان هوسران می‌شود، افزود: تربیت ناصحیح یکی دیگر از این عوامل است. عظیمی عنوان کرد: بیشتر بانوانی که در جامعه بابدحجابی جلوه می‌کنند در کودکی لباس‌های نامناسبی می‌پوشیده‌اند و این امر ادامه یافته و فرد در دوران رشد خود نتوانسته  براین رفتار خود فائق بیاید. محیط بیرون مکانی مناسبی برای نمایش جمال زن نیست وی با اشاره به اینکه زن خواستار زیبایی و جلوه گری است، بیان داشت: این زیبایی‌ها باید برای همسران خود نمایش داده شود و محیط بیرون جای مناسبی برای نمایش جمال زن نیست. عظیمی اظهار داشت: رسانه‌های جمعی  باعث ورود فرهنگ غرب در جامعه شده اند هرچند مخالف مد نیستیم بلکه باید خود فرهنگ آن را ایجاد کنیم اما در جامعه شاهد این هستیم برخی به دنبال اشائه لباس‌های فرهنگ غربی هستند. وی با اشاره به اینکه فروشگاه پوشاک اسلامی مناسب بانوان در همدان وجود ندارد و این مشکلاتی را برای زنان با حجاب ایجاد کرده است، اظهار داشت: تولید کنندگان لباس‌ها شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند و برگرفته از فرهگ غرب تولیدات خود را ارائه می‌دهند.

عظیمی با تاکید بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اذعان داشت: تکرار امر به معروف به فردی که رعایت هنجارها را نمی‌کند موجب تغییر روند وی در رفتارش خواهد شد. نتایج  پژوهش‌ها در این حوزه نشان می‌دهد در راستای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف باید مهندسی فرهنگی پیش گرفته شود، امری که نه تنها همت همگانی در بین مسئولان را می‌طلبد بلکه باید تبدیل به یک خواست ملی بشود.


۱۳۹۳/۴/۲۲ - ۱۰:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن