تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820438734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعيين شرايط تأسيس حزب سياسي در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ تير ۱۳۹۳ (۱۰:۳۶ق.ظ)
توسط مجلس شوراي اسلامي انجام گرفت؛ تعيين شرايط تأسيس حزب سياسي در کشور در جلسه علني امروز مجلس، ماده 2 طرح نحوه فعاليت احزاب و گروه هاي سياسي تصويب شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در جريان رسيدگي به طرح نحوه فعاليت احزاب و گروه هاي سياسي در جلسه علني امروز مجلس ماده 2 اين طرح به تصويب رسيد که بر اساس آن تقاضاي صدور مجوز اوليه‌ي تأسيس حزب توسط هيأت مؤسس بايد به کميسيون احزاب ارائه شود و اين کميسيون موظف است ظرف مدت 3 ماه از زمان دريافت تقاضاي رسمي با رعايت مواد اين قانون مجوز اوليه تأسيس را ثبت را صادر کند.
طبق تبصره 1 ماده 2 اين طرح تقاضاي صدور مجوز اوليه بايد حاوي مرام‌نامه، اساسنامه و اسامي و امضاي حداقل 15 نفر از اعضاي هيأت مؤسس باشد.
طبق تبصره 2 اين ماده مرام‌نامه حزب بايد متضمن جهان بيني، مباني فکري و عقيدتي، اهداف و راهبردهاي کلان و سياست‌ها و برنامه‌ها در راستاي رسيدن به اهداف تعيين شده، رويکردهاي کلي به مسائل فرهنگي و اقتصادي و اجتماعي و سياسي و اجرايي و حقوقي کشور باشد.
بر اساس تبصره 3 اين ماده اساسنامه حزب نيز بايد متضمن مطالب زير باشد.
الف: نام کامل حزب و عنوان اختصاري آن
ب: نشاني مرکز اصلي و محدوده‌ي جغرافيايي فعاليت
پ: ساختار و ارکان حزب و به همراه وظايف، نحوه فعاليت و حدود اختيارات و مسووليت هر رکن به تفکيک به نحوه‌ي تعيين و عزل شوراي مرکزي، دبير کل و ساير ارکان به استثناي مجمع عمومي،
ت: نحوه تصويب مرامنامه و اساسنامه‌ و تغيير و اصلاح آنها و نحوه‌ي تصويب آيين‌نامه‌هاي اجرايي و مالي و دستور‌العمل‌ها
ث: نحوه تأمين منابع مالي
ج: نحوه‌ي عضو گيري و شرايط کلي عضويت
ک: نحوه انحلال و تعيين و تکليف دارايي‌ها پس از انحلال
طبق تبصره 4 ماده 2 طرح نحوه‌ي فعاليت احزاب و گروه هاي سياسي حزب مي‌تواند از هر نام و نام اختصاري و نمادين استفاده کند. مگر اسامي موهن يا مغاير با شئونات ديني و فرهنگي و وحدت ملي کشور و همچنين عناويني که منع قانوني دارد و يا توسط دستگاه ها و نهادهاي عمومي دولتي ويا احزاب ديگري مورد استفاده قرار گرفته‌اند و نيز عناوين مشابه آنها که عرفا موجب اشتباه شود، همچنين عناوين عام و غير مسمي به تشخيص کميسيون احزاب.
بر اساس مصوبه مجلس احزاب متقاضي پروانه بايد در مرامنامه و اساسنامه‌ي خود صراحتا التزام خود را نسبت به قانون اساسي و اصل ولايت مطلقه‌ي فقيه اعلام کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن