تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805615647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد حجت الاسلام پناهیان از شرایط فرهنگی حاکم بر مدیریت زمان در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




انتقاد حجت الاسلام پناهیان از شرایط فرهنگی حاکم بر مدیریت زمان در کشور خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان از شرایط فرهنگی حاکم بر مدیریت زمان در کشور انتقاد کرد و گفت: در جامعه ما قدرت برنامه‌ریزی و مدیریت زمان جزو برنامه ها نیست. باید نحوه استفاده صحیح از زمان به دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب آموزش داده شود چرا که لحظه لحظه زمان عمر ما مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در اولین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد امام حسین(ع) تهران با اشاره به این‌که یکی از مقوله‌های مهم در زندگی بشر، زمان است، اظهار داشت: زمان از یک هویت خاص و باارزشی برخوردار است که باید برای لحظه‌لحظه آن برنامه‌ریزی کرد و قدر شناخت.
وی با بیان این‌که حرمت زمان حتی از دارایی‌ها و مکان زندگی انسان هم باارزش‌تر است، افزود: زمان، مدتی است نامعلوم و محدود برای زندگی و انجام اعمال و از این نظر هولناک است. این‌که زمان تغییر کند، کش پیدا کند و یا نظمش تغییر کند، امکان ندارد؛ مثلاً هیچ‌گاه فاصله میان ساعت 12 تا 12:30 از سی دقیقه به چهل دقیقه نخواهد رسید و لذا زمان یکی از عناصر هولناک و باعظمت است که هیبت آن، انسان را می‌گیرد.
حجت‌الاسلام پناهیان به روایتی از امیرمومنان(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت می‌فرماید، المستسلم بدهر، یعنی «به سنی رسیدم که در برابر روزگار تصمیم شدم». به ما نعمت آب و نان و هوا و اعتبار و لذات داده شده است و نعمت زمان هم که معمولاً نمی‌بینیم و عمر که به پایان رسید، قدرت دیدنش را نداریم.
وی با تبریک فرا رسیدن ماه پربرکت رمضان ابراز داشت: این زمان، زمان عبادت است و ما در ظرف زمان مهمان خدا شده‌ایم و باید قدر آن را بدانیم، یعنی اول باید قدر زمان را بدانیم و بعد قدر زمان مهمانی رمضان را. باید درباره زمان سخت‌گیر باشیم. زمانی‌که چیزی بذل و بخشش می‌کنیم، در واقع داریم از جان‌مان مایه می‌گذاریم. کسی که فوت می‌کند، در حقیقت زمان زندگی‌اش به سر آمده است و اگر موقع مرگ به انسان بگویند، «می‌خواهی یک ساعت بیشتر زندگی کنی» بدون تردید قبول می‌کند. این ارزش زمان است. ما در خرج کردن زمان بسیار سخاوتمندیم. لذا باید حساسیت به خرج داد.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به ذکر خاطره‌ای از وقت شناسی امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: حاج احمد آقا تازه داماد شده و با خانم، به نجف رفته بودند. نصف شب به منزل امام(ره) رسیدند. امام بعد از چند دقیقه می‌روند و برمی‌گردند و دوبار این حرکت تکرار می‌شود. عروس خانم از دلیل آن می پرسند، به او می‌گویند، امام برنامه نماز شب‌شان را انجام می‌دهند.
وی با بیان این‌‌که دقت در زمان از دست رفته بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: به زمان باید طور دیگری نگاه کرد، وقت کسی را نگیریم و ضایع نکنیم، زمان را بذل و بخشش نکنیم. یک بار به یک طلبه که از کشورهای شرق دور بود گفتم، رفتی چند نفر را بفرست ایران تا درس حوزه بخوانند. اما او گفت، ایرانی‌ها در صرف زمان دست و دلبازند و وقت برای آنها خیلی بی‌ارزش است؛ یعنی جان بی‌ارزش است، یعنی یک نوع حماقت، یعنی معنویت و هرگونه ارتباط خوب با خدا ارزشی ندارد.
حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به این‌که برخی ها برای خواندن دعا و قرآن و نماز به حال خوش نیاز دارند، توصیه کرد: از خدا بخواهید و بگویید، خدایا! می‌خواهم برایت وقت بگذارم. خدا هم شما را می‌خرد. تنها کسی که ارزش زمان را می‌داند، خود خداست. نماز را با عجله نخوانید. برای خدا به اندازه کافی وقت بگذارید. روزی هشت ساعت کار کنید، برای گفت‌و‌گو با خانواده هم وقت بگذارید، سر سفره هم وقت کافی بگذارید و برای بلند شدن عجله نکنید.
وی ادامه داد: برای بقیه زمان‌ها که در اسلام به آن دستور داده نشده است، زمان نگذارید. آدم مومن کم می‌خوابد. او جسمش را برای کم‌ خوابیدن تمرین می‌دهد. بیماری‌ها و کسالت‌ها قابل درمان است، اما گذشت زمان درمان‌پذیر نیست. مدیریت زمان و ارزش دادن به آن فوق‌العاده اهمیت دارد.
این کارشناس دینی به حدیثی از امام سجاد(ع) اشاره کرد و افزود: امام(ع) می‌فرمایند، وای بر آنانی که وقتی درهم و دینار از دست‌شان می‌رود، غمگین می‌شوند، اما غروب‌ها غمگین نمی‌شوند که یک روز از دست‌شان رفته است. وقتی برای زیارت عاشورا وقت می‌گذارید، چقدر فرق می‌کند با آن کسی که یک ساعتش از وقت خود را در واقع در اختیار شیطان قرار می‌دهد.
وی از شرایط فرهنگی حاکم بر مدیریت زمان در کشور انتقاد کرد و گفت: در جامعه ما قدرت برنامه‌ریزی و مدیریت زمان جزو برنامه ها نیست. باید نحوه استفاده صحیح از زمان به دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب آموزش داده شود. نظام آموزش و پرورش ما کارشناسی شده نیست و توسط دشمنان این ملت برنامه‌ریزی شده است. نباید وقت جوانان ما به هدر برود. لحظه لحظه زمان عمر ما مورد محاسبه قرار خواهد گرفت و فرد فرد ما باید نگرش خود را درباره زمان تغییر دهیم.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حساسیت امام سجاد(ع) به مقوله زمان یادآور شد: حضرت از اول ماه رمضان غصه تمام شدن این ماه را دارد. کسی که قدر زمان را نمی‌داند، آیا قدر ظرف زمان ماه مبارک رمضان را می‌داند؟ لازم نیست پول زیادی برای خدا خرج کنید، بلکه کافی است که به اندازه کافی برای خدا وقت بگذارید. بگویید یک یا دو ساعت می‌خواهم عبادت کنم. به احساس خود نگاه نکنید که حال دارید یا نه. اصلاً یک وجه مهم عبادت، همین وقت گذاشتن برای خداست.
وی به آداب زمان گذاشتن اشاره کرد و اظهار داشت: برای زمان گذاشتن آدابی است. مکان آن هم شریف باشد بهتر است. آیت‌الله بهجت(ره) درباره این موضوع که نمازی که سر وقت خوانده می‌شود، باید با توجه باشد، می‌فرماید این‌که نماز با توجه باشد به این راحتی به دست‌ نمی‌آید، همین سر وقت بودنش اهمیت دارد.
حجت‌الاسلام پناهیان در پایان با اشاره به مجالس روضه امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: برای هر چیزی وقت بگذارید، در حقیقت فدای آن شده‌اید. حضور در مجالس روضه سیدالشهدا(ع) آن قدر ارزشمند است که تا انسان پای خود را در آن دنیا می‌گذارد، گفته می‌شود او برای امام حسین(ع) وقت گذاشته است. این ساعت‌ها را حساب می‌کنند و بسیار ارزشمند است. قدر این لحظات را بدانیم و به آسانی از دست ندهیم. /9591/202/ع




۱۳۹۳/۴/۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن