تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802964244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبت نام دغدغه والدین دانش آموزان شده است/ کمک به مدرسه شرط ثبت نام در بعضی مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی در آذربایجان شرقی/
ثبت نام دغدغه والدین دانش آموزان شده است/ کمک به مدرسه شرط ثبت نام در بعضی مدارس
تبریز – خبرگزاری مهر: در حالیکه هنوز چند هفته ای از آغاز فصل تابستان و روزهای تعطیل و شیرین دانش آموزان نگذشته ولی بسیاری از پدر و مادرهای این دانش آموزان در کلانشهر تبریز دغدغه ماه مهر و ثبت نام فرزندانشان در مدارس را دارند.



به گزارش خبرنگار مهر، امسال نیز مطابق سال های گذشته با اینکه مدیران وزارت آموزش و پرورش اصرار خاصی بر رعایت قانون در ثبت نام مدارس دارند، ولی بسیاری از والدین دانش آموزان از همین روزهای اول تابستان در حال چانه زدن با مدیران مدارس بر سر دریافت پول و دیگر شروط مدیران مدارس برای ثبت نام خارج از ضوابط تعیین شده هستند و گویی هر سال باید این دغدغه تکرار شود. البته این دغدغه از آنجایی شروع می شود که در برخی مناطق آموزش و پرورش تبریز سطح آموزشی و پرورشی مدارس دولتی عادی قابل قیاس با مناطق دیگر نیست و یا به دلیل پرجمعیت بودن منطقه بخصوص در ناحیه 5 آموزش و پرورش تبریز ظرفیت مدارس پر شده و یا ثبت نام با گزینش های مخصوص صورت می گیرد. برای اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام های مدارس در تبریز سری به چند مدرسه در گوشه و کنار این شهر می زنم. برخی از مدیران مدارس از والدین کمک به مدرسه اجباری می گیرند یکی از والدین دانش آموزان در خصوص مشکلات ثبت نام فرزندش با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها توان پرداخت شهریه‌های چند میلیونی مدارس غیر انتفاعی را در تبریز ندارند، به خبرنگار مهر گفت: نام نویسی دانش آموزان به جز در مدارس دولتی مشکل خاصی ندارد، زیرا بیشتر مشکلات در مسائل مالی پیش می آید. داوود عباسی با بیان اینکه برخی از مدیران مدارس از والدین کمک به مدرسه اجباری می گیرند، گفت: موضوع درخواست وجه در قبال تحصیل دانش آموز هم در ابتدای سال و هم در طول سال تحصیلی و همچنین در پایان سال و در موقع گرفتن کارنامه ها گریبان گیر خانواده های کم درآمد می شود.

وی در حالیکه فیش پرداختی 2 میلیون ریالی را نشان می داد، افزود: در منطقه ای که بنده زندگی می کنم فقط این مدرسه موجود است و چاره ای جز ثبت نام دخترم در این مدرسه ندارم و باید فیش را پرداخت کنم. عباسی در خصوص نحوه گرفتن پول توسط مدیر مدرسه گفت: مدیر مدرسه ابتدا موضوع کمک به مدرسه و داشتن هزینه ها را مطرح کرد و وقتی دید من پول نمی دهم گفت که ثبت نام با شرط پرداخت این فیش 2 میلیون ریالی انجام می شود. عدم وجود مدرسه مناسب در برخی مناطق والدین را دچار مشکل می کند یکی دیگر از شهروندان تبریزی در خصوص نحوه ثبت نام فرزندش در مدرسه، به خبرنگار مهر گفت: عدم وجود مدرسه مناسب در برخی مناطق کم برخوردار تبریز والدین را دچار مشکل می کند. پری ناز قبادی پور با تاکید بر اینکه بیشترین درخواست مردم ساکن در مناطق کم برخوردار تبریز، ثبت‌ نام فرزندشان در خارج از منطقه سکونت است، گفت: البته مدیران در این خصوص کاملا با قوانین آشنا هستند و قانون را بدون هیچ کم و کاستی رعایت می کنند. وی ادامه داد: ولی وقتی صحبت پرداخت کمک به مدرسه می شود، همه مدیران قانون را فراموش می کنند و با اجبار از پدر و مادرهای فرزندان پول می گیرند. این شهروند تبریزی با تاکید بر اینکه برخی خانواده‌ها مدرسه خاصی را شناسایی کرده و خواستار ثبت ‌نام فرزندشان در آن مدرسه هستند، افزود: خانواده هایی که برای ثبت نام فرزندشان به مدارس دولتی مراجعه می کنند به جز مشکلاتی که ممکن است برای انجام نام نویسی داشته باشند، مطالبه هزینه با عنوان های مختلف، شوکه شان می کند.

وی با بیان اینکه این مطالبات پولی بر خلاف وعده مدیران وزارت آموزش و پرورش است، اظهار داشت: البته تجربه نشان داده که شکایت از مدیر مدرسه هیچ مشکلی را حل نمی کند و بیشتر باعث پیش آمدن مشکل برای فرزندمان در طول سال تحصیلی می شود. قبادی پور با بیان اینکه خانواده های زیادی هستند که حاضر به پرداخت کمک به مدرسه هستند، گفت: این موضوع را باید مدیران و مسئولان پیگیری کنند، چراکه همه شان به خوبی می دانند که این مشکلات در مدارس وجود دارد. وی با اشاره به اینکه در مدارس ابتدایی علاوه بر کمک به مدرسه، هزینه 5 هزار تومان پول بیمه و 20 هزار تومان پول کتاب از دانش آموزان گرفته می شود، ابراز داشت: والدین دانش آموزان امسال نیز به روال سال های گذشته با موانعی همچون محدوده جغرافیایی مدارس، دریافت پول و شروط دیگر مدیران مدارس برای ثبت نام خارج از ضوابط تعیین شده مواجه هستند. مدارس دولتی در برخی نواحی تبریز خیلی کم است یکی دیگر از والدین دانش آموزان که جلوی یکی از مدارس منطقه 5تبریز مشغول پارک خودرو خود است، به خبرنگار مهر گفت: مدارس دولتی در برخی نواحی تبریز خیلی کم است و مجبور هستیم دانش آموزن مان را در مدرسه ای دورتر از محل سکونت ثبت نام کنیم. وی افزود:برای ثبت نام باید یک اجاره نامه سوری از بنگاه محله تهیه کرده و یا استشهاد محل سوری تهیه کنم تا فرزندم را در مدرسه خارج از محدوده ثبت نام کنند. محمد پوررضا ادامه داد: با توجه به گستردگی شهر تبریز و افزایش جمعیت آن، باید آموزش و پرورش در تعیین محدوده های مدارس بازنگری کند تا به حل مشکلات ثبت نامی کودکان کمک کند.

مدیران مدارس چاره ای جز گرفتن کمک مالی از والدین دانش آموزان ندارند مدیر یکی از مدارس تبریز در خصوص مشکلات پدر و مادرهای دانش آموزان در موقع ثبت نام و هزینه های اجباری که با عناوین مختلفی همچون کمک به مدرسه از آنها گرفته می شود، به خبرنگار مهر گفت: بیشترین مشکل ثبت ‌نام دانش‌آموزان در تبریز مربوط به درخواست‌های خارج از محدوده است که آن هم در بیشتر موارد حل می شود. وی که نخواست اسمش در گزارش آورده شود، با اشاره به اینکه کمک های دولتی و پرداخت سرانه به مدارس عادی دولتی متوقف شده، گفت: باید به مدیران نیز در برخی موارد حق بدهیم چراکه چرخاندن مدرسه پول می خواهد و مدیران مدارس نیز چاره ای جز گرفتن کمک مالی از والدین دانش آموزان ندارند. این مدیر مدرسه با تاکید بر اینکه مدیران به ناچار تحت عناوین مختلف از پدران و مادران دانش‌آموزان پول دریافت می‌کنند، گفت: وقتی می بینیم که وضعیت مالی پدر و مادری خوب است ولی از پرداخت پول خودداری می کند می گوییم که " کمک مالی شرط ثبت نام در مدرسه " است. وی با اشاره به مصوبات انجمن اولیا و مربیان مدارس گفت: خود نمایندگان والدین دانش آموزان در انجمن اولیا و مربیان اجازه دریافت پول را به مدیران مدارس می دهند چون مدارس با قبض های چند میلیون ریالی مواجه هستند که در صورت عدم پرداخت هزینه مصرف  آب و برق و گاز و یا تلفن مدرسه قطع خواهد شد. با مدیران متخلف برخورد می کنیم البته در این بین رئیس کمیته نظارت وارزیابی ستاد پروژه مهر آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه با مدیران متخلف برخورد جدی می شود، گفت: با مدیران مدارسی که در روند ثبت نام دانش آموزان از قانون تخطی کنند برابر مقررات برخورد می شود. علیرضا فرشباف با بیان اینکه کارشناسی های لازم برای روند ثبت نام انجام گرفته و بازرسانی به طور مستمر پاسخگوی شکایات اولیا هستند، گفت: تاکنون چندین مورد از تخطی های مدیران به کمیته نظارت وارزیابی ستاد پروژه مهرآذربایجان شرقی ابلاغ شده که کارشناسی و تصمیم گیری در خصوص آن ها همچنان ادامه دارد. وی با تاکید بر اینکه تمامی مدیران ملزم شده اند طبق شیوه نامه های ارسالی آموزش و پرورش ثبت نام کنند، گفت: تمامی مدیران باید با تکریم اولیای دانش آموزان و در چارچوب آیین نامه به اخذ هزینه ثبت نام بپردازند. فرشباف همچنین گفت: مدیران مدارس باید توجه داشته باشند که هرگونه تخطی آنها از مقررات رصد شده و در صورت هرگونه کم کاری در اجرای این قوانین برابر با مقررات با آن ها برخورد شده و تذکرات و توصیه های لازم به آنان داده خواهد شد. وی همچنین افزود: مدیران اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در تلاش هستند تا روند ثبت نام دانش آموزان بدون مشکل پیش رود، پس مدیران مدارس موظفند طبق دستورالعمل ابلاغی عمل کنند و در این بین با مدیرانی که تخلف احتمالی داشته باشند از جمله دریافت وجه نقد اجباری، برخورد جدی می شود.

دو مدیر مدرسه به خاطر دریافت کمک به مدرسه اجباری، در آستانه عزل شدن مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این خصوص با تاکید بر اینکه پرداخت اجباری پول توسط والدین دانش آموزان به هرعنوانی غیرقانونی است، به خبرنگار مهر گفت: درصورت مشاهده به شدت برخورد می کنیم ولی باید والدین دانش آموزان در صورت مشاهده تخلف مراتب را گزارش کنند. جعفر پاشایی با بیان اینکه کمک به مدرسه در مدارس آذربایجان شرقی اختیاری است، افزود: دو مدیر مدرسه به خاطر دریافت کمک به مدرسه اجباری، در آستانه عزل شدن از مدیریت هستند و چند گزارش مردمی دیگر نیز در حال بررسی است. وی همچنین با اشاره به اینکه عدم پرداخت سرانه دولتی به هیچ وجه دلیل منطقی برای گرفتن "کمک به مدرسه" اجباری نیست، ادامه داد: برخی اظهارنظرهای مدیران که می گویند به ناچار از والدین دانش آموزان مبالغی را به اجبار می گیریم را قبول نداریم و در صورت مشاهده با این تخلفات به شدت با متخلفان برخورد می کنیم. پاشایی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه بسیاری از پدر و مادرهای دانش آموزان از دادن گزارش تخلفات مدیران به اداره کل آموزش و پرورش به خاطر پیش آمدن مشکل احتمالی برای فرزندشان امتناع می کنند، گفت: والدین دانش آموزان اطمینان داشته باشند که در صورت دادن گزارش تخلف، هرگز متخلف مربوطه متوجه نخواهد شد که چه کسی گزارش وی را به بازرسان داده است. احتمال بازرسی مستمر 8500 مدرسه استان وجود ندارد/ خانواده ها گزارش دهند مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همچنین از بازرسی های مستمر کارشناسان این اداره کل از مدارس آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: به متخلفان تذکرهای لازم داده می شود و درصورت تکرار با آنها برخورد جدی می شود. وی با تاکید بر اینکه احتمال بازرسی مستمر 8500 مدرسه فعال استان وجود ندارد، افزود: برای همین باید خانواده ها گزارش های تخلفات را بدهند که در غیراینصورت قطع کردن ریشه دریافت اجباری کمک به مدرسه امکان ندارد. پاشایی با بیان اینکه توزیع مدارس عادی دولتی با توجه به تراکم دانش آموزان در چند ناحیه آموزش و پرورش تبریز عادلانه نیست، گفت: به عنوان مثال در ناحیه پنج آموزش و پرورش تبریز تراکم دانش آموز خیلی زیاد است و در نقطه مقابل تعداد مدارس غیرانتفاعی در ناحیه یک، سه و چهار بیشتر از سایر مناطق است. وی با تایید وجود نارسایی های جزئی در سیستم ثبت نام دانش آموزان در مدارس آموزش و پرورش تبریز، ادامه داد: تلاش می کنیم تا با تعامل و همفکری تمام مدیران و دلسوزان آموزش و پرورش مشکلات موجود را حل کنیم. ............................................ گزارش از محمدرضا علی اشرفی


۱۳۹۳/۴/۲۲ - ۱۰:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن