تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802754508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تروریست ها گرفتار در بلندی‌های قلمون سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تروریست ها گرفتار در بلندی‌های قلمون سوریه


تروریست‌های حاضر در بلندی‌های قلمون اکنون تنها دو گزینه پیشِ رو دارند؛ یکی از این گزینه‌ها تسلیم شدن؛ و دیگری مرگ در دل کوه‌های قلمون است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، یک منبع میدانی که از ابتدای حوادث سوریه، پیگیر شرایط کوههای قلمون بوده گفت: تروریست ها منتشر شده در عمق کوههای قلمون در برابر دو گزینه قرار دارند و نه بیشتر که یکی از این گزینه ها تسلیم شدن و دیگری مرگ در قلب کوههای امتداد یافته از کوههای النعیمات مقابل منطقه القاع و دشت های آن تا مرزهای الزبدانی در سوریه است.
 
بلندی‌های قلمون سوریه

برخی منابع در منطقه البقاع شمالی در گفت وگو با پایگاه خبری المنار اظهار داشتند افراد مسلح پس از سقوط یبرود، خواهان عقب نشینی از منطقه قاره و البریج در قلمون سوریه به سوی صحرا بودند و بر اساس درخواستی که مطرح کردند ازعزیمت به سوی عربستان سعودی سخن گفتند، اما با درخواست آنان مخالفت شد زیرا سوریه و هم پیمانان آنان معتقدند که افراد مسلح در صدد ورود به داخل سوریه هستند و ارتش و هم پیمانان آنان مجبور به مقابله با آنان در شهرهای سوریه خواهند شد  در صورتی که باقی ماندن آنان در ناکجا آباد کوههای قلمون  بهترین راه حل برای پایان این درگیری  پیرامون دمشق در امتداد جنوب سوریه است.

ارتش سوریه و گروههای هم پیمان آنان در مرحله آتی خود را برای حمله بزرگی برای اخراج افراد مسلح از تپه هایی که داخل کوههای قلمون که درآن تحصن کرده اند، آماده می کنند و به نظر می رسد، پیش از فصل زمستان، حمله آغاز شود.

ارتش سوریه و هم پیمانان آنان دردوماه گذشته توانستند راههای مواصلاتی  افراد مسلح را از منطقه الزبدانی و سایر کوههای القلمون قطع کنند که این مساله حلقه محاصره حدود چهار هزار و پانصد مسلحی که در اعماق کوهها پراکنده اند را تنگتر کرده و به اختلافات افراد مسلح سوریه و بیگانگان حاضر در الزبدانی دامن زده است.

زیرا سوریها به دنبال آشتی با دولت هستند در حالی که افراد مسلح خارجی با آشتی مخالفند بیشتر این پیکارجویان خارجی دارای تابعیت های سعودی، اردنی و دیگر تابعیت های غیرعربی هستند و می پندارند که راهی برای خروج آنان از منطقه  وجود ندارد و هیچ راه حلی برای عقب نشینی وجود ندارد و ظاهرا تصمیم به مقابله گرفته اند.

افراد مسلح از دوری از مناطق شهری و شهرهای القلمون رنج می برند و این مساله؛ عملیات امدادرسانی و تهیه غذا را برای آنان دشوار کرده و آنان را مجبور به خروج از پناهگاه های آنان برای دست یافتن بر غذا و سوخت کرده که بدین ترتیب  هدف قرار دادن و تضعیف آنان آسانتر و سریعتر شده.

گروهای میدانی نیز تلاش گروههای مسلح برای فعالیت تحت امر اتاق عملیات یکپارچه و وارد شدن در یک جبهه را زیر نظر دارند اما اختلاف و پراکندگی  جغرافی آنان درقالب گروهها در دره ها و غارها و پایگاههای دور از یکدیگرتا حد زیادی طرح های آنان را ناکام گذاشته است.

منابع میدانی معتقدند حمله شدیدی که افراد مسلح از یک ماه پیش آغازکردند  با هماهنگی بالایی انجام شده  و به روشهای کاملا ابتدائی که درآوردن  یک صدا از کل گروه  بوده  آمادگی خود را برای حمله اعلام کرده اند.

این درگیری با روشن کردن آتش در تپه ای دراعماق کوهها آغاز شد و دود زیادی به آسمان بلند شد که نشانه ای برای گروههای مسلح و آغاز درگیری ها بود.

منابع میدانی معتقدند این حمله برای تروریست ها یک فاجعه بود زیرا طی آن دهها تن از بهترین تروریست ها خود را طی یک روز کامل از دست دادند و در ابتدا فقط توانستند یکی از مناطق را برای دو ساعت اشغال کنند.

اما طبیعت درگیری و نحوه توزیع نیروهای ارتش و هم پیمانان آنان، ابتکار عمل آنان را برای هرگونه ابتکار تهاجمی ادامه دار سلب کرد.


شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن