تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820241164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر اعتقاد داشته باشیم که خدا با ما است گناه نمی‌کنیم/ از نگرانی‌های موهوم بپرهیزید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم حجت الاسلام رفیعی:
اگر اعتقاد داشته باشیم که خدا با ما است گناه نمی‌کنیم/ از نگرانی‌های موهوم بپرهیزید
قم - خبرگزاری مهر: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: خدا همیشه با ما است و اگر در زندگانی خود به این فکر کنیم دیگر گناهی نمی‌کنیم و غصه نمی‌خوریم و افسرده نمی‌شویم.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از ظهر شنبه در میان زائران و مجاوران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در ادامه تفسیر 6 آیه اول سوره حدید اظهار داشت: خداوند اول و آخر است و این به معنای ازلی و ابدی و همیشگی بودن خداوند است و در روایات ذکر شده که هنگامی که خدا بود هیچ چیز نبود و زمان را خداوند ایجاد کرده است. وی بیان داشت: خداوند ظاهر است یعنی همه جا آشکار است و باطن است یعنی بن او معلوم نیست و مخفی است. عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه خدا به همه چیز علم دارد، عنوان کرد: خداوند می‌داند چه چیزی در زمین فرو می‌رود و چه چیزی از آسمان‌ها فرود می‌آید و چه چیزی به سوی آسمان بالا می‌رود. وی ابراز کرد: خدا همیشه با ما است و اگر در زندگانی خود به این فکر کنیم دیگر گناهی نمی‌کنیم و غصه نمی‌خوریم و افسرده نمی‌شویم. «هو معکم» را روی خودرو‌ها بنویسید حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه خدا به کارهای مخفی و مخفی‌تر آگاه است، تصریح کرد: بسیار مهم است که ما عبارت «هو معکم» را در زندگانی خود وارد کنیم و آن را بر روی خودروی خود نیز بنویسیم و بدانیم که خدا هیشه با ما است. این مبلغ مذهبی عنوان داشت: خواهری که حجاب خود را رعایت نمی‌کند بداند که تمام لحظات او ثبت می‌شود دیگر گناه نمی‌کند چون می‌داند که خدا او را می‌بیند و همچنین خداوند خیانت‌های چشم و نگاه‌های ما را نیز می‌بیند. زنان از رفت و آمد نابجا در خیابان بپرهیزند وی افزود: زن لازم است در جامعه حضور داشته باشد اما برخی پرسه زدن‌ها در کوچه و خیابان خوب نیست و امام علی(ع) می‌فرماید که چرا نامحرم بیرون می‌آید که در اثر آن تن نامحرمان به هم بخورد. عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه یادآور شد: ضرورتی ندارد هنگامی که مردی در خانه است زن برای خرید میوه و نان بیرون آید و زن جوان و غیر جوان نیز فرقی نمی‌کند. وی تصریح کرد: بعضی مشاغل نیاز است که زن در آن حضور داشته باشد و لازم است توجه شود که خانم در چه شغل و شرکت و مجموعه‌ای وارد می‌شود بعضی مکان‌ها ده‌‌ها نامحروم حضور دارد که باید این نکات رعایت شود. بسیاری از گناهان از جهل است حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه بسیاری از گناهان از جهل است، ابراز کرد: چرا برخی بسیار آسان گناه می‌کنند و می‌گویند که فلان رابطه را داشته‌ایم، اگر بدانیم خدا با ما است و از کارهای ما آگاه است مراقبت می‌کنیم و گناه نمی‌کنیم. سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) بیان کرد: 20 صفت خدا در 6 آیه اول سوره حدید ذکر شده که اگر سه صفت خدا با ما است، به کارهای ما آگاه است و همه چیز به سوی خدا باز می‌گردد را برای خود پررنگ کنیم گناه نمی‌کنیم. وی افزود: دو نوع نگرانی داریم که یکی منطقی و یکی دیگر موهوم است مثلا اگر نگران آخر کارمان باشیم این نگرانی منطقی است اما اگر نگران چیزهایی باشیم که اتفاق نیفتاده‌اند و فقط دلواپس آن باشیم مثل اینکه بگوییم نکند ازدواج کنیم بدبخت شویم و یا بچه مریض شود که این‌ها نگرانی موهوم است و کسی که به خدا اعتقاد دارد این نگرانی‌ها در زندگی‌اش نیست. حجت الاسلام رفیعی در پایان افزود: توصیه شده به جای تفکر در ذات خداوند در صفات خدا فکر کنیم.
   


۱۳۹۳/۴/۲۱ - ۱۷:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن