تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821063008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده تاکستان در مجلس: سرمایه گذار چون آهویی است که نباید آن را فراری دهیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده تاکستان در مجلس: سرمایه گذار چون آهویی است که نباید آن را فراری دهیم قزوین-ایرنا- نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، سرمایه گذاران را به آهوی خرامانی تشبیه کرد و گفت: نباید این آهوان را فراری دهیم.


به گزارش ایرنا، ˈرجب رحمانیˈ روز شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین افزود: باید مشکلات و احساس ناامنی را از پیش روی سرمایه گذاران برداشت تا آنها فراری نشوند.
وی اظهارکرد: طبیعی است که اگر سرمایه گذار احساس ناامنی کند و مشکلات پیش رویش مرتفع نشود، در جای دیگری به سرمایه گذاری اقدام کند.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایجاد بسترها و زیرساخت های مورد نیاز برای فعالیت سرمایه گذاران از جمله آب، برق، گاز و تلفن، گفت: بر اساس قانون باید این خدمات را به شهرک های صنعتی برد، اما این کار را نکرده ایم و شهرک های ما در این خصوص دچار مشکل هستند.
رحمانی با بیان اینکه باید در ارایه خدمات به شهرک ها صنعتی و سرمایه گذاران آینده نگر بود، گفت: برای ارایه خدمات به شهرک ها و نواحی صنعتی دستورات خوبی گرفته شده است اما در سطح استان کشش لازم برای اجرای آنها وجود ندارد که این نقیصه با تلاش مدیران دستگاه ها باید برطرف شود.
وی در ادامه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان را که در حال پیگیری است اقدامی بجا و ضروری دانست و افزود: ایجاد این منطقه می تواند فرصت های شغلی قابل توجهی را در استان در پی داشته باشد.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی قرار داریم، گفت: یکی از برنامه های مربوط به حوزه فرهنگ موضوع مهم مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان است که اگر بتوان ازدواج را در بین جوانان تقویت کرد می توانیم به مقابله با تهاجم فرهنگی امیدوار باشیم.
رحمانی ادامه داد: برای ترویج ازدواج نیز به اشتغال و پیش از آن به سرمایه گذاری نیاز داریم که ایجاد منطقه اقتصادی در استان می تواند به این مقوله کمک قابل توجهی کند.
وی در ادامه بر تلاش مدیران دستگاه ها برای رفع موانع سرمایه گذاری به منظور توسعه اشتغال تاکید کرد و گفت: پس از موضوع جنگ، مهمترین موضوع کشور ما بحث اشتغال است.
رحمانی با اشاره به بررسی و تحقیق مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خصوص موانع و مشکلات حوزه تولید، کارآفرینی و سرمایه گذاری، گفت: پس از بررسی و تحقیق از بین 300 تا 400 مورد از تشکل ها و بنگاه های اقتصادی و همچنین کارآفرینان، 21 مولفه مشکل ساز برای محیط کسب و کار شناسایی شد که مهمترین آنها موضوع دریافت تسهیلات بانکی بوده است.
وی، نرخ بالای تامین سرمایه، بی ثباتی قیمت مواد اولیه، بی تعهدی شرکت های دولتی در پرداخت مطالبات پیمانکاران، تحریم ها، نرخ بیمه اجباری، مفاسد اقتصادی، ضعف در رسیدگی به موقع به شکایات، موضوع قانون کار، تولید کالاهای غیراستاندارد، استقبال مردم از اجناس خارجی، موانع صادرات، ضعف در نظام توزیع، عرضه کالاهای خارجی و ضعف در زیرساخت های حمل و نقل را از جمله دیگر مولفه های مربوط به مشکلات محیط کسب و کار که در این پژوهش بدست آمده است، نام برد.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل این مشکلات و رشد اقتصادی کشور باید همه دست به دست یکدیگر بدهیم، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و تلاش و انسجام مسوولان، بسیاری از این مشکلات قابل حل است.
رحمانی، ایران اسلامی را کشوری مقتدر خواند و با بیان اینکه ما نباید از تهدیدهای دشمنان و تحریم های آنان بترسیم، در پایان تصریح کرد: با روحیه و تلاش جهادی توان حل بسیاری از مشکلات و انجام کارهای بزرگ را خواهیم داشت.
معاون برنامه ریزی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: اولویت مهم دولت پس از مهار تورم موضوع اشتغال است که در این خصوص تقویت و رشد سرمایه گذاری به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.
ˈامیدعلی پارساˈ با تاکید بر استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت استان برای تقویت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال، گفت: در این خصوص انتظار می رود هر بخش متناسب با ظرفیت های خود پیش برود.
وی، از اشتغال به عنوان موضوعی مهم و نیاز اساسی کشور یاد کرد و گفت: در این بخش باید مانند ستاد جنگ و با جدیت بسیار عمل کنیم.
این مسوول، جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری را هدف گزاری استان در بخش اشتغال عنوان و اظهار کرد: امیدواریم با تقویت بخش خصوصی و تلاش دستگاه ها در این حوزه شاهد تحقق این هدف و پایین اوردن رشد این نرخ باشیم.
معاون برنامه ریزی استاندار قزوین در پایان با تاکید بر داشتن انسجام و هماهنگی لازم بین مدیران برای حل مسایل و مشکلات، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات در داخل استان قابل حل و پیگیری است و نیازی به طرح با مرکز نیست به شرط اینکه مدیران با یکدیگر تعامل و انسجام لازم را داشته باشند.
7392/ 614

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن