تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819232206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش تعداد تابلوهاي حمل با جرثقيل در تهران و کلانشهرها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۳ (۱۴:۴۶ب.ظ)
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي عنوان کرد؛ کاهش تعداد تابلوهاي حمل با جرثقيل در تهران و کلانشهرها رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اعلام اينکه تعداد تابلوهاي حمل با جرثقيل در تهران و کلانشهرها بايد کم شود، گفت: اين تابلوها تنها بايد در مکانهاي ضروري و به صورت زمان دار نصب شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار اسکندر مومني با بيان اينکه مردم انتظار برخورد نامناسب از پليس را ندارند، برخورد صحيح و مناسب و عامل به قانون را از مهم ترين انتظارات مردم برشمرد و افزود: ماموران پليس در هر سطحي از بالاترين تا کمترين مسئوليت بايد قانون را رعايت کنند.
رئيس پليس راهور ناجا با بيان اينکه اعمال محدوديت‌ها در تهران و کلانشهرها بايد به حداقل برسد، گفت: به حداقل رساندن فرايند تغيير و محدوديت ها، يکي از رويکردهاي پليس است؛ نبايد مردم هر روز با يک طرح جديد و محدوديت روبرو شوند و اين مناسب نيست و در صورت ايجاد محدوديت نيز بايد اطلاع رساني کامل صورت گيرد.
اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به تعداد تابلوهاي حمل با جرثقيل در تهران و کلانشهرها، گفت: با کمک شهرداري‌ها بازنگري اساسي در تابلوهاي «حمل با جرثقيل» و «توقف ممنوع» صورت گرفته است؛ و تا پايان ماه مبارک رمضان، تعداد اين تابلوها در پايتخت و کلانشهرها کاهش مي يابد.
وي افزود: در حال حاضر در برخي از خيابان‌هاي فرعي و کوچه‌ها نيز اين تابلوها نصب شده و صحيح نيست که کل شهر به مکان هاي مطلقاً ممنوع و حمل با جرثقيل تبديل شود؛ در مکان‌هايي که نصب اين تابلوها ضروري است بايد اين تابلوها زمان دار شود.
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به مذهبي بودن مردم کشورمان، گفت: ضروري است که جلوي مساجد از نيم ساعت قبل از نماز تا نيم ساعت بعد از نماز، تابلوهاي مطلقا ممنوع، پارک ممنوع و حمل با جرثقيل و مدت دار نصب شود.
وي همچنين افزود:‌ اگر در هنگام انتقال خودرو به پارکينگ توسط جرثقيل، صاحب خودرو سر برسد بايد خودرو آزاد و تنها به اعمال جريمه اقدام شود، چرا که هدف رفع معبر است.
اين مقام ارشد انتظامي افزود: حتي تحويل گرفتن خودرو توسط پارکينگ دار بدون قبض و دستور پليس نبايد صورت گيرد، در غير اين صورت علاوه بر برخورد پليس، شهروندان حق شکايت و پيگيري دارند.
رئيس پليس راهور ناجا از راه اندازي سيستم اطلاع رساني به مالکان در صورت انتقال خودرو به پارکينگ خبر داد و گفت: هر خودرويي که به پارکينگ منتقل شود با استفاده از سيستم پيامکي موضوع به اطلاع مالک مي رسد، در صورتي که افرادي آدرس و يا شماره تلفن آنها تغيير کرده بايد نسبت به تغيير آدرس اقدام کنند؛ هموطنان مي توانند براي تصحيح اطلاعاتشان به سايت راهور 120 مراجعه کنند. پليس نبايد ابزاري براي درآمد ديگران باشد
مومني درباره وضعيت پارکبان‌ها، گفت: بر اساس قانون، نيم ساعت اول، توقف رايگان است و در مکان‌هايي که زمينه براي کنترل هوشمند و مکانيزه فراهم شده پليس مي‌تواند پس از اين مدت نسبت به اعمال قانون اقدام کند اما در مکان‌هايي که سيستم مشخص نشده پليس کلا اعمال قانون نمي‌کند تا دستگاه‌ها شرايط لازم را فراهم کنند زيرا پليس نبايد ابزاري براي درآمد ديگران شود.
وي در ادامه به وضعيت موتورسواران اشاره کرد و گفت: مردم در کشور از موتورسيکلت براي کسب درآمد و يا تردد استفاده مي کنند لذا سختگيري هاي پليس در اين حوزه براي حفظ سلامتي و رعايت حقوق شهروندي است.
رئيس پليس راهور ناجا اعلام کرد: پليس با 4 تخلف، عدم استفاده از کلاه ايمني، عبور از چراغ قرمز، حرکت در مسير خلاف جهت و پياده رو، بدون اغماض برخورد مي کند.
مومني، بيش از 70 درصد علت تامه تصادفات منجر به فوت راکبان موتور را ضربه به سر عنوان کرد و افزود: با اينکه آمارها نشان مي‌دهد ميزان تصادف و فوتي‌هاي موتورسيکلت سواران کاهش يافته است متاسفانه 23 درصد کشته هاي حوادث ترافيکي را راکبان موتورسيکلت ها تشکيل مي دهند.
اين مقام ارشد انتظامي، استفاده از تجهيزات نوين و نظارت هوشمند را اولويت هاي مهم پليس برشمرد و ادامه داد: استفاده از تجهيزات نوين، موجب افزايش سرعت، دقت و کاهش ضريب خطا مي‌شود، طي چند سال گذشته بيش از هزار پليس محدوده ترک ترافيک را کنترل مي کردند اما در حال حاضر هيچ ماموري به منظور کنترل در اين محدوده حضور ندارد.
وي با اعلام اينکه هوشمند سازي محدوده طرح زوج وفرد در مراحل پاياني قرار دارد، گفت: اميدواريم با تلاش صورت گرفته 30 هزار کيلومتر از جاده‌هاي کشورر نيز تحت پوشش هوشمند قرار گيرند.
اين مقام ارشد انتظامي در خصوص کاهش آلودگي هوا اظهارداشت: متاسفانه هيچ اتفاقي در اين زمينه در پايتخت رخ نداده است؛ زمستان امسال نيز شاهد آلودگي، افزايش آلاينده ها در پايتخت خواهيم بود.
رئيس پليس راهور ناجا در ادامه با اعلام اينکه در حوزه استاندارد خودروها هيچ اتفاقي رخ نداده است، گفت: متاسفانه خودروها با استاندارد يورو 2 توليد مي شود در صورتي که از سازمان محيط زيست انتظار بيشتري داشتيم؛ بر اساس قانون در سال 89 خودروها بايد استاندارد يورو 3 و در سال 90 نيز استاندارد يورو 4 را کسب مي کردند.
مومني با اعلام اينکه اجراي طرح زوج و فرد سراسري در مواقع آلودگي هوا عملي و موثر نيست، تصريح کرد: هنگامي که براي اجراي اين طرح تفاوتي ميان خودروها قائل نمي شويم، ممکن است خودروي فاقد کاتاليست، کنيستر و دودزا بتواند وارد محدوده شود اما خودروي ديگري با داشتن استاندارد يورو 6 نتواند وارد محدوده شود؛ در صورتي که بتوانيم خودروهاي فرسوده بدون کنيستر و دودزا را کنترل کنيم اثربخشي طرح بيشتر مي شود.
رئيس پليس راهور ناجا گفت: در اين شبها پليس با حضور فيزيکي در اطراف مساجد و اماکن مذهبي عبور و مرور شهروندان را تسهيل مي کند.
وي در ادامه، کاهش سرعت در مکان هاي پرتردد و حادثه خيز را يکي از رويکردهاي پليس اعلام کرد و افزود: سرعت در اماکن پرتردد و نيز مسکوني کاهش مي يابد؛ اين کاهش در شهر با همکاري شهرداري و در جاده ها با کمک راهداري انجام مي شود.
سردار مومني در خاتمه درباره تخلفات در ماه مبارک رمضان نيز گفت: تصادفات و تلفات در ماه مبارک رمضان کاهش چشمگيري يافته است














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن