تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819500071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معلولیت در خراسان جنوبی 1.5درصد از میانگین کشوری بالاتر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک مسوول سازمان بهزیستی: معلولیت در خراسان جنوبی 1.5درصد از میانگین کشوری بالاتر است بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی، نرخ معلولیت را در استان طبق سالنامه آماری سازمان بهزیستی شش درصد اعلام کرد و گفت: این میزان حدود 1.5 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.


ˈمحمدحسن اکبری مطلقˈ روز شنبه به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون 16هزار و 928 معلول شامل جسمی حرکتی، ذهنی، ناشنوا، چند معلولیتی و ضایعه نخاعی در استان زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند.
وی تعداد مراکز غیردولتی توانبخشی را در استان 37 مرکز ذکر کرد و افزود: هم اکنون یکهزار و 797 نفر از خدمات این مراکز اعم از شبانه روزی، روزانه و مراقبت در منزل بهره مند هستند.
اکبری مطلق با اشاره به اجرای طرح مناسب سازی معابر برای معلولان گفت: تاکنون 35 درصد معابر و اماکن عمومی استان برای معلولان مناسب سازی شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح CBR یا توانبخشی مبتنی بر جامعه افزود: این طرح به سمت خانواده ها و جوامعی که دارای معلول هستند سوق داده شده که در استان 100 درصد مناطق روستایی زیر پوشش این طرح قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تاکنون 460 روستا و هفت منطقه شهری در بیرجند، درمیان، قاین، سرایان، زیرکوه ، خوسف و نهبندان زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند که در اجرای آن 9400 نفر شناسایی و به جمع معلولان اضافه شدند.
وی ایجاد فرصت های شغلی، مناسب سازی معابر، آموزش خانواده و ارجاع به خدمات تخصصی را از جمله اهداف طرح مبتنی بر توانبخشی جامعه ذکر کرد و گفت: در اجرای این طرح تاکنون برای 320 معلول فرصت شغلی ایجاد شده است.
جمعیت استان مرزی خراسان جنوبی بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ افزون بر 732هزار نفر است که در 11شهرستان ساکن هستند.
665/110/330

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن