تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1837483303
حجاب، کنترل غیررسمی میطلبد
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
یک جامعهشناس اظهار کرد: با توجه به اینکه پدیده حجاب منبعث از نهاد مذهب و محوریت آن مذهب است، پس کنترل آن باید به صورت غیررسمی و با محوریت نهادهای غیررسمی همچون خانواده و مذهب انجام شود. فرزاد نوابخش عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در نشستی که به مناسبت فرا رسیدن روز ملی عفاف و حجاب با هدف بررسی چالشها و آسیبهای اجتماعی ناشی از بیتوجهی به پوشش با حضور دیگر کارشناسان در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، برگزار شد، حجاب را یک واژه مذهبی عنوان و اظهار کرد: اکثر جامعهشناسان در این حوزه واژه پوشش را به کار میبرند اما، در کل در این حیطه دو حوزهی رفتارهای داخلی مانند رفتار در خانواده و رفتارهای خارجی مانند رفتار در دکور شهری و اجتماعی وجود دارد که قابل بررسی است.
وی با بیان اینکه علاوه بر این تقسیمبندی در جامعهشناسی بحث نهاد غیر رسمی همچون خانواده و نهاد رسمی همچون نیروی انتظامی و آموزش و پرورش نیز وجود دارد که در این حوزه تأثیرگذار هستند، گفت: نگرش جامعهشناسانه به حجاب آنرا در حوزه رفتارهای درونی جامعه و نهادهای غیررسمی مانند خانواده و مذهب جای میدهد اما، باید مشخص شود که فضای اجتماعی چه نگاهی به این امر دارد و یا اینکه انتظار داریم فضای عمومی جامعه چه نگرشی در این خصوص داشته باشد؟ این جامعهشناس تصریح کرد: با توجه به اینکه پدیده حجاب منبعث از نهاد مذهب است پس کنترل غیررسمی را طلب میکند اما، در سالهای اخیر کنترلهای رسمی در قالب حضور پلیس، به این فضا ورود پیدا کرده که ناخرسندی جامعه را به دنبال داشته است. وی با تأکید بر اینکه کنترل رسمی رخدادهای فضای غیررسمی به نوعی ناقض اعتماد نسبت به مردم است، ماهیت حجاب در گفتمان مذهبی را پوشش بدن از نگاه نامحرم دانست و با اشاره به اینکه در فضای عمومی جامعه باید نوع نگاه به حجاب را مشخص و حدود حجاب را به طور کامل برای جامعه تبیین کنیم، اعمال کنترل رسمی برای رفتارهای غیررسمی را نادرست عنوان کرد و افزود: امروزه تبیین چرایی و چگونگی حجاب به درستی انجام نمیشود و در کنار این خلاء، ورود کنترل رسمی به این حوزه شرایط را پیچیدهتر کرده است. این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان اینکه همه نهادهای مذهبی، خانوادهها و مردم حدود شرعی را میدانند گفت: اعمال کنترل رسمی برای رفتارهای نهاد غیررسمی به مانند ورود پلیس به مسائل مربوط به ارتباطات پدر و فرزند است؛ هر چند که در مواردی این حق برای نیروهای انتظامی در نظر گرفته شده اما، حجم این حضور متفاوت است. زمانی که کنترل رسمی وارد روابط غیررسمی جامعه شود ایمان به حاشیه رانده میشود. تعامل قانون، مذهب و مردم حجاب را شکل میدهد نوابخش با اشاره به اینکه رعایت خطوط مذهبی در ارتباط مستقیم با ایمان قرار دارد، گفت: سلیقهها مختلف است اما، بروز برخورد رسمی با افراد در رابطه با حجاب در کنار نبود تعریف درستی از هنجارها و شاخصهای تعریف شده در این حوزه بویژه برای نسل جوان در شرایط موجود، نوعی تناقض را در ذهن افراد نسبت به انتظارات جامعه در این بخش ایجاد کرده و علاوه بر آن باعث ایجاد عکسالعملهای متفاوت نسبت به این مهم شده است. مهمتر از همه اینکه، نظارت غیررسمی نهادهایی همچون خانواده و مذهب نیز در این ورطه جایگاه خود را از دست میدهند. وی کنترل رسمی در رفتارهای غیررسمی را عامل چالش و بروز مشکلات در اجتماع دانست و افزود: در بخش حجاب سه حوزه قانون، مذهب و مردم دخیل هستند و تعامل این سه حوزه تعریف پوشش را در جامعه شکل میدهد. از یک سو تعریف مذهب از حجاب به مردم منتقل میشود، از سوی دیگر نهادهای قانونی در این رابطه قانونگذاری میکنند و در نهایت از طریق خانواده نیز حجاب به عنوان یک ارزش به افراد القا میشود؛ براین اساس است که حرکت جامعه در حوزهی حجاب طبق خطوط تعیینشده شکل خواهد گرفت. عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، بیحجابی و یا کمحجابی امروز را ناشی از نبود شاخص دقیق در این حوزه عنوان کرد گفت: اگر حجاب فعلی امروز مورد تأیید نیست باید آسیبشناسی در این حوزه صورت بگیرد؛ چراکه عدم تأیید پوشش افراد در جامعه قطعاً نگرانیها و استرس زیادی را برای آنها ایجاد خواهد کرد و این نگرانیها در اجتماع تسری خواهد یافت. به عقیده نوابخش در هر منطقه سلایق و دیدگاههای افراد نسبت به حجاب متغیر است. در روستاها قطعاً سلایق و نگاهها نسبت به حجاب نسبت به شهر تفاوتهایی دارد. در برخی مناطق هر چند لباس از نظر هیئت مطابق با اصول اسلامی و شرعی باشد، اگر رنگ روشن یا ظاهر اسپرت داشته باشد مورد تأیید نیست و جامعه و نیروهای رسمی براساس سلیقه موجود در منطقه با آن برخورد میکنند، براین اساس است که وی معتقد است تعریف شاخص یکسان مبتنی بر موازین و انتظارات شرعی در بحث عفاف و حجاب باید در اولویت قرار بگیرد. وی افزود: مردم هنجارهای شرعی و اجتماعی را میدانند و لازم است که در تصمیمگیریهای این حوزه از دیدگاههای آنان بهرهمند شویم. عدم استفاده از نظرات مردم قطعاً باعث میشود که آنها در رفتارهای اجتماعی راه خود را در پیش بگیرند. انتخاب جمهوری اسلامی توسط مردم نشان میدهد که نسبت به مسائل شرعی و اصول اسلامی واقف و مقید هستند و باید به سلیقهها و نظارت آنها در این خصوص احترام بگذاریم. دیدگاه مردم در قانونگذاری باید مورد توجه قرار گیرد این جامعهشناس با بیان اینکه مردم خود به نوعی صاحبنظر مذهبی، روانشناس و جامعهشناس هستند و اگر حضور آنان را در تصمیمگیریها لحاظ نکنیم قطعاً با نگاهی آسیبدار وارد مسائل شدهایم گفت: نوع انتظار ما از مردم باید مشخص شود. اگر استنباط این است که مشکلاتی در حوزه رعایت حجاب وجود دارد، باید انتظارات اجتماعی از مردم در این حوزه به صورت واضح برای آنان تبیین شود. نوابخش راهکار رفع چالش در حوزه عفاف و حجاب را تدوین قوانین و شاخصها در این حوزه دانست و تأکید کرد: اگر در حوزه قوانین کمبود و یا مشکلی وجود دارد باید اصلاح شده و اگر قانونی در این راستا وجود ندارد باید تدوین شود و در تدوین آن برای مردم جایگاه لحاظ کنیم. وی افزود: عدم توجه به نگاه مردم در تصمیمگیریها مشکل امروز در حوزه عفاف و حجاب را بوجود آورده؛ این چنین است که مردم به راه خود و قانون نیز به راه خود میرود، در صورتی که اگر مسیر مشخص باشد رفتار سلیقهای نیز صورت نخواهد گرفت.
سلایق شخصی در رعایت حجاب جایگاهی ندارد یک جامعهشناس گفت: اگر حجاب را از بعد اسلامی مورد توجه قرار دهیم باید سلایق شخصی کنار گذاشته شود. اعظم بادینلو رئیس دانشگاه اطهر اراک نیز در این نشست با اشاره به اینکه حجاب و عفاف دارای دو معنای درونی و بیرونی است، اظهار کرد: حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی است. وی افزود: بحثهایی که در خصوص حجاب در جامعه مطرح میشود این ذهنیت را ایجاد میکند که حجاب صرفاً مربوط به زنان است در صورتی که این مهم مردان را نیز در برمیگیرد اما، عفاف مربوط به جنس خاصی نیست و زن و مرد هر دو باید آن را مورد توجه قرار دهند. این جامعهشناس رعایت عفاف و حجاب را عامل تضمینکننده سلامت جامعه دانست و عنوان کرد: اگر جایگاه این دو عامل تحت هر شرایطی مخدوش شده و از حالت توازن خارج شوند، جامعه نیز تحتتأثیر قرار میگیرد و ضرر خواهد دید. وی با اشاره به اینکه نیاز به پوشش امری فطری است، گفت: فطرت کمالجوست و به سمت خوبیها میل دارد و افراد به واسطه این فطرت کمالجو به حجاب تمایل دارند اما، مبحث حجاب تحت شرایط و در طول دورانهای مختلف فراز و نشیبهایی داشته است، گاهی به شدت مورد توجه قرار گرفته و گاهی توجه کمی نسبت به آن صورت گرفته است. بادینلو با بیان اینکه پیشرفتهای تکنولوژی و علم بر میزان توجه به حجاب در جامعه تأثیر داشته اظهار کرد: امروز تجارت یک مسئله مهم جهانی است. یکی از عوامل سودآور در تجارت پرداختن به تبلیغات است که عفاف و حجاب را تحت تأثیر قرار میدهد. در ساخت انواع فیلمها، برنامهها و تصاویر تبلیغاتی که در شبکههای اجتماعی و اینترنتی در دسترس همگان قرار گرفته و به رونق تجارت و ثروتاندوزی کمک میکند، عمدتا عنصر عفاف حذف شده و در نهایت با تأثیرگذاری سوء بر افراد به سلامت اجتماع آسیب میزند. رعایت حجاب و عفاف در جامعه مانع از همگسیختگی خانواده میشود وی با بیان اینکه مسئله حجاب از این جهت که بیشتر زنان را مخاطب قرار میدهد نیمی از جامعه را در برمیگیرد و از طرفی با توجه به اینکه در تنظیم ارتباط بین مرد و زن نیز نقش دارد همه آحاد جامعه را در برگرفته و در جامعهی اسلامی رعایت آن برای زنان ارزشآفرین است. رئیس دانشگاه اطهر اراک رعایت حجاب را مانع بزرگی در برابر تهاجم فرهنگی و رشد مفاسد اجتماعی عنوان کرد و افزود: حجاب آرامش خانواده را تضمین و در نهایت ثبات جامعه را افزایش میدهد. وی افزود: طرح حجاب برای زن نگاه عمیق اسلام را نسبت به زن نشان داده و توجه ویژهی این دین الهی نسبت به این مهم، سلامت حضور زن در جامعه را هدف قرار داده است. وی با بیان اینکه اسلام در این زمینه الگوهایی ارائه داده و با این روش حضور زن در جامعه را محدود نکرده بلکه با ارائه الگو این حضور را سادهتر کرده است تا به عنوان نیمی از قوای توسعه جامعه و مکمل مردان در روند توسعهی جامعه حضور یابد و با رعایت حجاب آسیبهای جامعه را حداقل برساند، گفت: به عنوان یک جامعه اسلامی شاخص و متر مربوط به حجاب و عفاف در کشور وجود دارد. بادینلو افزود: در قرآن به صراحت به این موضوع پرداخته شده و در سورههای گوناگون تأکیدات لازم در این خصوص صورت گرفته است، حتی علاوه بر دین اسلام بسیاری از جوامع و جامعهشناسان و متفکران به این امر توجه داشتهاند اما، آنچه در دنیای امروز مشکل ایجاد کرده عدم تعریف الگوی مناسب برای شرایط امروز جامعه با توجه به ورود شبکههای اجتماعی، اینترنت، پیشرفتهای تکنولوژی، ارتباط با دنیا و الگوهای مختلفی است که در برابر جوانان قرار گرفته است. رئیس دانشگاه اطهر اراک در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: نگاهها در حوزه حجاب و عفاف نباید احساس منفی نسبت به حجاب را در افراد ایجاد کند. پلیسی عمل کردن در این حوزه اعتماد افراد را نسبت به جامعه و نظام از بین میبرد و قطعا آسیبهایی را به دنبال خواهد داشت. وی در خصوص پیامدهای اجتماعی بیتوجهی به حجاب گفت: طلاق و تهدید بنیانهای خانواده از پیامدهای ناگواری است که به دنبال حضور ناهمگون زنان در جامعه رخ میدهد. وی ادامه داد: عدم رعایت پوشش مناسب و جلب توجه برخی از بانوان، زمینه قیاس بین زنان در جامعه از سوی مردان را فراهم میکند؛ قیاس نابجایی که توقعات نابجایی را از همسران به دنبال داشته و در نهایت بنیان خانواده را متزلزل میکند. رئیس دانشگاه اطهر اراک، هوسمداری را از عوامل دیگری عنوان کرد که خانواده را تحتالشعاع قرار میدهد و افزود: جایگاه خانواده بسیار رفیع است، نوع ارتباط در خانواده صرفاً معطوف به هوس نیست بلکه مباحثی همچون تربیت نسل و رشد فرزندان نیز از کارکردهای خانواده است اما، حضور نامناسب زنان در جامعه بستر هوسرانی در مردان را فراهم کرده و این عامل به فروپاشی خانواده و از بین رفتن دیگر کارکردهای آن منجر خواهد شد. بادینلو ایجاد زمینهی چشمچرانی در مردانی که تقوای بالایی ندارند را یکی دیگر از آسیبهای عدم رعایت حجاب و عفاف در جامعه دانست و با اشاره به شهوتطلبی و لذتگرایی به عنوان عواملی که ساختار خانواده را تهدید میکند، اظهار کرد: دوستیهای نامشروع که امروز جامعه مبتلا به آن شده، از آسیبهای جدی عدم رعایت حجاب و عفاف در جامعه است. بادینلو افزود: زن جنسی عشوهگر است و مرد از این ویژگی سوءاستفاده کرده و ارتباط نامشروع شکل میگیرد. این امر معیارهای اصلی همسریابی را تحتالشعاع قرار داده بروز طلاق حتی در مرحله عقد را رقم میزند. وی دلیل رخداد اینگونه طلاقها را لحاظ نشدن معیارهای اصلی همسرگزینی در انتخابها عنوان کرد و گفت: در این شرایط تنها به ظواهر توجه میشود اما، با ورود زوجین به زندگی ظواهر کنار میرود و تضادها خود را نشان میدهد، بهانهها و عیبجوییها بروز میکند، مشاجرات شکل میگیرد و نهایتاً طلاق رخ میدهد. رئیس دانشگاه اطهر اراک اضافه کرد: گرایش مردان به چند همسری از دیگر عوامل در خطر قرار گرفتن خانوادههاست. علیرغم عدم ممنوعیت چند همسری برای مردان در اسلام؛ زنان امروزی این پدیده را نمیپذیرند و مردان نیز عموما در چنین شرایطی قادر به رعایت عدالت نسیتند، در نهایت چند همسری پایههای زندگی را سست میکند. سلایق شخصی در رعایت حجاب جایگاهی ندارد وی ادامه داد: بیتوجهی به حجاب فروپاشی نظام خانواده، تزلزل در جوانان و رشد فساد اخلاقی در جامعه را به همراه دارد. اگر زنان به درستی و با پوشش کامل در جامعه وارد شوند زمینه این آسیبها فراهم نخواهد شد. وی با اشاره به اینکه شاخصهای مورد تأیید در حوزه حجاب در جامعه وجود دارد و قطعاً چنین نیست که اگر افراد لباس روشن بپوشند با آنها برخورد شود، گفت: مسلماً نوع پوششی در جامعه مورد برخورد قرار میگیرد که جلب توجه کند. اگر حجاب را از بعد اسلامی مورد توجه قرار دهیم باید سلایق شخصی کنار گذاشته شود. رئیس دانشگاه اطهر اراک تصریح کرد: پوششها نسبت به زمانها و مکانها تغییر یافته است و حتی در نمایشگاههای مد و لباس با هدف ارائه پوششهایی مناسب با تمدن ایرانی اسلامی تولیداتی ارائه میشود، در مدارس رنگهای متنوعی برای پوشش دانشآموزان انتخاب میشود اما، در مواقعی افراط و تفریطهایی در این حوزه صورت گرفته که عواقبی را به دنبال داشته است. هرچند امروز پوشش مدنظر مدارس با استفاده از دیدگاهها و نظرات روانشناسان تعیین میشود تا انگیزه و علاقمندی به حجاب در دانشآموزان افزایش یابد. بادینلو با تأکید براینکه توسعه فرهنگ عفاف و حجاب از کودکی باید انجام شود، اظهار کرد: نمیتوان کودک را تا 9 سالگی آزاد گذاشت و سپس از این سن وی را با مسئله حجاب و رعایت کامل آن مواجه کرد و یا ترغیب کودک به رعایت حجاب در جوامع عمومی در کنار آزاد گذاشتن وی در محیطهای خانوادگی و در بین اقوام، کودک را دچار دوگانگی کرده و قطعاً در آینده وی را در مسئله حجاب دچار آسیب خواهد کرد. وی اضافه کرد: حدود و شعائر اسلامی باید در همه جوامع حفظ شود، نباید صرفاً فصلی عمل کرده و برای تهیه گزارش عملکرد به این امر توجه کنیم. رئیس دانشگاه اطهر اراک بر لزوم نظارت مؤثر بر تولیدات تلویزیونی و رسانه جمعی که نقش بسیاری در تربیت فرزندان دارد تأکید کرد و گفت: امروز در رسانهها از یک سو ترویج حجاب مطرح میشود از سوی دیگر در تولیدات انجام شده این امر رعایت نمیشود و در نهایت در این بخش نیز کودک و نوجوان دچار دوگانگی است. وی با اشاره به اینکه اسلام دین تعادل است و باید براساس این اصل پیش برویم تا به نتیجه مطلوب برسیم، عنوان کرد: حفظ حجاب و استفاده نکردن از مدل و ظواهر غربی باید در طراحی پوشش ما لحاظ شود. ما تمدنی کهن و بزرگ داریم که میتوان با استفاده و بروزسازی آن بهترین پوششها را طراحی و به جامعه عرضه کرد. وحدت رویه نیاز حوزه عفاف و حجاب این جامعهشناس تأکید کرد: لازم نیست که ارتباطات خود را با دنیا قطع کنیم اما، در کنار آن باید آموزش داشته باشیم و از نکات مثبت فرهنگهای دیگر استفاده کنیم. آسیب اجتماعی عمده در کشور ما فراموش کردن نقش خانواده در این بخش و سپردن امور به اجتماع است. بادینلو افزود: وجود وحدت رویه در جامعه به همت جامعهشناسان، روانشناسان و کارشناسان مذهبی کمک خواهد کرد که نسخه جدیدی در حوزه حجاب و عفاف ارائه دهیم و برای جوانان سیاست واحد و کارشناسی شدهای را تدوین کرده و طرحی را ارائه دهیم که همه جوانب فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی را با توجه به نظرات و خواستههای جوانان در بربگیرد.
یک روانشناس: حجاب در جامعه ما یک قانون نانوشته اجتماعی است یک روانشناس گفت: ماهیت دینی حجاب این شبهه را ایجاد میکند که افرادی که به مسائل دینی توجهی ندارند، حجاب را که یک مفهوم دینی است، رعایت نمیکنند، در حالیکه حجاب در جامعه ما بیشتر از اینکه یک مسئله مذهبی باشد، به یک نرم و قانون نانوشته اجتماعی بدل شده است. آسنجرانی نیز در این نشست با اشاره به اینکه در حوزه حجاب و تعریف آن ماهیت دینی قائل هستیم، تصریح کرد: از بعد روانشناسی، حجاب به نوعی زبان بدن به شمار میرود و روانشناسان این چنین به آن پرداختهاند که لباس و حجاب پیامی را به مخاطب مخابره میکند که اگر این پیام به درستی دریافت نشود آسیبها بروز میکنند. این روانشناس گفت: شبکههای اجتماعی در قوانین دنیا هنجار محسوب شده و افراد جهت ارضای نیازهای خود به آنها وارد میشوند اما، ما برای استفاده از آنها قانون و تعریفی ارائه ندادهایم و این عدم وجود قانون در این حوزه چالشهایی را به دنبال داشته است. آسنجرانی با بیان اینکه اغلب مراجعات به مراکز مشاوره ناشی از مسائل و مشکلات در روابط فرازناشویی و خیانتهاست، افزود: ارتباطات فرازناشویی به جهت فراهم بودن فضا و بستر آن در جامعه شکل میگیرد. علت آنست که کانالهای تسهیلیافته برای ارضای برخی نیازها بسته است و این نیازها از کانال غیرتسهیلیافته و حتی ناهنجار بروز میکند. وی عنوان کرد: در بعد حجاب عموماً افرادی که دارای شخصیت نمایشی هستند بیشتر خود را میآرایند، در اجتماع ظاهر میشود و خود را به نمایش میگذارند در صورتی که اگر جامعه بستر مناسب را برای پیشرفتهای علمی، اجتماعی، اقتصادی و ... افراد فراهم کند و افراد بتوانند در این حوزهها خود را مطرح کنند قطعاً ناهنجاریها و آسیبها به حداقل میرسد. از سوی دیگر برخی افراد به دنبال جلب توجه و فریبکاریاند و شخصیتی افراطی در این حوزه دارند و با حضور نامناسب در جامعه بستر آسیبها را فراهم میکنند. بیحجابی تعدیل غریزه خودنمایی در افراد است این روانشناس با اشاره به اینکه حضور چنین افرادی در جامعه که به نوعی شخصیتی هیسترانیک و نمایشی دارند و در حوزههای دیگر امکان ظهور و بروز نمییابند جامعه را بیمار میکند، افزود: حضور این افراد در جامعه به یادگیری مشاهدهای از سوی نوجوانان میانجامد و به نوعی برای جامعه الگو میشوند. وی با اشاره به نبود شاخص یکسان در تعریف حجاب کامل و صحیح گفت: در حال حاضر از خوب بودن تعریفی ارائه نشده است. ممکن است شخصی که لباسی را پوشیده و استنباط برازندگی دارد نتواند این پیام را به خوبی منتقل کرده و از دید سایرین بیحجاب یا بدحجاب تلقی شود و این عدم ارسال درست پیامها و دریافت درست آنها آزار و اذیتهای خیابانی را به دنبال دارد. آسنجرانی اظهار کرد: اگر بیحجابی تعدیل غریزه خودنمایی باشد با مشکل بنیادین در این حوزه مواجه هستیم که البته قابل حل است اما، به جهت اینکه کلیه اقدامات ما در این بخش مقطعی، تکانهای و پلیسی است نمیتوان انتظار دستاورد مثبتی از اقداماتمان داشته باشیم. وی افزود: در حال حاضر مراکز پیشگیری از طلاق بسیاری در جامعه شکل گرفته و بررسیها نشان میدهد که مسئله بیتوجهی به حجاب و نوع پوشش در جامعه مشکلاتی را برای خانوادهها ایجاد کرده، به نحوی که فرد در جامعه چیزی را شاهد است که در همسر خود نمیبیند و این ناهماهنگی و ناهنجاریها در جامعه باعث تزلزل بنیان خانوادهها میشود. اقدامات سلبی در حوزه حجاب مؤثر نخواهد بود این روانشناس گفت: اقدامات سلبی و بازدارند ممکن است مقابلهبهمثل افراد را در پی داشته باشد. نباید اجازه داد بیحجابی و یا بدحجابی به مسئلهای زیرزمینی تبدیل شود. با ارائهی آموزشهای لازم در این حوزه میتوان در ابتدا مانع از حاد شدن مشکلات ناشی از بدحجابی شده و پس از آن به دنبال راهکار رفع مشکل برویم. آسنجرانی گفت: نبود فضاهای آزاد برای حضور اجتماعی و نبود پارکها و مراکز خرید مخصوص آنها یک خلأ در جامعه است که رفع آنها باید مورد توجه قرار گیرد. انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]
صفحات پیشنهادی
تأکید آیت الله فیاض بر کنترل امنیت نجف/ دروس این مرجع تقلید در ماه رمضان تعطیل شد
تأکید آیت الله فیاض بر کنترل امنیت نجف دروس این مرجع تقلید در ماه رمضان تعطیل شد خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بر لزوم کنترل امنیت این شهر و همچنین برخورد با مفسدان اقتصادی و اداری تأکید کرد به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق حضرت آیت الله شیخ اسحاق فیاضپیگیر تامین اعتبار برای کنترل و مبارزه با بیماری ˈسالکˈ
معاون استاندار تاکید کرد پیگیر تامین اعتبار برای کنترل و مبارزه با بیماری سالک یزد - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت پیگیری تامین اعتبار برای کنترل و کاهش بیماری سالک طبق روند سال های گذشته از طریق مدیریت بحران استانداری دنبال خواهد شد به گزارش ایرنا از روابط عمیک روانشناس: روزه با کنترل چشم و گوش و زبان انسان را به سلامت روان میرساند
یک روانشناس روزه با کنترل چشم و گوش و زبان انسان را به سلامت روان میرساندیک روانشناس گفت روزه با کنترل چشم و گوش و زبان انسان را به سلامت روان میرسان و تحقیقات نشان میدهد کسانی که پایبندی مذهبی بیشتری دارند اخلاقیتر رفتار میکنند و سلامت بهتری دارند شهناز نوحی در گفتوگو بامعاون مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت در گفتوگو با فارس: دستورالعمل خودکنترلی بهداشتی رستورانها و اغذیه فروشیها
معاون مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت در گفتوگو با فارس دستورالعمل خودکنترلی بهداشتی رستورانها و اغذیه فروشیها ابلاغ میشود کنترل جوندگان واگذار میشودمعاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت دستورالعمل خودکنترلی بهداشتی رستورانها اغذیه فروشیها و هتلها واگذار میشود خدماتکنترل هیجان مصرفی در بازار / تحریک شدیدی در بازارهای کالایی ایجاد نخواهد شد
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در گفت وگو با پانا کنترل هیجان مصرفی در بازار تحریک شدیدی در بازارهای کالایی ایجاد نخواهد شد خبرگزاری پانا رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران هیچ مکانیزمی دربازار به غیر از عرضه و تقاضا نقطه تعادل در بازار را پیدا نمی کندمدیر کل دامپزشکی استان خوزستان خبر داد کنترل شیوع بیماری دامی «لمپی اسکین» در شوشتر به استان خوزستان
مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان خبر دادکنترل شیوع بیماری دامی لمپی اسکین در شوشتر به استان خوزستانمدیر کل دامپزشکی استان خوزستان از کنترل شیوع بیماری دامی لمپی اسکین در شوشتر به استان خبر داد مصطفی کنارکوهی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد پسدر راستای کنترل بیماری لمپیاسکین 101 هزار دام سنگین در استان قم واکسیناسیون شد
در راستای کنترل بیماری لمپیاسکین101 هزار دام سنگین در استان قم واکسیناسیون شدمدیرکل دامپزشکی استان قم گفت در طرح واکسیناسیون دامهای سنگین در برابر بیماری لمپی اسکین که به مدت 14 روز از 21 خرداد تا 3 تیر انجام شد 101 هزار دام سنگین واکسینه شدند مهدی رفیعی امروز در گفتوگو با خنظارت و كنترل كيفيت بر روي گندم و فرآورده های آن در استان انجام می شود
زنجان نظارت و كنترل كيفيت بر روي گندم و فرآورده های آن در استان انجام می شود با بهره برداری از آزمایشگاه میکروبی شرکت غله استان نظارت و كنترل كيفيت بر روي گندم و فرآورده های آن در استان انجام می شود به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکمدیرعامل شرکت آبفای مازندران: ۱۰ آزمایشگاه کنترل کیفی آب در مازندران فعالیت دارند
مدیرعامل شرکت آبفای مازندران ۱۰ آزمایشگاه کنترل کیفی آب در مازندران فعالیت دارندمدیرعامل شرکت آبفای مازندران گفت ۱۰ آزمایشگاه کنترل کیفی آب در استان فعالیت دارند به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای شهری مازندران ذبیحالله ذاکری گفت 10 آزمایشگاه کنتکنترل شهر «البوکمال» از دست النصره خارج شد
کنترل شهر البوکمال از دست النصره خارج شدگروه تروریستی داعش پس از درگیریهای شدید و سخت با جبهه النصره سرانجام این گروه را از شهر البو کمال بیرون کرد و کنترل آن را در دست گرفت به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق پس از درگیریهای شدید و سخت بین دو گروه تروریستی جبهه النصره و دمصدومیت شدید دو نفر بر اثر آتش سوزی در کرج/ عدم کنترل روانی علت بروز حادثه
استانها مرکز البرز رحمتی به مهر خبر داد مصدومیت شدید دو نفر بر اثر آتش سوزی در کرج عدم کنترل روانی علت بروز حادثه کرج – خبرگزاری مهر معاون مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان البرز از مصدومیت دو نفر بر اثر آتش سوزی در کرج خبر داد و گفت عدم کنترل روانی آقایی 42 ساله علت بمدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا: گرد و غبار اخیر تهران منشا داخلی داشت/افزایش 100 واحدی شاخص کیفیت هوا در چند سا
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گرد و غبار اخیر تهران منشا داخلی داشت افزایش 100 واحدی شاخص کیفیت هوا در چند ساعتبه گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گرد و غبار اخیر تهران منشا داخلی داشت به گزارش خبرنگار فارس وحید حسینی مدیرعامل این شرکت از افزایش تعداد روزهای سالم در سال 1393یک مقام نظامی قرقیز مطرح کرد تشدید کنترل مرزها با ورود قرقیزستان به اتحادیه گمرکی
یک مقام نظامی قرقیز مطرح کردتشدید کنترل مرزها با ورود قرقیزستان به اتحادیه گمرکیرئیس بخش مبارزه با مواد مخدر پلیس قرقیزستان گفت با ورود این کشور به اتحادیه گمرکی کنترل مرزی تشدید خواهد شد که در سایه آن مشکلات مربوط به مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز تسهیل میشود به گزارش خبرنگارجایزه بینالمللی کنترل دخانیات WHO به ندافی رسید
جایزه بینالمللی کنترل دخانیات WHO به ندافی رسیدنماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران جایزه بینالمللی کنترل دخانیات را به دکتر کاظم ندافی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اهدا کرد به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت بهداشت طی نشستی که با حضور دکاهدای جایزه بینالمللی کنترل دخانیات سازمان جهانی بهداشت به دکتر ندافی
چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۵۶ نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران جایزه بینالمللی کنترل دخانیات را به دکتر کاظم ندافی رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اهدا کرد به گزارش سرویس سلامت ایسنا طی نشستی که با حضور دکتر جیهان طویلا نماینده سازمان جهانی بهجایزه بین المللی کنترل دخانیات به وزارت بهداشت اهدا شد
جایزه بین المللی کنترل دخانیات به وزارت بهداشت اهدا شد تهران - ایرنا - نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران جایزه بین المللی کنترل دخانیات را به دکتر کاظم ندافی رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اهدا کرد به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت این جایزه بین ارییس دامپزشکی: طرح تشدید کنترل فرآورده های خام دامی در مراغه اجرا می شود
رییس دامپزشکی طرح تشدید کنترل فرآورده های خام دامی در مراغه اجرا می شود مراغه - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی مراغه از اجرای طرح تشدید نظارت و کنترل فرآورده های خام دامی در این شهرستان در ماه رمضان خبر داد علی پاشایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود در این طرح بر ن-
گوناگون
پربازدیدترینها