تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799295459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات سرمایه‌گذاران را رفع می‌کنیم/ لزوم جلوگیری از خروج ثروت از رفسنجان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > کرمان رزم حسینی:
مشکلات سرمایه‌گذاران را رفع می‌کنیم/ لزوم جلوگیری از خروج ثروت از رفسنجان
رفسنجان - خبرگزاری مهر: استاندار کرمان سرمایه گذاری و کارآفرینی را در زمره جهاد اقتصادی دانست و بر رفع مشکلات سرمایه گذاران با دستگاه‌های دولتی توسط استانداری تأکید کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رزم حسینی جمعه شب در نشست مشترک ستاد مثلث توسعه اقتصادی و شورای مشورتی رفسنجان اظهار داشت: ستاد مثلث توسعه در استان کرمان دو بخش است که یک بخش آن مشکلات سرمایه گذاران با دستگاههای دولتی است که حل می شود و بخش دوم موانع قانونی است که ممکن است برای سرمایه گذاران باشد. وی افزود: استانداری کرمان برای تصحیح قوانین دست و پاگیر برای اولین بار در کشور برای سرمایه گذاران اقدام کرده است که این قوانین برای ۵۴ دستگاه اجرایی و به منظور توسعه کشور تدوین و به همه وزرا و نمایندگان مجلس ارائه شده است. رزم حسینی قوانین مزاحم بخش عمده ای از عقب افتادگی کشور دانست و بیان کرد: وجود شرایط پیچیده و نظام اداری بیمار که از قبل از انقلاب به ارث رسیده و پس از آن نیز خواسته یا ناخواسته به عدم توسعه یافتگی کشور کمک کرده، مشکلاتی برای پیشرفت ایجاد نموده است. مقام عالی دولت در استان کرمان با اشاره به حضور امام جمعه رفسنجان برای امضای سند همکاری بین ستاد مثلث توسعه و سرمایه گذاران، تصریح کرد: امضای امام جمعه در سند اقتصادی برای اولین بار در تاریخ کرمان بی سابقه است و اهمیت موضوع را نشان می‌دهد. استاندار کرمان تصریح کرد: اگر می‌خواهید کشور، استان و شهرتان آباد شود، باید امام جمعه به عنوان یک پیشتاز در صحنه حاضر شود؛ چرا که امضای ایشان موجب ایجاد روحیه و جدیت خواهد شد. رزم حسینی سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در ایران را کاری مقدس و جهادگونه توصیف و خطاب به سرمایه گذاران گفت: کار شما در زمره جهاد اقتصادی و نباید در این مسیر خسته شوید البته ما نیز باید زمینه را فراهم و سرمایه گذاری را تسهیل کنیم. استاندار کرمان تصریح کرد: در استان کرمان و در بخش غیردولتی با جذب بیش از ۴۲ هزار میلیارد و 394 میلیون تومان سرمایه، موافقت نامه‌هایی در بخش‌های مختلف مانند انرژی، صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی منعقد شده است که اگر حتی ۱۰ درصد آن انجام شود، نتیجه ای معادل ۱۰ سال فعالیت در استان خواهد داشت. وی بیان داشت: در حال حاضر در مجموع بیش از سه تا چهار هزار میلیارد تومان درآمد در رفسنجان ایجاد می‌شود که متأسفانه جذب نشده و حیف است که از شهرستان خارج شود چرا که پولی که در رفسنجان تولید می‌شود باید در خود رفسنجان خرج شود. رزم‌حسینی استفاده از توانمندی مردم برای خلق ثروت و اعتماد مردم برای سرمایه‌گذاری را مهم دانست و عنوان کرد: همدلی ایجاد شده را بایستی غنیمت شمرد؛ چرا که این فضا به وحدت و پیشرفت شهرستان کمک می کند.

ایجاد پنج هزار فرصت شغلی از اهداف چشم انداز ستاد مثلث توسعه اقتصادی رفسنجان است فرماندار رفسنجان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: شهرستان رفسنجان با 300 هزار نفر جمعیت براساس آمار سال 90 دارای 10 هزار نفر بیکار بوده که اکنون به 34 هزار نفر رسیده است. حمید ملانوری با اشاره به وجود 88 هزار هکتار باغات پسته در این شهرستان، افزود: میزان اشتغال در بخش غیرکشاورزی وضعیت بدی دارد این در حالی است که در تولید پسته نیز عملکرد برداشت از میانگین سه تن در هکتار به میانگین 600 کیلو در هکتار رسیده است که این موضوع اهمیت توجه به سرمایه گذاری و خارج شدن از اقتصاد تک محصولی را دوچندان کرده است. فرماندار رفسنجان با اشاره به تشکیل ستاد مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان، تصریح کرد: ارتقاء درجه امید و باور به آینده، کاهش نرخ مهاجرت، ایجاد پنج هزار فرصت شغلی، توسعه سرمایه گذاری ها از محل درآمدهای موجود، افزایش نرخ مشارکت تا 50 درصد در افق 20 ساله و افزایش قدرت خرید خانوار از جمله اهداف و چشم اندازهای کلی ما است. ملانوری سپس با برشمردن ویژگی‌های شهرستان رفسنجان از نظر استراتژیک و موقعیت جغرافیایی، وابستگی بیش از حد به باغات پسته را یکی از نقاظ ضعف شهرستان برشمرد و گفت: از سویی این دیدگاه که شهرستان می تواند بر مدار تولید پسته اداره شود و از سوی دیگر فرهنگ کار به دلیل رونق اقتصادی گذشته و وجود اتباع بیگانه که فرصتهای زیاد اشتغالزایی شهرستان را اشغال کرده اند سبب شده جوانان ما کمتر به فرهنگ کار توجه داشته باشند. وی با بیان اینکه یکی از اقدامات ستاد مثلث توسعه اقتصادی شهرستان ایجاد اعتماد به سرمایه گذار است، تصریح کرد: این اعتماد سازی و ایجاد انگیزه در سرمایه گذار در حال ایجاد است و ما خوشبختانه هر روز شاهد حضور سرمایه گذاران به محل فرمانداری هستیم. فرماندار رفسنجان وجود 25 هزار دانشجو و 11 مرکز رشد دانشگاهی را زمینه خوبی برای فعالسازی بیشتر مراکز رشد دانشگاهی شهرستان دانست و یادآور شد: یکی دیگر از زمینه هایی که اهمیت دارد تأسیس شرکتهای توسعه گردشگردی و ایجاد کریدور گردشگری بین این شهرستان است که با توجه به آثار و ابنیه تاریخی شهرستان می تواند زمینه خوبی برای جذب گردشگر به شمار رود.

لزوم فعال سازی بخش خصوصی در شهرستان امام جمعه رفسنجان نیز در این نشست فعال سازی بخش خصوصی را زمینه ساز تحول شهرستان رفسنجان برشمرد و گفت: هم کار سرمایه گذاری و مثلث توسعه کاری بی نظیر است و همدلی و همراهی که در میان مسئولین رده های اجرایی شهرستان رفسنجان وجود دارد سبب شده شاهد حضور تدریجی سرمایه گذاران دلسوز رفسنجانی باشیم. حجت الاسلام عباس رمضانی پور افزود: رودربایستی ها و تعارفات را باید کنار گذاشت و به جای تمجیدهای بیجا نسبت به یکدیگر، جلسات انتقادی به صورت پرسش و پاسخ گذاشت تا کار انجام شده و نتیجه ای از جلسات حاصل شود. وی تصریح کرد: مدیر موفق کسی است که با برطرف ساختن موانع، احساس همراهی با سرمایه گذار را ایجاد کند تا با حمایت وی توسعه شهرستان تحقق یابد. حجت الاسلام رمضانی پور یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب نیز همپای همه مسئولین است و حتی به سران سه قوه و مجلس شورای اسلامی دستور خاص دادند که اگر قوانین مزاحمی وجود دارد، اصلاح و مرتفع شود. امام جمعه رفسنجان بر بهره گرفتن از موقعیت خاص زمان کنونی تأکید کرد و اظهار داشت: باید کمبودهای گذشته را جبران و همپای مدیران استان و شهرستان، با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رفسنجان، بخش خصوصی را فعال و به تحول شهرستان کمک کنیم. حجت‌الاسلام رمضانی‌پور توان بالای بخش خصوصی و وجود بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه در رفسنجان را زمینه ساز کارهای بزرگ در شهرستان دانست و افزود: امیدوارم با استعانت از خداوند متعال و حمایت مدیران، شاهد حضور سرمایه گذاران رفسنجانی از هر جای کشور و حتی دنیا برای سرمایه گذاری در شهرستان خودشان باشیم.

هم افزایی در رفسنجان موقعیت مناسبی را برای پیشرفت شهرستان بوجود آورده است نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی نیز وحدت مسئولین، هم افزایی و آرامش سیاسی در شهرستان را موقعیت مناسبی برای پیشرفت شهرستان بیان کرد و گفت: با توجه به وجود سرمایه بیش از هزار میلیارد تومانی در شهرستان باید موانع اداری حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری حذف شوند. حسین آذین عنوان کرد: ستاد توسعه شهرستان هر دو هفته یکبار جلسه دارد و امیدواریم با ابتکار عمل استاندار مبنی بر ایجاد مثلث توسعه اقتصادی در استان بتوانیم خواسته اصلی مردم که توسعه اقتصادی، توجه به معاش مردم و اشتغالزایی را در شهرستان محقق کنیم. وی توجه به امر اشتغالزایی در رفسنجان را مهم دانست و گفت: ما فقط در شهرستان 12 هزار و 700 نفر ثبت نامی جویای کار داریم که باید برای اشتغال این افراد اقدام شود. آذین اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبری را فرصت مغتنمی دانست و با بیان این نکته که در مرحله اقدام برای اقتصاد مقاومتی هستیم، تصریح کرد: آینده نویدبخشی با حضور بخش خصوصی در انتظار رفسنجان است و برای برون رفت از مشکلات اقتصادی چاره ای جز تکیه بر ظرفیت های داخلی نداریم.

امضا هشت تفاهم نامه همکاری مشترک همچنین در جلسه ستاد مثلث توسعه اقتصادی شهرستان رفسنجان که با حضور استاندار کرمان، معاونین استاندار، جمعی از مدیران کل استان و مسئولان اجرایی شهرستان برگزار شد، هشت تفاهم نامه همکاری مشترک بین ستاد مثلث توسعه اقتصادی و سرمایه گذاران رفسنجان به امضا رسید. تولید شیشه شفاف و فوق شفاف، نیروگاه برق ۲۵ مگاواتی، پنل های خورشیدی، مشتقات پسته (کره پسته، حلوای پسته، شکلات پسته و شیرپسته)، کپسول های گیاهی و دمنوش، احداث ژئوپارک راگه، ایجاد کشتارگاه صنعتی دام و بسته بندی فرآورده های گوشتی و راه اندازی پالایشگاه میعانات گازی، تولید بنزین و گازوئیل از طرح های ارائه شده سرمایه گذاران رفسنجانی بود که با حضور استاندار کرمان در ستاد مثلث توسعه اقتصادی شهرستان رفسنجان، به امضاء تفاهم نامه مشترک رسید. این تفاهم نامه ها به امضاء امام جمعه، نماینده مردم رفسنجان در مجلس و فرماندار رفسنجان و سرمایه گذاران رسید. فرماندار رفسنجان در مراسم امضاء این تفاهم نامه ها در سخنانی هدف از امضای تفاهم نامه مشترک را توسعه و پیشرفت شهرستان اعلام کرد و گفت: به منظور ایجاد زمینه های همکاری با سرمایه گذاران و هدایت و حمایت فعالان بخش اقتصادی در استان و با توجه به سیاست های کلی نظام و اصل ۴۴ قانون اساسی، این تفاهم نامه ها امضا شد. حمید ملانوری هدف دیگر این اقدام را استفاده از توانمندی و پتانسیل موجود در شهرستان رفسنجان برشمرد و افزود: کاهش بورکراسی، ایجاد انسجام و روحیه همدلی و رفع محدودیت های قانونی دست و پاگیر سرمایه گذار، به فعالیت های وی سرعت می بخشد.
















۱۳۹۳/۴/۲۱ - ۰۹:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن