تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819207349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت زندگی شهید حقانی در رمان من خواب دیده ام به رشته تحریر درآمد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > هرمزگان
روایت زندگی شهید حقانی در رمان "من خواب دیده ام" به رشته تحریر درآمد
بندرعباس - خبرگزاری مهر: روایت زندگی شهید غلامحسین حقانی اولین امام جمعه بندرعباس در رمان "من خواب دیده ام" به نویسندگی معصومه امیرزاده به رشته تحریر درآمد.



معصومه امیرزاده نویسنده کتاب رمان "من خواب دیده ام" در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مراحل تالیف این کتاب، عنوان کرد: چند سال پیش که من در حال نوشتن کتابی با موضوع زندگینامه شهدای دانش آموز هرمزگان بودم، متوجه تاثیرات معنوی و علمی شهید حقانی بر روی این شهدا و همچنین ایجاد انگیزه برای رفتن آنها به جبهه شدم و بر این اساس تصمیم گرفتم تا در مورد شهید حقانی تحقیقات بیشتری انجام دهم. وی ادامه داد: این تحقیقات منجر به نوشتن رمانی با موضوع زندگی شهید غلامحسین حقانی شد که برای تالیف آن تحقیقات میدانی در مورد فعالیت های شهید حقانی و نقش این شهید بزرگوار در جریان سازی انقلاب اسلامی در استان هرمزگان و نقشی که پس از انقلاب اسلامی داشت نیز صورت گرفت. این نویسنده هرمزگانی در ادامه با بیان اینکه رمان "من خواب دیده ام" با روایت خانم معصومه نعیمی همسر شهید حقانی نگاشته شده است، تصریح کرد: در نوشتن این رمان از سبک جدید در ادبیات استفاده شده که علاوه بر روایت کننده اصلی، نگارنده ثانی هم دارد. امیرزاده خاطرنشان کرد: این کتاب هم اکنون در مرحله دریافت مجوز است و نشر آسمان نیز متعهد به چاپ آن شده و در مجموع کارهای تحقیقی و پژوهشی این کتاب حدود هفت سال به طول انجامید و به جزئیات وقایع تاریخی در آن توجه شده است. وی در ادامه گفت: این کتاب رمان که امیدوارم در نیمه اول سال جاری چاپ و منتشر شود، بخش زیادی از وقایع دوران انقلاب اسلامی و سال های ابتدایی پس از آن در استان هرمزگان را نیز روایت کرده است. شایان ذکر است؛ تالیف کتاب های یک خلیج تشنگی با موضوع زندگینامه شهدای دانش آموز و جلوه های کلام امیرالمومنین (ع) در سخن سعدی و همچنین تالیف مقاله جلوه های علوی در کلام رضوی و کسب عنوان مقاله برتر جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و تالیف مقالات و مطالبی با موضوع کودک و اسلام از جمله مواردی است که در کارنامه فعالیت های معصومه امیرزاده نویسنده کتاب رمان "من خواب دیده ام" دیده می شود. به گزارش مهر، شهید غلامحسین حقانی در اسفند ۱۳۵۷ از سوی امام خمینی (ره) به عنوان نماینده رهبری و رئیس دادگاه انقلاب اسلامی در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان انتخاب شد و همچنین امام خمینی(ره) شهید حقانی را به عنوان نخستین امام جمعه بندرعباس برگزید. شهید حقانی در نخستین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۴ اسفند ۱۳۵۸، بعنوان نماینده مردم بندرعباس راهی مجلس شد و در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیر ۱۳۶۰ به شهادت رسید.


۱۳۹۳/۴/۲۱ - ۰۸:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن