تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798385557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشرفت كند مذاكرات وزراي خارجه غرب را به وين كشاند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پيشرفت كند مذاكرات وزراي خارجه غرب را به وين كشاند
وزراي خارجه امريكا و سه كشور اروپايي به دعوت كاترين اشتون امروز در وين خواهند بود تا دركنار محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران زمينه به صفر رساندن اختلافات بين ايران و 1+5 را طي هشت روز آينده بررسي كنند. وزير خارجه روسيه اعلام كرده كه به وين نمي‌رود، شركت وزير خارجه چين در مذاكرات نيز مشخص نيست.
وزراي خارجه امريكا و سه كشور اروپايي به دعوت كاترين اشتون امروز در وين خواهند بود تا دركنار محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران زمينه به صفر رساندن اختلافات بين ايران و 1+5 را طي هشت روز آينده بررسي كنند. وزير خارجه روسيه اعلام كرده كه به وين نمي‌رود، شركت وزير خارجه چين در مذاكرات نيز مشخص نيست.
به گزارش جوان، امروز كه تمام شود، ايران و 1+5 فقط هفت روز (تا يكشنبه هفته بعد) براي رسيدن به توافق جامع بر سر برنامه هسته‌اي ايران مهلت دارند. محمد جواد ظريف روز چهارشنبه قبل گفت كه طرفين تا‌كنون 50 درصد توافق جامع را نوشته‌اند و موضوعات اصلي مورد اختلاف همچنان باقي است. با شروع شمارش معكوس پايان مهلت توافق، تحركات در وين افزايش پيدا كرده و بنا به دعوت كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، وزراي خارجه سه كشور اروپايي آلمان، انگليس و فرانسه به همراه جان‌كري وزير خارجه امريكا راهي وين شده اند. جان كري قرار است دوجانبه با ظريف هم ملاقات كند. در حالي كه وزراي خارجه 1+5 در دور قبل مذاكرات كه منجر به توافق ژنو شد، در روز‌هاي پاياني براي حضور در مراسم توافق به ژنو رفتند ولي اين بار، نه نزديك بودن طرفين به توافق، بلكه شدت اختلافات و تلاش براي كاستن از اختلافات ، وزراي خارجه اروپايي و امريكا را به وين كشانده است. ویلیام هیگ در صفحه توییتر خود نوشته كه  به منظور بررسی پیشرفت مذاکرات هسته‌ای ایران به جان کری و دیگر وزرای امورخارجه 1+5 در وین خواهد پیوست. به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه امريكا، جان کری هم قصد دارد  این مسئله را بررسي كند كه آیا می‌تواند پیشرفتی درمورد موضوعات مورد اختلاف، به دست بيايد يا نه؟ ماري هاف گفته كه کری همچنین تمایل ایران برای گرفتن تصمیمات سخت را ارزیابی خواهد کرد. هارف در صفحه توئيتري خود نوشت: «جان کری سپس پیشنهاداتی را درمورد گام‌های بعدی این مذاکرات به باراک اوباما ارائه خواهد داد.» با اين حال، ايتارتاس از قول ولاديمير ورونكف نماينده روسيه در وين گزارش كرد كه لاوروف وزير خارجه روسيه به وين نخواهد رفت و در سفر به امريكاي لاتين همراه پوتين خواهد بود. برخي منابع مي‌گويند كه عزيمت نكردن لاوروف به وين با تشديد اختلافات فرانسه با روس‌ها ارتباط دارد، اختلافاتي كه در سخنان روز چهارشنبه لوران فابيوس بروز كرد. فابيوس گفته بود كه روسيه و غرب رهيافت مختلفي در مورد برنامه هسته‌اي ايران دارند. وزير خارجه فرانسه به‌رغم موضع‌گيري روز چهارشنبه خود به وين سفر خواهد كرد. وزير خارجه آلمان هم گفته كه فقط چند ساعت در وين خواهد بود ولي تا زمان تنظيم اين خبر، از سفر وزير خارجه چين به وين خبري منتشر نشده است.
   نامه كنگره به اوباما
روز پنجشنبه وندي شرمن، معاون وزير امور خارجه امريكا در محل اقامت محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران، با وي ملاقات كرد و ديروز هم نشست معاونان وزیر خارجه ایران و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای ادامه نگارش متن پیش‌نویس «برنامه اقدام مشترک جامع» برگزار شد ولي تا‌كنون گزارشي درباره كاهش اختلافاتي كه بر سر مسائل كليدي بين طرفين وجوددارد منتشر نشده است. باراک اوباما رئيس جمهور امريكا روز پنجشنبه در گرماگرم بحران غزه در تماس تلفني با   بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صيهونيستي در‌باره بحران غزه با او رايزني كرد و حين اين تماس همچنين به او اطمينان داد كه امريكا توافقی نخواهد پذیرفت که تضمین نکند برنامه هسته‌ای ایران کاملا اهداف صلح‌آمیز را دنبال می‌کند. فشار‌‌هاي كنگره امريكا بر اوباما نيز تشديد شده و 344 نماينده مجلس نمايندگان کنگره امريكا در نامه‌ای خطاب به باراک اوباما كه روز پنجشنبه منتشر شد، رایزنی بیشتر دولت با کنگره در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران را خواستار شدند.اين نمايندگان  مجلس نمایندگان که تقریباً 80 درصد اعضا را تشکیل می‌دهند در نامه‌خود  خطاب به باراک اوباما گفته‌اند که اگر خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران به عنوان بخشی از یک توافق هسته‌ای است باید بیش از گذشته به خواسته‌های کنگره توجه کند. آنها یادآور شدند بخش مهمی از تحریم‌های ایران به اتهام واشنگتن مبنی بر حمایت ایران از گروه‌های تروریستی و نیز برنامه موشکی این کشور مربوط می‌شود و محدود به فعالیت‌های هسته‌ای این کشور نیست. این نمایندگان نوشته‌اند: «با نزدیک شدن مهلت ۲۰ ژوئیه، ما امیدواریم که دولت شما با کنگره در مورد میزان قابل قبول کاهش تحریم ها به مشورت‌هایي بپردازد.» آنها می‌افزایند: «این خردمندانه خواهد بود که کنگره و دولت با هم همکاری کنند تا به تهدیدی که تلاش ایران برای دستیابی به توانایی سلاح هسته‌ای برای امنیت ملی امريكا خواهد داشت پایان دهند.» اد رویس، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان و الیوت انگل، عضو ارشد حزب دموکرات در این کمیته متن این نامه را تدوین کرده‌اند.
   پیشنهاد ایران برای نصب 8 هزار سانتریفیوژ نسل6
روزنامه ژاپنی «آساهی شیمبون» روز جمعه مدعی پیشنهاد تازه ایران به 1+5 برای نصب 8 هزار سانتریفیوژ نسل 6 و در مقابل نظارت کامل آژانس بر تأسیسات هسته‌ای ایران شد. به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «آساهی شیمبون» از روزنامه‌های معروف ژاپن روز جمعه در گزارشی به نقل از یک مقام ایرانی مدعی شد که ایران پیشنهاد تازه‌ای را به 1+5 ارائه و در آن درخواست نصب 8 هزار سانتریفیوژ پیشرفته IR-6 پس از دوره‌ای هشت ساله را مطرح کرده است.این گزارش می‌افزاید: «به گفته منبع دولتی، تهران به دنبال آن است تا در طرح پیشنهادی اجازه نصب حدود 8 هزار سانتریفیوژ پیشرفته مدل IR-6 را دریافت کند.» بنا بر این گزارش، فرآیند جایگزین‌کردن سانتریفیوژهای کنونی ایران با نسل ششم، هشت سال به طول می‌انجامد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن