تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819022759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باهنر: صحبت‌های رهبری این پیغام را داشت که کسی نباید دولت را اذیت کند/ استیضاح‌ها را مدیریت می‌کنیم/آمریکا کلاهش را قاضی کند ببیند چه کسی برده و چه کسی باخته


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
باهنر: صحبت‌های رهبری این پیغام را داشت که کسی نباید دولت را اذیت کند/ استیضاح‌ها را مدیریت می‌کنیم/آمریکا کلاهش را قاضی کند ببیند چه کسی برده و چه کسی باخته

باهنر: صحبت‌های رهبری این پیغام را داشت که کسی نباید دولت را اذیت کند/ استیضاح‌ها را مدیریت می‌کنیم/آمریکا کلاهش را قاضی کند ببیند چه کسی برده و چه کسی باخته
دبیرکل جبهه پیروان با هشدار نسبت به فعالیت‌های گروهک تروریستی داعش گفت: اگر داعش ذره‌ای موفق شود یک غده سرطانی دیگر مانند رژیم صهیونیستی در گوشه‌ای از جهان اسلام ایجاد می‌کند.



به گزارش نامه نیوز به نقل از فارس، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مراسم افطاری تشکل متبوعش که عصر امروز (پنجشنبه) در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به معنویت ماه مبارک رمضان و دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولان نظام اظهار داشت: ما در مذاکرات به دنبال بازی برد-برد هستیم و طرف مقابله نیز باید قبول کند که ما از منافع ملی خود دست برنمی‌داریم.


باهنر ادامه داد: ما در این بازی به تعهدات خود عمل کردیم اما اگر آنها بخواهند این بازی را به برد-باخت تبدیل کنند حرفی نیست چراکه ما تجربه و اراده 50 ساله در این زمینه داریم.


دبیرکل جبهه پیروان با اشاره به اینکه ما 50 سال و از زمان آغاز نهضت امام خمینی در مقابل استکبار جهانی یک بازی برد-باخت را تجربه کرده‌ایم گفت: آمریکا و کشورهای حامی او کلاه خود را قاضی کنند و ببینند که چه کسی برده و چه کسی باخته است.


وی در عین حال ابراز امیدواری کرد: مذاکرات به صورت برد-برد به نتیجه برسد و براساس مقررات و سازوکار بین‌المللی ما نیز به منافع خودمان برسیم.


باهنر در ادامه به مشکلات و مصائب اخیر جهان اسلام اشاره کرد و گفت: گروه خودخوانده تکفیری داعش که دشمنان آن را ساخته‌اند با اهداف تعیین‌شده فعالیت می‌کند.


نایب‌رئیس مجلس ادامه داد: مسببان اصلی این گروه تروریستی در حال حاضر احساس می‌کنند آنها یک سم مهلک برای نظام بین‌الملل و صلح جهانی هستند و این احساس به خاطر بی‌منطقی و ایدئولوژی خودساخته و سفاکی گروه داعش است.


وی تاکید کرد: حکومت‌هایی که گروهک تروریستی داعش را پرورش داده‌اند و به آنها پول و امکانات می‌دهند امروز دچار این احساس شده‌اند لذا امیدواریم جهان اسلام از خواب غفلت بیدار شود و این غده چرکین را پاک کند.


باهنر یادآور شد: در حال حاضر در خط مقاومت مبارزه با این گروهک تروریستی مردم عراق قرار دارند و ما باید برای از بین بردن این گروهک تروریستی تلاش کنیم چراکه اگر ذره‌ای موفق شوند یک غده سرطانی دیگر مانند رژیم صهیونیستی در گوشه دیگر جهان اسلام ایجاد خواهند کرد.


نایب‌رئیس مجلس تصریح کرد: فتوای مرجع بزرگ شیعیان اثر خود را گذاشت و اهل تسنن، شیعیان و حتی کردها را علیه دشمنان با یکدیگر جمع کرد چراکه امروز داعش به کل بشریت رحم ندارد.


وی در ادامه درخصوص مسائل داخلی کشورمان اظهار داشت: همانطور که احساس می‌کنیم، حس مردم از سطح عمومی قیمت‌ها با آمار بانک مرکزی و سازمان آمار متفاوت است.


وی افزود: دولت ظرف مدت 9 ماه گذشته توانسته است بر مقوله سطح عمومی قیمت‌ها غلبه کند هرچند که کالاها مرتبا در حال افزایش قیمت است اما تورم به معنای سرعت گران شدن در حال کنترل است.


باهنر ابراز امیدواری کرد با این وضعیت دولت تا آخر سال تورم از مرز 20 درصد عبور نکند.


دبیر کل جبهه پیروان در عین حال از وضعیت تولید ابراز نگرانی کرد و آن را پاشنه آشیلی برای کشور دانست و گفت: تولید بر روی شاخص‌های اساسی کشور اثر دارد اما هنوز مانند سابق حوزه تولید تعطیل است هرچند که دولت تلاش‌هایی را در این زمینه می‌کند و ما در جریانیم اما آنها باید روشن‌تر و جسورانه‌تر عمل کنند.


وی در پایان تاکید کرد: ما به شرط اعتدال، خرد و بها دادن دولت به نیروهای متدین و انقلابی و طرد نکردن آنها به بهانه تندروی از دولت حمایت می‌کنیم چراکه معتقدیم گره مشکلات با سرپنجه وحدت، همگرایی و همراهی قابل حل شدن است.


بیانات اخیر رهبری برای هر دو طرف پیغام مهمی داشت


همچنین محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در حاشیه مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین که عصر امروز (پنجشنبه) در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران و درباره دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام و تاثیر سخنان ایشان بر مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: سخنان مقام معظم رهبری همواره تاثیرگذار است و ایشان همیشه از مسئولان کشور و به خصوص قوه مجریه حمایت می‌کنند چرا که آنها با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند از این رو رهبری نیز با همه وجود این مشکلات را لمس می‌کنند.


باهنر ادامه داد: حمایت مقام معظم رهبری از دولت همواره به صورت اعم از دولت وجود داشته است اما درباره گفت‌وگوها و مذاکرات، رهبری فرمودند تیم مذاکره‌کننده کاملا مورد حمایت ما قرار دارد و باید خط قرمزها را نیز رعایت کنند لذا رهبری در صحبت‌های اخیر خود خط قرمزها را از لحاظ کمی نیز باز کردند.


نایب‌رئیس مجلس با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر نیاز کشور به 190 هزار سو برای غنی‌سازی تصریح کرد: حمایت رهبری از دولت کاملا جدی است و دولت نیز باید قدر دانسته، استفاده کند و در عین حال مراقب باشد که هزینه سنگینی گردن کشور نیفتد. 
وی با بیان اینکه صحبت‌های رهبری پیغام به هر دو طرف بود افزود: صحبت‌های رهبری هم این پیغام را داشت که کسی نباید دولت را اذیت کند و هم اینکه دولت باید مراقب اصول و ارزش‌ها باشد لذا ایشان تاکید کردند که شعار اعتدال بسیار خوب است اما نباید به این معنا باشد که افراد مومن را به اسم تندرو بودن کنار گذاشت؛ از سوی دیگر افراد مومن نیز باید مراقبت کنند که دچار تندروی نشوند.


باهنر درخصوص دیدار اصولگرایان با رئیس‌جمهور و ادامه این دیدارها گفت: این دومین نشست اصولگرایان با آقای رئیس‌جمهور بود که بنده علی‌رغم دعوت دولت، موفق نشدم که در این جلسه حضور پیدا کنم، این نوع نشست‌ها را آقای رئیس‌جمهور با همه جریانات سیاسی شروع کردند و شب گذشته نیز با اصلاح‌طلبان دیدار داشتند بنابراین از موضع ریاست‌جمهوری اینگونه تعاملات بسیار خوب است.


دبیرکل جامعه مهندسین با تاکید بر اینکه فعالان سیاسی اگر در چارچوب حرکت کنند باید احساس کنند که می‌توانند فعال باشند افزود: طبیعی است که رئیس‌جمهور باید از فعال بودن جریانات سیاسی حمایت و آنها را برای در میدان بودن تشویق کند البته این به معنای عبور از خط قرمزها نیست.


وی درخصوص استیضاح وزیر علوم که گفته شد هیات رئیسه آن را کنار گذاشت خاطرنشان کرد: استیضاح در کشور ما وزن و بار رسانه‌ای‌اش خیلی سنگین‌تر از چیزی است که باید باشد؛ مجلس اختیار دارد که می‌تواند از فرصت استیضاح استفاده کند کمااینکه رئیس‌جمهور هم می‌تواند یک وزیر را عزل کند اما اگر مجلس بخواهد یک وزیر را استیضاح کند سروصدا ایجاد می‌شود.


باهنر ادامه داد: استیضاح طبیعی است و نمایندگان می‌توانند این کار را انجام دهند که اگر پاسخ‌های وزیر نیز قانع‌کننده باشد مسئله تمام می‌شود و در غیر این صورت تغییر یک وزیر هم خیلی مسئله مهمی نیست اما ما در مجلس وظیفه خود می‌دانیم که استیضاح‌ها را مدیریت کنیم.


وی تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای نبوده که یک وزیر 10 نماینده مخالف جدی نداشته باشد بنابراین ما باید تلاش کنیم اگر قرار است استیضاحی مطرح شود، استیضاحی باشد که فضای عمومی مجلس آن را مطالبه کند و صرفا 10 یا 15 نفر نباشند و اگر اینگونه شد سعی داریم مدیریت کنیم که این هم خلاف قانون نیست لذا در حال حاضر در حال مذاکره هستیم و تفاهماتی نیز داشته‌ایم.







1393/4/19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن