تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819204148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی دراستان سمنان راه اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل منابع طبیعی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی دراستان سمنان راه اندازی می شود سمنان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از راه اندازی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در این استان خبر داد.


ˈسیدحسن میرعمادˈ روز پنجشنبه گفت: این صندوق با هدف حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی از عرصه های منابع طبیعی و حمایت از تشکلهای بهره برداری، تعاونی ، مرتعداران و جنگل نشینان فعال می شود.
وی که در کارگروه راه اندازی این صندوق سخن می گفت از شرکت تعاونی های مرتعداران، جنگل نشینان، آبخیزداران، تشکل های مردمی، سازمانهای غیردولتی و NGOها، شرکت های مهندسین مشاور منابع طبیعی و آبخیزداری و مجریان و بهره برداران طرحهای منابع طبیعی خواست برای بهره مندی هرچه بهتر از امکانات، تسهیلات و خدمات در تاسیس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان سمنان و تشکیل محمع عمومی موسس صندوق مشارکت کنند.
میرعماد از دستگاههای اجرایی مرتبط نظیر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، اداره تعاون روستایی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانها خواست نسبت به بکارگیری امکانات و توان بالقوه مورد نیاز تاسیس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در این استان و شهرستانها مشارکت کنند.
میرعماد افزود: تاسیس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان سمنان با سرمایه حداقل 10 میلیارد ریال شامل 49 درصد سهم مشارکت دولت و 51 درصد سهم مشارکت بهره برداران، ساماندهی تعاونی های فراگیر تخصصی شهرستانی و اتحادیه استانی به عنوان زیر ساخت های تاسیس صندوق برای تامین حداقل 51 درصد از سرمایه است.
وی گفت: راه اندازی این صندوق می تواند کمک موثری در ارائه تسهیلات به بهره برداران استان باشد تا بتوانند با اخذ تسهیلات کم بهره با سود چهار درصد اقدام به اجرای طرح های منابع طبیعی نمایند.
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان مساحت مراتع این استان را سه میلیون و 700 هزار هکتار بیان کرد.
تشکیل ، بازسازی و ساماندهی تشکل های تعاونی منابع طبیعی در حوزه شهرستانی و استانی با هدف توسعه کمی و کیفی مشارکت بهره برداران از گامهای اساسی تاسیس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی است.
این صندوق ایجاد چتر حمایتی و توانمندسازی و فقر زدایی از جامعه تولیدکنندگان و بهره برداران منابع طبیعی، کمک به حذف واسطه های غیرحضوری در فرایند فعالیت های مرتبط با منابع طبیعی، افزایش قدرت خرید و بهبود وضع زندگی و امکانات معشیت و رفاه تولیدکنندگان و بهره برداران منابع طبیعی، افزایش سطح اشتغال مولد با تاکید بر وظایف حاکمیتی در حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی، تجمیع و هدایت سرمایه های کوچک مردمی و سهم افزایی آن و مشارکت دولت در این سرمایه گذاری با تاسیس صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی از اهداف اصلی تاسیس این صندوق است.ک/3
599

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن