تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803015221




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نجات افکار عمومی از برزخ «ممنوع ال...»ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نجات افکار عمومی از برزخ «ممنوع ال...»ها تهران - ایرنا - افکار عمومی چه وقت از برزخ «ممنوع ال...»ها نجات می یابد؟در نشست یکشنبه این هفته مجلس شورای اسلامی، چند نماینده در تذکری ـ که به گفته پورمحمدی، وزیر دادگستری چندان هم با حوزه فعالیت وزارتخانه وی در ارتباط نبود ـ خواستار اهتمام این وزارتخانه در اجرای حکم ممنوع التصویری و ممنوع البیان و ممنوع الخروجی سید محمد خاتمی شدند.


این نمایندگان دم از حکمی زدند که تاکنون مسئولان مربوطه درباره آن رسما چیزی نگفته و از هیچ مرجع رسمی هم اعلام نشده است.
محمد اسماعیل کوثری یکی از امضا کنندگان این نامه درباره این تذکر گفته است، پیشتر نمایندگان مجلس این حکم را در صحن مجلس تصویب کردند و خواستار پیگیری و اجرای این مصوبه مجلس هستند، ولی سید محمد موسوی نژاد، یکی دیگر از نمایندگان امضاکننده این درخواست، روایت دیگری می گوید!
وی می گوید: این موضوع مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و باید اجرایی شود؛ بنابراین، اگر این مصوبه لغو شده است، هم باید اعلام شود.
موسوی نژاد با بیان اینکه این مصوبه تاکنون لغو نشده است، می افزاید: مصوبه ای مبنی بر لغو ممنوع التصویر بودن خاتمی ابلاغ نشده و ربطی هم به دولت قبل یا بعد ندارد و باید اجرا شود. اگر این دولت این مصوبه را لغو کرده، باید آن را اعلام کند و تا هنگامی که حکم مصوبه لغو نشده، حکم مصوبه پابرجاست.
اما آنچه در اینجا مشخص می شود، تفاوت مشهودی در سخن دو نماینده امضاکننده این درخواست درباره مرجع صدور این حکم علیه خاتمی است؛ چنانچه یکی دم از صدور حکم بنا بر مصوبه مجلس و دیگری بنا بر مصوبه شورای امنیت ملی می زند.
علی مطهری نیز در واکنش به این تذکر نمایندگان می گوید: بر پایه کدام حکم قضایی، آقای خاتمی ممنوع التصویر و ممنوع الخروج و ممنوع البیان شده است؟ ایشان در کدام دادگاه از خود دفاع کرده که بعد محکوم به این احکام شده باشد؟
مطهری با اشاره به برخی اظهارات درباره اینکه مبنای چنین تذکری، مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، یادآور شد: شاید منظورشان مصوبات شورای عالی امنیت ملی باشد؛ در این صورت دو نکته قابل ذکر است؛ نخست اینکه این شورا تنها در شرایط بحران و اضطرار می تواند چنین احکامی ـ آن هم موقت ـ داشته باشد، زیرا احکام دائمی، نیازمند حکم قضایی است.
این عضو هیأت نظارت بر مطبوعات ادامه داد: نکته دوم آنکه شورای عالی امنیت ملی، مصوبه ای مبنی بر ممنوع التصویری آقای خاتمی نداشته است. این موضوع چند بار در هیأت نظارت بر مطبوعات مورد بحث قرار گرفت و نتیجه این بود که مصوبه ای از طرف شورای عالی امنیت ملی در این خصوص وجود ندارد و تنها در همان ایام دبیرخانه این شورا نامه ای در این موضوع فرستاده که مصوبه تلقی نمی شود.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه از حکم ممنوع الخروجی خاتمی خبری ندارد، گفت: حکم ممنوع البیانی آقای خاتمی نیز نخستین بار است به گوش من می خورد. بهتر بود این تذکردهندگان محترم، حکم ممنوع الحیاتی ایشان را هم ذکر می کردند تا خیال خودشان را راحت کرده باشند.
در آخرین واکنش به این ماجرا هم در حساب توئیتری که منتسب به سید محمد خاتمی است، بدون اشاره به این ماجرا، واکنش غیر مستقیمی بیان شده و وعده «اندکی صبر سحر نزدیک است» مطرح شده است.
به هر سوی آنچه در اوضاع کنونی کشور ضروری به نظر می رسد، ارائه نظر و تصمیم افراد سیاسی بنا بر واقعیات و قوانین است، زیرا اگر این اصل رعایت نشود، نه تنها کمکی به حل مشکلات نخواهد شد، بلکه باعث برخاستن غباری از شایعات و تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی خواهد شد که این امر مطمئنا سلب اعتماد و اطمینان را از نهادهای مهم نظام در پی خواهد داشت.
**تابناک
اول**

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




19/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن