تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802217101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در روسیه: ایران از حقوق هسته ای خود صرف نظر نمی کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ایران در روسیه: ایران از حقوق هسته ای خود صرف نظر نمی کند مسکو - ایرنا -ˈمهدی سناییˈ سفیر ایران در روسیه در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: برنامه هسته ای ایران ماهیت کاملا صلح آمیز دارد و حقوق هسته ای خط قرمزی است که تهران هرگز از آن عبور نمی کند.


سنایی روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی خبری ˈروسیه 24ˈ با اشاره به مذاکرات فشرده وین 6 میان هیات های ایران و گروه 1+5 گفت : امیدواریم تا روز 20 ژوییه (29تیر) دو طرف در مذاکرات به نتیجه برسند.
وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل باقی مانده و امضای موافقت نامه نهایی آمادگی دارد، افزود : این بار مسئولیت سنگین بر دوش گروه 1+5 قرار دارد.
سفیر ایران در روسیه با انتقاد از تحریم های اعمال شده در مورد کشورمان گفت : تحریم ها غیرعادلانه است و در شرایطی بر ایران تحمیل شد که برنامه هسته ای آن شفاف بود.
وی اضافه کرد : ایران حق دارد برنامه هسته ای صلح آمیز اجرا کند و فعالیت های هسته ای ایران با تمامی معیارهای بین المللی مطابقت می کند.
سنایی با بیان این که همکاری های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی بی نظیر است، گفت : هیچ کشوری مانند ایران تا این اندازه با آژانس همکاری نداشته است.
وی گفت : مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 جریان دارد و تحریم به تدریج لغو می شود و بر لغو کامل تمام تحریم ها اصرار داریم.

**سیاست غرب در خاورمیانه نادرست بوده است
سفیر کشورمان در ادامه این گفت و گوی تلویزیونی از سیاست های کشورهای غربی و آمریکا در منطقه خاورمیانه انتقاد کرد و گفت : سیاست کشورهای بیگانه در منطقه نادرست است و نتایج آن را امروز می بینیم و حوادث منطقه از جمله عراق نشان می دهد که غربی ها سیاست های دور اندیشانه ای در منطقه اعمال نکرده اند.
وی با اشاره به حملات تروریست ها به کشورهای منطقه از جمله عراق گفت: در این مساله همه مسئولیت دارند و باید علیه تروریست ها با یکدیگر تشریک مساعی و همکاری کنیم.
سنایی با بیان این که تروریست ها خوب و بد ندارند، بر ضرورت مبارزه با تروریسم در کشورهای منطقه از جمله عراق و افغانستان و سوریه تاکید کرد.
وی با تاکید سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران در مورد عراق افزود : ایران در امور داخلی عراق مداخله نمی کند و در این کشور دولت قانونی وجود دارد و همه باید از آن حمایت کنند.
سفیر کشورمان گفت : ملت و دولت عراق باید مسائل این کشور راحل کنند و کشورهای دیگر باید از عراق برای حل مسایل خود حمایت کنند.

**اراده سران ایران و روسیه برای توسعه روابط دوجانبه
سفیر ایران در روسیه در ادامه مصاحبه با شبکه خبری روسیه 24 با اشاره به روند رو به توسعه روابط ایران و روسیه گفت: عزم راسخ در دولت ایران برای توسعه روابط با روسیه وجود دارد و در روسیه نیز چنین عزمی در میان مقام های عالی رتبه دیده می شود.
وی با بیان این که روابط دو کشور دارای ظرفیت های گسترده برای توسعه است، ادامه داد: در عرصه های کشاورزی، اتمی، صنعتی، خرید کالا و امور بانکی ظرفیت های گسترده ای وجود دارد.
سنایی گفت : حجم مبادلات ایران و روسیه از سال 2000 میلادی روند رو به توسعه داشته و هدف مهم ما توسعه روابط و همکاری های اقتصادی دو کشور است.
وی اضافه کرد: دو کشور تاریخ دیرینه روابط دوجانبه دارند و هم اکنون هم عزم سران دو کشور بر گسترش این همکاری ها استوار شده است.
سفیر کشورمان با اشاره به این سخنان رییس جمهوری روسیه که مرحله جدیدی در روابط مسکو و تهران آغاز شده است، گفت: حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران هم اخیرا به روند رو به توسعه همکاری های ایران و روسیه اشاره کرد.
وی افزود: عزم سران دو کشور پس از دیدارشان در ˈبیشککˈ (پایتخت قرقیزستان) بر گسترش همکاری ها استوار شده است. متاسفانه پس از تحریم های آمریکایی همکاریهای دو کشور کاهش یافته است.
سفیر ایران در روسیه با بیان این که ایران و روسیه در مورد احداث بلوک دوم نیروگاه هسته ای بوشهر توافق کرده اند، گفت : مذاکرات میان سازمان های اتمی دو کشور جریان دارد و بزودی توافق نهایی در این زمینه حاصل خواهد شد.
سنایی همچنین از راه آهن به عنوان حوزه مهم دیگر در همکاری های دو کشور یاد کرد و افزود: همکاری ها برای اجرای طرح های مشترک و نیز همکاریهای سه جانبه میان ایران و روسیه و جمهوری آذربایجان جریان دارد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه همچنین به بخش خودرو به عنوان حوزه دیگر همکاری اشاره کرد و گفت: صادرات خودرو از ایران به روسیه از سر گرفته شده و هفته گذشته نخستین محموله خودروی شرکت ایران خودرو به روسیه صادر شد.
وی افزود : شرکت سایپا هم با طرف روسی قراردادی امضا کرده و با آن همکاری می کند.
سنایی اضافه کرد : ایران در بخش دارویی هم با روسیه همکاری می کند و برخی اقلام داروهای ایران در این کشور عرضه می شود.
سنایی درعین حال مبادلات بازرگانی میان ایران و روسیه را ناکافی دانست و گفت: در سال 2011 شاهد حداکثر مبادلات سالانه کالا میان دو کشور بودیم که به 4 میلیارد دلار رسید اما با توجه به ظرفیت های بزرگ همکاری های دو کشور این شاخص باید افزایش بیابد.
اروپام/2242**۵۱۸**1479 **1064

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن