تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818973098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولويت استان قم حفظ صنايع موجود است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ تير ۱۳۹۳ (۱۲:۳۲ب.ظ)
معاون برنامه ريزي استاندار قم: اولويت استان قم حفظ صنايع موجود است معاون برنامه ريزي استاندار قم با اشاره به مشکلات توليد در استان گفت: اولويت ما حفظ صنايع موجود است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن رضوي با اشاره به وضعيت استان قم از نظر صنعت ابراز داشت: مشکلات مديريتي و مسائلي مانند کمبود سرمايه در گردش برخي از صنايع موجب شده 20 درصد از واحدهاي صنعتي تعطيل شده و بقيه نيز با تمام ظرفيت خود کار نکنند.
وي ادامه داد: ظرفيت‌هاي اقتصادي استان قم به دليل مرکزيت کشور بودن و مجاورت با استان‌هاي بزرگ بسيار خوب است که بايد بسترهاي جذب و ماندگاري سرمايه گذار فراهم شود.
معاون برنامه ريزي استاندار قم با اشاره به اهميت ايجاد شرايط ادامه حيات صنايع خاطرنشان کرد: در زمينه مباحث مرتبط با آب هم در صنعت اقدامات خوبي براي پايداري تامين و توزيع انجام شده و اين موجب شده استان قم از نظر بحران آبي رتبه ششم را داشته باشد در حاليکه هميشه جزو اولين استان‌ها بوده است.
وي ادامه داد: هدف ما اين است که صنايع کم آب بر و اقتصادي را در قم مستقر کرده و از استقرار صنايعي که مخل محيط زيست و شرايط قم هستند دوري کنيم.
رضوي به اهميت مديريت مصرف آب در بخش اقتصاد اشاره کرد و افزود: بايد در کشاورزي انقلابي در نوع مصرف و الگوي کشت را به وجود بياوريم.
وي با اشاره به اينکه توجيه ندارد که در حوزه فضاي سبز و کشاورزي با اين الگوي کشت پيش برويم ادامه داد: کشت‌هاي اقتصادي و شورپسند و کشت‌هايي که مي‌تواند مشکلات ما را حل کند بايد در دست اقدام قرار بگيرد.
معاون استاندار قم گفت: در شرايط فعلي حفظ صنايع موجود و توليدشان با ظرفيت حداکثر جزو اولويت هاي ما است.
وي اظهار داشت: در جذب سرمايه گذار مهم ترين شاخص براي ما اهليت و توان سرمايه گذار است.
وي افزود: بيشتر طرح‌هايي که امروز در استان با مشکل مواجه شده به اين خاطر بوده که اهليت سنجي در جذب سرمايه گذار وجود نداشته است. افرادي وارد اين عرصه شده اند که توان مديريت آن صنعت را نداشته اند.
رضوي به اهميت توجه به اشتغال خانگي در شکوفايي اقتصادي ادامه داد: کار پايلوتي براي اشتغال خانگي زنان از بخش‌ها شروع شده است.
وي اضافه کرد: براي مثال امکانات انگشترسازي که شغل پايداري است براي خانم‌ها فراهم شده است و مزيت‌هاي بسياري دارد. سياست استان حمايت از اين بخش است تا توليد به درون خانه‌ها بياوريم.
معاون برنامه ريزي استاندار قم با اشاره به مشکلاتي که بروکراسي اداري در جريان سرمايه گذاري به وجود مي‌آورد اظهار داشت: ستاد سرمايه گذاري در استانداري قم تشکيل شده تا سرمايه گذار در مجموعه ستاد حمايت شود و در ادارات سرگردان نشده و گرفتار بروکراسي نشود.
وي با اشاره به اهميت جذب سرمايه گذار خاطرنشان کرد: براي سال جاري 86 ميليارد تومان اعتبارات عمراني در نظر گرفته شده که پيش بيني تخصيص 50 درصدي داريم.
رضوي ادامه داد: در اين در حالي است که ما براي تکميل طرح هاي عمراني به 10 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز داريم که بايد در اين زمينه به بخش خصوصي اعتماد کنيم تا جذب سرمايه‌گذار اين نقص را جبران کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن