تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820064685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به استفاده از شبکه های اجتماعی در طول جام جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جام جهانی 2014 نگاهی به استفاده از شبکه های اجتماعی در طول جام جهانی بندرانزلی – ایرنا - شبکه های اجتماعی همچنان در زمینه رقابت های جام جهانی و بویژه مرحله نیمه نهایی این مسابقات فعال بوده و به مرکز تبادل نظر تبدیل شده اند.


به گزارش ایرناازنیویورک تایمز، در جام جهانی 1930هنگامی که یک داور شش دقیقه قبل ازپایان یک مسابقه افتتاحیه سوت پایان بازی را به صدا در آورد مناقشاتی در گرفت، اما رویدادهای این دوره از جام جهانی شامل اقدام زشت سوارز درگازگرفتن یک بازیکن و تکل منجر به شکستن کمر نیمار انعکاس سریعی در رسانه های اجتماعی داشت.
درمدت یک ماه گذشته بازیکنانی چون نیمار،لوئیس سوارزوکریس واندووفسکی بازیکن ذخیره تیم امریکا عکسها، مطالب ، توضیحات یا اعترافاتی را با استفاده از سرویسهایی مانند توئیتر ، یوتیوب، فیس بوک و اینستاگرام ارائه دادند.
پیتر شانکمن یک مشاور رسانه اجتماعی درنیویورک در این باره گفت: اینکه آنها می توانند بلافاصله آنلاین شوند و چیزی بگویند و در آن واحد شاهد پخش آن در همه جای دنیا باشند زندگی را خیلی آسانتر ساخته است.
در مورد اخیر هواداران ناراحتی خود را از آسیب دیدگی نیمار ستاره تیم برزیل که در بازی مقابل کلمبیا با ضربه زانوی بازیکن تیم حریف دچار شکستگی ستون مهره شد نشان دادند.
نیمار که از درد فریاد می کشید و گریه می کرد با برانکارد از زمین بیرون برده شد و بعد معلوم شد که دچار شکستگی ستون مهره شده و باقی مسابقات را که چهار تیم از بین 32 تیم باقی مانده در آن بازی می کنند را از دست خواهد داد.
خوان کامیلو زونیگا درحالی که پس ازبازی از خبرنگاران رسانه ها می گریخت تنها یکی دو جمله جسته گریخته گفت . اما چیزی نگذشت که زونیگا پیامهای تهدید آمیزی از سوی هواداران تیم برزیل در توئیتر دریافت کرد که در آن او را ˈ شریرترین و بزرگترین شیطان تاریخ فوتبال ˈ خوانده بودند و همین او را مجبور کرد که در پی توجیه مساله در رسانه های اجتماعی بربیاید.
زونیگا درتوجیه کارش درصفحه فیسبوک خود نوشت:هیچ عمد یا قصد بدخواهانه ای درمیان نبود.
وی همچنین خطاب به نیمار نوشت : من به تو احترام می گذارم و تحسین ات می کنم و تو را یکی از بهترین بازیکنان جهان می دانم. امیدوارم هرچه زودتر خوب شوی و به بازی برگردی.
تصاویری از نیمار در حالی که به بخش اورژانس منتقل می شد و یا توسط هم تیمی هایش دلداری داده می شد و یا داخل هلی کوپتر قرار داده می شد در صفحات وب قرار داده شد .
او در رسانه های اجتماعی مطلبی خطاب به زونیگا نگفت اما برای مردم کشورش پیام فرستاد.
نیمار با وجود ناتوانی موقتش در یک پیام ویدئویی در سخنانی تاثیرگذار خطاب به مردم کشورش گفت کهˈرویاهای او هنوز پایان نیافتهˈچرا که هم تیمی هایش می توانند بدون او نیز قهرمان جام شوند.
او افزود: آرزو داشتم که در فینال جام جهانی بازی کنم اما اکنون قادر به این کار نیستم.
درحالی که برخی تیمهای ورزشی حرفه ای محدودیتهایی رابرای انتشار اطلاعات در اینترنت برای ورزشکارانشان می گذارند حتی قبل از انتشار عکس و مطلب در مورد نیمار و اعزام پزشکی وی بازیکنان برزیل به ویژه در اینستاگرام حضور داشتند ازجمله عکس دانی الوز با شیشه شیر و عکس احترام دیوید لوئیز به موزیک هوی متال در زیر آب.
مصدومیت نیمار تنها موضوع مورد توجه در فضای مجازی نبود. زمانی که سوارز مهاجم تیم اروگوئه شانه جیورجی کیه لینی ایتالیایی را گاز گرفت، عکسهای دیجیتالی از صحنه گاز گرفتن تقریبا بلافاصله در فضای مجازی قرار گرفت.
سوارز و کیه لینی بعد از بازی مصاحبه کوتاهی داشتند اما پس از آن در شبکه های اجتماعی نیز برای بیان مطالبی حضور یافتند.
بعد از این که فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا مجازات سنگینی را برای سوارز در نظر گرفت از جمله محرومیت از 9 بازی بین المللی و محرومیت چهارماهه از هرگونه فعالیت فوتبال کیه لینی که در ابتدا سوارز را یک ˈ مارˈ خوانه بود در وب سایت شخصی اش نوشت که به سوارز و خانواده اش فکر می کند و امیدوار است که ˈحداقل به سوارز اجازه داده شود در جریان بازی ها نزدیک هم تیمی هایش بماند چرا که چنین مجازاتی واقعا یک نفر را تنها و مهجور میکند.
همچنین سوارز که نخست مدعی بود گاز نگرفته است، بعد در فیسبوک به نوعی از کارش عذرخواهی کرد و گفت این گازگرفتن در اثر تصادم انها بوده است.
کیه لینی نیز در پاسخ به سوارز در توئیتر نوشت : همه چیز را فراموش کرده و در واقع او را از اقدامش تبرئه کرد.
خوشبختانه بازیکنان در این دوره از جام جهانی خود را از مشکلاتی مانند انچه که یک ورزشکار سوئیسی را به دلیل توهین به ورزشکاران کره جنوبی از المپیک 2012 لندن محروم کرد،دور نگه داشتند.با این حال دو شرکت هواپیمایی به دلیل توئیتهای مرتبط با جام جهانی به زحمت افتادند.
بعد ازاین که امریکا غنارا شکست داد،شرکت هواپیمایی دلتاتصویری از مجسمه آزادی را در کنار نام و امتیاز امریکا وتصویری از یک زرافه را در کنار نام غنا قرار داد (غافل از این که اصلا درکشور غنا زرافه ای وجود ندارد) این شرکت به دلیل این اقدام مجبور به عذرخواهی شد.
شرکت هواپیمایی کی ال ام هلند نیز پس از پیروزی تیم کشورش برابر مکزیک کاریکاتوری ازیک مرد سیبیلو با کلاه و شنل مخصوص مکزیکی ها را در حال خروج از هواپیما با جمله ˈ آدیوس آمیگوسˈ (خداحافظ دوستان) در توئیتر گذاشت که این شرکت را نیز ناچار به پوزش خواستن کرد.
اما شاید هیچ مطلبی در رسانه اجتماعی مانند مطلب واندالوفسکی مهاجم تیم امریکا که یک فرصت فوق العاده راحت برای گل زدن به تیم بلژیک رااز دست داد تاثیر گذار نبود .
امریکا می توانست پیروز میدان شود اما در عوض ضربه بسیار بد او به هدر رفت و امریکا در وقت اضافه باخت.
واندالوفسکی از رسانه اجتماعی برای بیان تاسفش به هواداران تیم امریکا استفاده کرد. از عکس یا ویدئو خبری نبود .
واندالوفسکی نوشت:ˈتیم ما فوق العاده پیش رفت و من از این که باعث نومیدی همه بخصوص هم تیمی هایم شدم دلم می خواهد سینه ام را بشکافم .اما می دانم این رنج مرا قویتر خواهد کرد.
ورزشی**620**1590

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن