تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818759656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسیا قاره چندم جهان است؟ / نگاهی به عملکرد فوتبال آسیا در جام جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


آسیا قاره چندم جهان است؟ / نگاهی به عملکرد فوتبال آسیا در جام جهانی ورزش > فوتبال جهان - خبرلایو نوشت:

فوتبال آسیا همیشه مدعی بود که می تواند بعد از اروپا و آمریکای جنوبی سومین قاره ی فوتبالی جهان باشد ، اما این ادعا همیشه زیر سایه ی قاره ی سیاه مدفون شده بود.
شاید ژاپن و گاهی هم کره پرچم دار این ادعا بودند ، کشورهایی که اموز بیشترین سهم بازیکنان آسیایی را در لیگ های اروپایی دارند.
اما آوردگاه جام جهانی را می توان به عنوان بهترین مکان برای بررسی عملکرد تیم ها ، بازیکنان و کنفدراسیون های مختلف دانست. سال ۲۰۱۴ ! برزیل !
امسال هیچ تیمی از قاره ی اقیانوسیه در این جام حضور نداشت ، تنها نماینده ی اقیانوسیه به پلی آف رفت و گلباران شد !
پس جام بیستم با حضور کنفدراسیون های اروپا ، کنکاکاف ، آمریکای جنوبی ، آفریقا و آسیا برگزار شد.
آسیایی ها امیدوار بودند که با درخشش در این دوره از رقابت ها ثابت کنند که ۴ سهمیه ی مستقیم و یک سهمیه ی غیر مستقیم که فیفا برای این قاره در نظر گرفته به حق بوده.
شاید ژاپن سطح خود را فراتر از آسیا می دانست و همین موضوع کار دست این تیم داد ! ژاپنی که دوره ی قبلی رقابت ها از مرحله ی گروهی صعود کرده بود و در واقع اولین تیم صعود کننده به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم بود ، ژاپنی که مدعی برتری نسبت به دیگر کشورهای آسیایی بود ، اما تنها با کسب یک امتیاز از جام بیستم وداع کرد !
استرالیا دیگر نماینده ی آسیا بود ! استرالیایی که چند سال است به عضویت کنفدراسیون فوتبال آسیا درآمده و در بدو ورود به خیال درو کردن تمام جام های قاره ی آسیا و پیروزی بر تمام تیم های باشگاهی و ملی آسیا توسط عراق جنگ زده تار و مار شد! استرالیا در جام بیستم با سه شکست و بدون امتیاز بار سفر طولانی خود را بست !
کره سومین نماینده ی فوتبال آسیا که بعد از شکست مقابل ایران در سئول و دیدن مشت های گره کرده ی کارلوس کیروش پای به جام جهانی ۲۰۱۴ گذاشت ! کره ای که یک جام جهانی مشترک و رویایی را با ژاپن میزبانی کرد ! اما این کشور هم مانند همسایه ی دریایی خود - ژاپن- در جام بیستم با تنها یک امتیاز کنار رفت!
اما ایران ، تیم اول آسیا در قرعه کشی جام ملت های آسیا ! ایرانی که همچون کره و ژاپن یک امتیاز کسب کرد اما بر خلاف این دو کشور از عملکرد تیمی خود رضایت داشت ، ایران در بازی نخست بازیکنان نیجریه را به زانو و در بازی دوم اشک لیونل مسی را درآورد ! اما در بازی آخر مرحله ی گروهی برخلاف امیدواری مردم ایران نسبت به صعود ، اینبار اشکِ مردم ایران درآمد ، هرچند که آنها برخلاف جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان ، از عملکرد بازیکنان راضی بودند و در بازگشت ملی پوشان استقبال با شکوهی از آنان انجام دادند ، اما سرانجام ایران هم مانند ۳ تیم دیگر آسیا حذف شد.
نگاهی به عملکرد قاره های مختلف در مرحله گروهی   کنفدراسیون پیروزی تساوی شکست آمریکای جنوبی ۱۳ ۲ ۳ کنکاکاف ۵ ۳ ۴ اروپا ۱۸ ۷ ۱۴ آفریقا ۳ ۳ ۹ آسیا ۰ ۳ ۹ بیشترین سهمیه ی حضور قاره تعداد کشورها تعداد صعود به مرحله ی حذفی درصد صعود اروپا ۱۳ ۶ ۴۶٫۱۵% آمریکای جنوبی ۶ ۵ ۸۳٫۳% آفریقا ۵ ۲ ۴۰% کنکاکاف ۴ ۳ ۷۵% آسیا ۴ ۰ ۰% امتیازهای کسب شده توسط تیم های هر قاره در مرحله ی گروهی قاره امتیاز اروپا ۶۱ آمریکای جنوبی ۴۱ آفریقا ۱۲ کنکاکاف ۱۸ آسیا ۳ میانگین کسب امتیاز توسط تیم های هر قاره از ۹ امتیاز ممکن در مرحله ی گروهی قاره امتیاز آمریکای جنوبی ۶٫۸۳ اروپا ۴٫۶۹ کنکاکاف ۴٫۵ آفریقا ۲٫۴ آسیا ۰٫۷۵ بدترین عملکرد تیم های هر قاره در مرحله ی گروهی امتیاز قاره کشور پیروزی تساوی شکست گل زده گل خورده تفاضل ۴ آمریکای جنوبی اکوادور ۱ ۱ ۱ ۳ ۳ ۰ ۱ اروپا انگلستان ۰ ۱ ۰ ۲ ۴ ۲- ۰ کنکاکاف هندوراس ۰ ۰ ۳ ۱ ۸ ۷- ۰ آفریقا کامرون ۰ ۰ ۳ ۱ ۹ ۸- ۰ آسیا استرالیا ۰ ۰ ۳ ۳ ۹ ۶- بهترین عملکرد تیم های هر قاره در مرحله ی گروهی امتیاز قاره کشور پیروزی تساوی شکست گل زده گل خورده تفاضل ۹ آمریکای جنوبی کلمبیا ۳ ۰ ۰ ۹ ۲ ۷ ۹ اروپا هلند ۳ ۰ ۰ ۱۰ ۳ ۷ ۷ کنکاکاف کاستاریکا ۲ ۱ ۰ ۴ ۱ ۳ ۴ آفریقا الجزایر ۱ ۱ ۱ ۶ ۵ ۱ ۱ آسیا کره ی جنوبی ۰ ۱ ۲ ۳ ۶ ۳-   تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران از نظر تفاضل گل در بین تیم های آسیایی با کره برابر بود اما از نظر گل زده عملکرد ضعیف تری نسبت به کره ی جنوبی داشت
آسیا عملکرد مناسبی در مرحله ی گروهی نداشت و باید منتظر بود که آیا فیفا با وجود فشارهای یوفا حاضر به کاهش سهمیه ی آسیا و افزایش سهمیه ی کشورهای اروپایی خواهد بود ؟!
فراموش نکنیم که جام بیست ستارگان بزرگی مانند زلاتان ابراهیمویچ ، مارک همسیک ، پیتر چک ، گرت بیل ، روبرت لواندوفسکی ، آرداتوران و ... را با خود ندید.
باید در نظر داشت که جام پر ستاره برای اسپانسرها محبوبیت ویژه ای خواهد داشت.
* کشور هند با وجود کسب مجوز حضور در مسابقات جام جهانی ۱۹۳۸ هرگز در این مسابقات حاضر نشد ، هندی ها عادت به بازی بدون کفش داشتند و فیفا مانع از این موضوع شد ، ضمن اینکه این کشور در آن زمان مشکلات اقتصادی شدیدی را تحمل می کرد.
* کشور اندونزی با نام هند شرقی در مسابقات جام جهانی ۱۹۳۸ وارد شده بود.
* از میان کشورهای آسیایی کره ی جنوبی با کسب رتبه ی چهارم در جام جهانی ۲۰۰۲ به میزبانی مشترک این کشور و ژاپن بهترین عملکرد در بین تیم های آسیایی را داشت.

  43 43



چهارشنبه 11 تیر 1393 - 16:06:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن