تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802802526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مفاهیم کلی دکترین پدافند غیرعامل در سازمان امداد ونجات عملیاتی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقام مسوول در جمعیت هلال احمر: مفاهیم کلی دکترین پدافند غیرعامل در سازمان امداد ونجات عملیاتی می شود تهران - ایرنا - رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از اجرا و عملیاتی شدن مفاهیم کلی دکترین پدافند غیرعامل در این سازمان خبر داد.


«پیرحسین کولیوند» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این مفاهیم کلی شامل تهدید شناسی، محیط شناسی، کاهش آسیب پذیری، تولید آمادگی مقابله، تمرین، تکرار، آموزش و برگزاری مانورهای مختلف امداد ونجات است.
وی گفت: مفاهیم دکترین سطح مدیریت بحران در پدافند غیرعامل در سطوح اجرایی بیشتر بر روی دو حوزه کلی «اجرای طرح های کاهش آسیب پذیری» و «تولید آمادگی برای مقابله با بحران ها» تمرکز دارد که در این راستا این سازمان در آینده ای نزدیک برنامه های خود را عملیاتی و اجرا خواهد کرد.
رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در محور اجرای طرح های کاهش آسیب پذیری بیشتر بر روی شناخت و مطالعه وضع موجود، شناخت و مطالعه تهدیدات موثر بر حوزه امداد و نجات، بررسی تاثیر تهدیدات بر وضع موجود، استخراج آسیب پذیری های وضع موجود نسبت به تهدیدات و وقوع انواع حوادث، دسته بندی کردن آسیب پذیری ها و تهدیدات عمده و موثر و تنظیم اقدامات پدافند غیرعاملی برای بر طرف کردن و صفر کردن آسیب پذیری ها و مقابله و مدیریت بر تهدیدات تکیه داریم.
کولیوند توضیح داد: همچنین در محور تولید آمادگی برای مقابله با بحران ها بیشترین تاکید این سازمان بر حوزه مدیریت بحران و آمادگی برای مقابله در برابر بحران های طبیعی است که در این محور بر روی مطالعه تهدیدات و استخراج سناریوهای تهدید، بررسی و مطالعه روی بحران های احتمالی و سابقه قبلی آنان، طراحی طرح مدیریت بحران برای ایجاد آمادگی و مقابله با تهدیدات در سناریوهای مختلف و محتمل در سه حالت قبل از بحران، هنگام بحران و بعد از بحران تمرکز داریم.
این مقام مسوول در سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: پیش بینی، طرح ریزی و برنامه ریزی اقدامات و وظایف عمده در بحران و دسته بندی آنها، سازماندهی نیروهای انسانی هر حوزه در قالب نیازهای استخراج شده از مطالعه وظایف عمده در بحران، آموزش وظایف نیروها به هر نفر و تمرین، تکرار و تولید آمادگی از دیگر برنامه های این سازمان در حوزه مدیریت بحران پدافند غیرعامل است.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «در پدافند غیرعامل باید اقدامات شعله ور شود و دشمن هیچگاه احساس پیروزی نکند» گفت: پدافند غیرعامل در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر باید پیرو اصل آمادگی، مقابله، پیشگیری و بازتوانی بر اساس زمان بندی، برنامه ریزی و مسوولیت های تعیین شده و برای هر عضو بصورت کلی عملیاتی شود.
کولیوند گفت: در حوزه مدیریت بحران پدافند غیرعامل، باید شاخصه هایی همچون بومی سازی دستورالعمل ها و به روز بودن فناوری ها، آمادگی ها و پایش اقدامات انجام شده و نظارت ها لحاظ شود تا سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بتواند به وظیفه ذاتی و محور خود که خدمات رسانی به هموطنان آسیب دیده در زمان وقوع انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت است، جامعه عمل بپوشاند.
اجتمام(4) ** 7029 ** 1071

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن