تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818021295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی خبرگزاری رسا ـ بازسازی خانه پدری استاد شهریار در خشکناب، برگزاری مسابقات اذان آوای ماندگار و محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری در تبریز از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.



علی اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تا 27 شهریور سالروز ارتحال آن ادیب فرهیخته و معاصر کشور بازسازی خواهد شد. 
وی با بیان این‌که همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی، همایش بین المللی « فرهنگ مردم در شعر شهریار » برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: بزرگداشت مفاخر ادبی ایران، پیوند نسل جوان با مفاخر ادبی گذشته، ایجاد فضای فرهنگی جهت تبادل اطلاعات و صیانت از فرهنگ بومی در مقابله با تهاجم فرهنگی و الگوسازی مفاخر ارزشمند به ویژه برای جوانان از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: این همایش مقدمه ای برای راه اندازی بنیاد مقبره الشعرای تبریز است، تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند چکیدۀ مقالات خود را تا بیستم تیرماه و اصل مقالات را تا سی‌ام مردادماه 1393 به دبیرخانه همایش واقع در خانه فرهنگ تبریز با صندوق پستی:5154993113 و یا پست الکترونیکی: [email protected] ارسال کنند. 
صفی‌پور یادآور شد: سال گذشته مصوبه ای صورت گرفت که مقبره الشعرای تبریز به صورت هیأت امنایی اداره شود و شهرداری تبریز متولی تکمیل و مرمت مقبره الشعرا تعیین شد، در حقیقت با راه اندازی بنیاد تمامی امورات مربوط به این مکان فرهنگی به صورت منسجم اداره خواهد شد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در سفر اخیر رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد کشور مقرر شد 10 سالن چند منظوره و سینما در 10 شهرستان استان به سیستم دیجیتال مجهز شوند، اظهار داشت: با اقداماتی که تاکنون بدین منظور انجام شده، در 6 شهرستان کارهای خوبی صورت گرفته که با تجهیز و تکمیل این تعداد تا عید فطر به بهره‌برداری رسیده و به سیستم دیجیتال مجهز می‌شوند. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تنها 2/0 درصد از کل بودجه کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص می‌یابد ولی این دلیل نمی‌شود که به دلیل کمبود اعتبار کاری نکنیم، هدف این است که بخش‌های فرهنگی روی پای خود بایستند و با همکاری آنها به بخش‌های ضعیف‌تر هم کمک‌رسانی کنیم.  
صفی‌پور در پایان از فعالیت 750 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان خبر داد و گفت: طبق برنامه پنج ساله باید تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی به دو هزار باب برسد تا بتوانیم مساجد را به قطب های فرهنگی محلات و مناطق مختلف استان تبدیل کنیم.
 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری در تبریز  حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل ‌اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: یکی از برنامه‌هایی که مناسبت بسیار خوبی با ایام ماه مبارک رمضان دارد و هر ساله از طرف سازمان اوقاف اجرا می‌شود، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز بین‎المللی از کشورهای اسلامی است. 
وی ادامه داد: در همین راستا، از امروز دوشنبه، 16 تیر با حضور استاد احمد شحات احمد لاشین، قاری بین‌‎المللی از کشور مصر 6 محفل انس با قرآن کریم در استان برنامه‌ریزی شده است. 
حسینی افزود: فردا 17 تیر محفل انس با قرآن استاد احمد شحات احمد لاشین بعد از نماز ظهر و عصر در امامزاده سیدحمزه تبریز و در مصلی امام خمینی(ره) تبریز، بعد از مراسم جزءخوانی روزانه، از ساعت 3:15 در این محل به اجرای برنامه می‌پردازند. 
مسابقات اذان آوای ماندگار در تبریز برگزار می شود 
این مسابقات از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز با هدف کشف و معرفی استعدادهای کودکان و نوجوانان در بخش اذان و حفظ و صیانت از فرهنگ قرآنی برگزار می شود.  
فعالان قرآنی پسر می توانند در دو بخش 9 تا 14سال و 15 تا 18 سال در مسابقات اذان شرکت کنند، شرکت کنندگان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی الکترونیکی www.honar.tabriz.ir و [email protected] مراجعه کنند.  
علاقه مندان همچنین می توانند با شماره تماس 3378587 یا با مراجعه به نشانی تبریز، چهارراه آبرسان، پارک مفاخر آذربایجان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز ،امور فرهنگی ، دبیرخانه چهارمین دوره مسابقات اذان آوای ماندگار نام نویسی کنند.  
شرکت کنندگان باید کپی کارت ملی یا شناسنامه خود را هنگام ثبت نام به دبیرخانه ارایه کنند، آخرین مهلت ثبت نام بیست و نهم تیر است و این مسابقات اول و دوم مرداد امسال بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد کبود تبریز برگزار می شود./935/د101/ب4



۱۳۹۳/۴/۱۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن