تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819474979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد دفتر خدمات قضایی در مرکز استان سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ایجاد دفتر خدمات قضایی در مرکز استان سمنان سمنان - ایرنا - سرپرست معاونت برنامه ریزی دادگستری استان سمنان از برنامه راه اندازی یک دفتر خدمات قضایی در سمنان خبر داد و گفت: با راه اندازی دفتر خدمات قضایی افرادی که دارای پرونده حقوقی هستند باید به این دفتر مراجعه کنند.


ˈمحبوبه صابرˈ روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: 195 خواسته مراجعان تنها از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قابل ارائه به مراجع قضایی در مرکز استان است و در این موارد نیازی به حضور مراجعه کنندگان به مراجع قضایی نیست.
وی با اشاره به اینکه در دادگستری استان سمنان برنامه عملیاتی سالانه و بر اساس برنامه های توسعه قضایی کشور تهیه می شود گفت: معاونت برنامه ریزی با ابلاغ این برنامه در ابتدای سال بر میزان پیشرفت کلیه حوزه های ستادی و شعب قضایی بر اساس برنامه نظارت مستمر داشته و ضمن بازخورد گیری مناسب در حین اجرا برای تطبیق عملکرد واقعی با برنامه عملیاتی تلاش می کند.
سرپرست معاونت برنامه ریزی دادگستری استان سمنان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری افزود: امسال تلاش شده به برنامه های فرهنگی بیشتر از سال های گذشته توجه شود.
صابر با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی دادگستری استان سمنان در سال 93 افزود: در این برنامه که با چهار هدف کلی، 13هدف راهبردی و 59 هدف عینی تدوین و ابلاغ شده است تلاش می شود با برنامه ریزی صحیح و نظارت و بازخوردگیری مستمر اهداف مورد نظر تحقق یابد.
سرپرست معاونت برنامه ریزی دادگستری استان سمنان تصریح کرد: بهبود کارائی و اثر بخشی نظام عدالت، پیشگیری از وقوع جرم، افزایش مشارکت مردم و نهادهای مدنی در حوزه عدالت، توسعه منابع انسانی و اداری، کاهش موجودی شعب، کاهش زمان رسیدگی و وقت دهی و نیز در اولویت قراردادن رسیدگی به پرونده های مسن (پرونده های وارده در دو سال گذشته و ماقبل آن) از جمله مهمترین اهداف کلی در برنامه عملیاتی 93 دادگستری استان سمنان است.
صابر از 13 هدف راهبردی برنامه عملیاتی خبر داد و افزود: ارتقاء وضعیت دادرسی، کاهش جمعیت کیفری زندانیان، مبارزه با جرائم مواد مخدر، ارتقاء امنیت اجتماعی از جمله اهداف راهبردی برنامه عملیاتی است.
وی از فعالیت شورای برنامه ریزی نیز در داگستری استان سمنان خبر داد و گفت: مهمترین تصمیمات اجرایی و سیاستهای مدیریتی ستاد استان در شورای برنامه ریزی صورت می گیرد.
سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان سمنان با توجه به سیاستهای کلان قوه قضائیه برای ارائه خدمات الکترونیک قضایی و تسریع در رسیدگی و مدیریت پرونده های قضایی با استفاده از فن آوریهای نوین از پالایش بیش از یک میلیون و 174 هزار فقره از پرونده های بایگانی راکد دادگستری ها و شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: بر اساس دستور العمل پالایش پرونده های ضروری اسکن و پروندهای غیر ضرور پس از ورود اطلاعات به سیستم نرم افزاری و طی مراحل قانونی امحاء می شوند.
صابر از فعالیت 11 حوزه قضایی در استان سمنان و به صورت بر خط خبر داد و عنوان کرد: کارمندان اداری و قضایی دسترسی به اتوماسیون اداری دارند و سال گذشته قریب به 515 کاربری در داگستری استان سمنان ایجاد شده است.
سرپرست آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان سمنان با اشاره به اینکه بیشتر قضات برای رسیدگی به پرونده ها از سیستم جامع مدیریت پرونده های قضایی استفاده می کنند گفت: در آینده دو نرم افزار جامع پرسنلی و جامع آموزشی که توسط کارشناسان این حوزه تهیه شده است در استان سمنان بکار گیری می شود.ک/1
599

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن