تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805014020




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کابوس شهر زلزله خیز روی چاههای جذبی/ افتتاح تصفیه خانه ای که بدون فاضلاب ماند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان مهر گزارش می دهد؛
کابوس شهر زلزله خیز روی چاههای جذبی/ افتتاح تصفیه خانه ای که بدون "فاضلاب" ماند
بروجرد - خبرگزاری مهر: در حالی مطابق برخی آمارها بیش از 50 درصد فاضلاب شهر بروجرد توسط چاههای جذبی دفع می شود که همچنان اجرای شبکه فاضلاب شهر بروجرد اندر خم یک کوچه مانده است تا تصفیه خانه فاضلاب این شهر به رغم افتتاح چندباره بدون "فاضلاب" باقی بماند.



به گزارش خبرنگار مهر، مطابق آخرین اظهار نظرهای مسئولان بیش از 50 درصد فاضلاب شهر بروجرد توسط چاههای جذبی دفع می شود و نزدیک به 30 درصد فاضلاب نیز در نهرها و مسیلهای رو زمینی هدایت و در خارج شهر رها می شود. از یک سو دفع فاضلاب از طریق چاههای جذبی مخاطراتی را برای آبهای زیرزمینی بروجرد به وجود آورده و از سوی دیگر به دلیل بافت زمین شناسی منطقه قابلیت نفوذ خاک بسیار کم و ضریب ذخیره اندک است که با توجه به این امر روش سنتی دفع فاضلاب دیگر در شهر بروجرد جوابگو نیست. این در حالیست که مطابق تحقیقات علمی صورت گرفته چاههاي فاضلاب اجرا شده در ساختمانهاي امروزي علاوه بر مشكلات آلودگي و بهداشتي كه دارند، در طول عمر ساختمان و به مرور استفاده موجب كاهش مقاومت خاك زير شالوده ساختمانها می شوند و اين كاهش مقاومت خاک در خلال وقوع زمين لرزه ممكن است باعث ايجاد گسيختگي در لايه هاي زيرين و تمايل خاك زيرين به حركت و تخريب سازه شود.

از سوی دیگر رهاسازی فاضلاب شهر بروجرد در زمینهای اطراف شهر بروجرد و فراهم آوردن زمینه استفاده از این فاضلاب توسط صیفی کاران و کشاورزان اطراف بروجرد از چالشها و مشکلات بهداشتی بوده که بروجرد را درگیر کرده است. این مشکلات طی سالهای اخیر بارها در کارگروه بهداشت بروجرد نیز مطرح شده و مورد انتقاد مردم و مسئولان قرار گرفته اند که همه امید داشتند بالاخره روزی با افتتاح تصفیه خانه فاضلاب بروجرد و تکمیل شبکه های انتقال این مشکلات زیست محیطی و بهداشتی حل شود اما متاسفانه امروز می بینیم این مهم محقق نشده است. تصفیه خانه فاضلاب بروجرد طی سالهای گذشته در مناسبتهای مختلف با حضور مسئولان ملی، استانی و شهرستانی بارها به بهانه های مختلف افتتاح شده است که به دلیل عدم تکمیل شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب هنوز این تصفیه خانه فعالیتی نداشته است تا هزینه میلیاری برای احداث آن بی نتیجه باقی بماند. از یک سو مردم انگشت تقصیر را به سمت متولیان امر برای عدم تکمیل شبکه های جمع آوری و انتقال فاضلاب نشانه می روند و از سوی دیگر مسئولان معتقدند که مردم استقبالی از خرید انشعاب فاضلاب نداشته اند و حتی در شبکه های اجرا شده نیز بخش کمی از ظرفیت لوله ها توسط فاضلاب پر می شود و این امر موجب رسوب و تحمیل هزینه شستشوی شبکه شده است.

مدیر عامل شرکت آبفای بروجرد در رابطه با وضعیت تصفیه خانه فاضلاب این شهر به خبرنگار مهر می گوید: متاسفانه به رغم تلاش ما برای راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب بروجرد هیچگونه فاضلابی وجود ندارد که وارد تصفیه خانه شود. حبیب اله حدادی می افزاید: تا کنون شبکه فاضلاب بروجرد به طور کامل در سطح شهر اجرا نشده است که بخواهیم آن را به تصفیه خانه متصل کنیم. وی ادامه می دهد: با پیگیری استاندار لرستان تصفیه خانه بروجرد در خردادماه سال جاری به طور کامل افتتاح شد اما متاسفانه امروز فعالیتی در زمینه جمع آوری فاضلاب بروجرد و انتقال آن به تصفیه خانه وجود ندارد. مدیر عامل شرکت آبفای بروجرد تصریح می کند: در حال حاضر اجرای شبکه فاضلاب بروجرد حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد نیز با انتقاد از وضعیت شبکه فاضلاب بروجرد به خبرنگار مهر می گوید: اجرای شبکه فاضلاب بروجرد نسبت به دیگر شهرهای استان لرستان عقب افتاده است.

رضا آریایی با ابراز گلایه از این وضعیت و عدم دلیل کافی برای این عقب ماندگی می افزاید: اجرای شبکه فاضلاب بروجرد سالها به طور لاک پشتی و کند پیش رفته که این روند قابل قبول نیست. وی با بیان این مطلب ادامه می دهد: لذا برای رفع مشکل و علت یابی اجرای کند شبکه فاضلاب بروجرد از مدیرعامل شرکت آبفای لرستان خواسته ایم که هفته آینده طی نشستی دلایل امر را توضیح دهد. سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد می گوید: طی سفر رئیس جمهور به استان لرستان مبلغ 610 میلیارد تومان در قالب 79 طرح برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان لرستان اختصاص پیدا کرده است که امیدواریم تکمیل شبکه فاضلاب بروجرد نیز در این قالب دیده شود. آریایی معتقد است که گاهی اوقات علت عدم پیشرفت برخی پروژه ها کمبود اعتبار نیست بلکه کم کاری مسئولان در حوزه کاری خود بوده که مردم در این میان متضرر می شوند. وی با بیان اینکه کار احداث شبکه فاضلاب اکثر شهرهای استان در مراحل پایانی بوده و در برخی دیگر خاتمه پیدا کرده است، عنوان می کند: متاسفانه ما در بروجرد به اهداف خود در این زمینه نرسیده ایم.

آریایی با اشاره به موارد مطرح شده در زمینه عدم استقبال مردم از خرید انشعاب فاضلاب یادآور می شود: در واحدهای نوساز و جدید هنگام صدور پروانه در زمینه خرید انشعاب آب و فاضلاب اقدامات لازم صورت می گیرد. وی با بیان اینکه ممکن است مشکل در این زمینه مربوط به واحدهای قدیمی باشد می گوید: در صورت تقسیط هزینه انشعاب فاضلاب مردم از خرید انشعاب استقبال خواهند کرد. فرماندار بروجرد همچنین با اشاره به مخاطرات چاههای جذبی برای آبهای زیرزمینی بروجرد تصریح می کند: در زمین لرزه های مختلف همواره احتمال نفوذ آلودگی های فاضلاب به آبهای زیرزمینی و لایه های زیرین خاک وجود دارد که انتظار می رود رسانه ها به ویژه رادیو شهری بروجرد برای فرهنگسازی در این زمینه اقدام کند.


۱۳۹۳/۴/۱۶ - ۱۲:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن