تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819260963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخترعان زنجانی به کنگره بین المللی کاربرد کامپیوتر در پزشکی آمریکا دعوت شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مخترعان زنجانی به کنگره بین المللی کاربرد کامپیوتر در پزشکی آمریکا دعوت شدند زنجان - ایرنا - مخترعان زنجانی به کنگره بین المللی کامپیوتر درپزشکی آمریکا جهت معرفی ˈسامانه هوشمند تحلیل نوار قلب برای تشخیص بیماری های قلبیˈ دعوت شدند.


احمد معروفخانی یکی از طراحان این سامانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: این سامانه و دست بندهای آن، عملکردی برابر با دستگاه الکتروکاردیوگرافی داشته و می تواند به آسانی بیماری های قلبی را بدون نیاز به حضور پزشک متخصص تشخیص دهد.
وی یادآورشد: بر اساس آمارهای رسمی موجود روزانه 107 مرگ بر اثر بیماری قلبی و عروقی در ایران ثبت می شود و در هر دقیقه یک نفر در جهان به همین دلیل جان خود رااز دست می دهد.
معروفخانی اظهار کرد: با شنیدن این آمار، برای طراحی سیستمی به منظور تشخیص سریع بیماری های قلبی جهت انجام درمان در اسرع وقت، دست به کار شدیم.
این مخترع جوان زنجانی گفت: یکی از مشکلاتی که در بحث بیماری های قلبی و عروقی وجود دارد، عدم توانایی فرد برای تشخیص به موقع آن است.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که فرد از همان ابتدا متوجه وجود بیماری شود، به حتم با طی فرآیندهای درمانی به مراحل حاد و وخیم مشکل قلبی و عروقی نخواهد رسید.
معروفخانی ادامه داد: در آخرین تکنولوژی تولید شده در جهان، آمریکا به فناوری نصب تراشه ای در میان رگ و قلب دست یافته است که جریان فعالیت فرد دچار بیماری قلبی و عروقی را به طور مداوم چک کرده و به محض ایجاد کوچکترین اختلال، سیگنال های هشدار به پزشک مربوطه یا مرکز درمانی ارسال می کند.
این مخترع زنجانی گفت: باارسال سیگنال آمبولانس سریع به نزدیکی محل حضور بیمار اعزام شده و به محض وقوع حادثه، خدمات درمانی در کمترین زمان ممکن به فرد ارایه می شود.
وی با بیان اینکه این تراشه با وجود برخورداری از تکنولوژی بالا، فاقد توانمندی تشخیص بیماری در همه افراد جامعه بوده و نمی توان آن را برای هر فردی از ابتدای تولد به کار برد، نرم افزار و سیستم طراحی شده توسط مخترعان زنجانی را در نوع خود در جهان بی نظیر خواند.
این مخترع زنجانی یادآورشد: مخترعان زنجانی موفق به طراحی سیستمی شدند که می تواند با دریافت اطلاعات نوار قلب، بیماری و مشکل فرد را تشخیص دهد.
وی اظهار کرد: موضوع این دوره از مسابقات ˈفیزیونتˈ نیز بیماری های قلبی و عروقی بود.
معروفخانی خاطرنشان کرد: این مسابقات 15 سال قدمت دارد و هرسال یکی از چالش های جهانی را به عنوان موضوع رقابت های خود اعلام می کند.
این مخترع زنجانی گفت: برای شرکت در این رقابت ها افراد از سراسر جهان طرح ها، اختراعات و پژوهش های خود در سایت فیزیونت را به ثبت می رسانند و این سامانه با رصد آنها متناسب با معیارهای مطرح شده اقدام به امتیاز دهی از یک تا 100 می کند.
وی ادامه داد: تیم زنجان با حضور روح الله امندی، مهدی بازرگان و احمد معروفخانی اقدام به طراحی و ساخت این نرم افزار و سامانه کرد.
معروفخانی امتیاز کسب شده سیستم طراحی شده توسط مخترعان ایرانی را 93 عنوان کرد و از دعوت ˈخود و روح الله امندیˈ دو نفر از اعضای این گروه برای حضور در کنگره بین المللی کامپیوتر در پزشکی آمریکا خبر داد.
این مخترع زنجانی گفت: نرم افزار طراحی شده توسط مخترعان زنجانی در مسابقات فیزیونت از طرح های برگزیده و ممتازی بود که با کسب امتیازی بیش از 93، کیفیت خود را در این جشنواره به نمایش گذاشت.
وی به نصب دو دست بند برای دریافت سیگنال های قلبی افراد به این نرم افزار اشاره کرد و این دست بندها را جایگزین 12 الکترودی عنوان کرد که در زمان دریافت نوار قلب، برای دریافت امواج به سوی قلب به بدن فرد نصب می شود.
این مخترع زنجانی بابیان اینکه کاربرد این سامانه برای تمام افراد امکان پذیر و مفید است، استفاده بعدی آن را در مراکز درمانی برای تشخیص زودهنگام وجود بیماری قلبی و عروقی توسط پزشک عمومی در فرد مراجعه کننده عنوان کرد.
وی تاکید کرد: تاییدیه های این طرح از اساتید دانشگاه زنجان، اساتید دانشگاه علوم پزشکی دریافت شده و در سازمان ثبت مالکیت صنعتی گواهی ثبت اختراع دریافت کرده است.
وی افزود: این طرح کاربردی از قابلیت بالایی برای ارایه به جامعه برخوردار است، منتها تجاری سازی و تولید انبوه آن نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی و یا دولتی است.
معروفخانی افزود: کنگره بین المللی کامپیوتر در پزشکی آمریکا در انستیتوی فناوری ماساچوست این کشور برگزار می شود و معتبرترین کنگره در این زمینه در جهان به شمار می آید.
این مخترع زنجانی گفت: چهل و یکمین دوره این کنگره با حضور دانشگاه های مختلف و معتبر دنیا همچون دانشگاه اکسفورد و کمبریج - هایدلبرگ و صاحب نظران بنام این حوزه برگزار می شود.
وی یادآورشد: نرم افزار مخترعان زنجانی در ارزیابی نرم افزاری سیستم ˈفیزییونتˈ به عنوان بخشی از مسابقه در حاشیه این کنگره برگزیده شده است.
معروفخانی اظهار کرد: این کنگره توسط انستیتو فناوری ماساچوست آمریکا، دانشگاه هاروادر، دانشگاه MIT و سایر دانشگاه بنام دنیا در تاریخ هفت تا 10 سپتامبر سال جاری برگزار می شود.
7319/596

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن