تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819125090




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم گلریزان ساخت فاز اول بیمارستان امام خمینی(ره)شهریار برگزارشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

با حضور امام جمعه موقت تهران: مراسم گلریزان ساخت فاز اول بیمارستان امام خمینی(ره)شهریار برگزارشد شهریار – ایرنا – مراسم گلریزان ساخت فاز اول بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار با حضور حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی یکشنبه شب در این مراسم که همراه با ضیافت افطاری برگزار شد، در جمع خانواده معظم شهدا، ائمه جمعه و جماعات، معاونین فرمانداری، روسای ادارات ، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران شهرستان شهریار و جمعی از مردم گفت: در ماه مبارک رمضان کار خیر کردن با دیگر ماه ها بسیار تفاوت دارد.
وی در ادامه بیان داشت: امام جعفر صادق (ع) می فرمایند هر شهر سه پایگاه لازم دارد و اگر هریک از این پایگاه ها ویران باشد مردم تکیه گاهی ندارند و با یک باد و طوفان آواره می شوند.
وی افزود: پایگاه اول، پایگاه معنویت و دینداری و امنیت اخلاقی، روانی، فکری و کرداری است و پایگاه دوم برای مردم پزشک و مرکز درمانی است و مردم سلامتی و بهداشت می خواهند که همانا دین پایگاه سلامت است.
وی گفت: امام صادق (ع) می فرمایند شهری که بیمارستان و درمانگاه و سلامت ندارد این شهر دستخوش تندبادها می شود، کسی که به عیادت مریض می رود خداوند ثواب عیادت خودش را به او می دهد حالا کسی که درساخت بیمارستان و کارهای خیر شرکت کند اجر و ثواب بسیار نزد خداوند دارد .
وی خاطرنشان کرد: اگر کسی باعث شود یک بیمار و مصدوم به موقع به بیمارستان برسد و او را از مرگ نجات دهد یک نفر را نجات نداده، بلکه ثواب نجات یک نسل را خداوند به او می دهد و خداوند یک انسان را به اندازه یک امت و یک نسل می داند و شما خیرین با ایثار و از خود گذشتگی امروز، در کار خیر و خداپسندانه ای شرکت می کنید که ثواب دنیوی و اخروی را برای شما دارد.
امام جمعه موقت تهران افزود: نماینده شما مردم مومن و انقلابی شهریار خود فرزند شهید است و انشاء الله به برکت خونهای پاک فرزندان شما، این پرچم پاک دراختیار امام زمان (عج) قرار خواهد گرفت، مردم آبرومند و شهیدپرور دارای همتهای بلند هستند و در شأنشان نیست که یک بیمارستان در شهرشان نباشد و مریضها را به تهران منتقل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: هیچکدام از ما به فردا و پس فردا اعتباری نداریم، هم اکنون اعتبار الهی آمده به سراغ شما خیرین، اگر می خواهید امام زمان (عج) را خشنود کنید الان وقت آن استَ، هر چه همت دارید در همین مکان برای احداث بیمارستان 313 تخت خوابی امام خمینی (ره) به کار ببرید .
امام جمعه موقت تهران گفت: 95 در صد زنان جامعه اسلامی ما متدین و تحصیلکرده هستند و می خواهند وقار و شأن خانواده شان را حفظ کنند و پنج درصد به حفظ حجاب توجه کافی ندارند لذا توصیه ما این است که طبق سفارش اسلام نسبت به حفظ حجاب در جامعه اقدام شود.
حسین گروسی نماینده مردم شهریار، ملارد و شهر قدس در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: بر اساس استاندارد سرانه تخت در جهان برای هر هزار نفر یک تخت بیمارستانی است، اما به برکت انقلاب اسلامی در ایران برای هر 650 نفر یک تخت وجود دارد که از سرانه جهانی نیز بالاتر است .
وی تصریح کرد: متأسفانه ضریب توزیع تختهای بیمارستانی در کشور متوازن و عادلانه نیست و 50 درصد تختهای بیمارستانی خالی هستند که این بیانگر توزیع غیرکارشناسی و مطالعه نشده تخت های بیمارستانی در مناطق پر جمعیت است.
وی افزود: شهرستانهای شهریار، ملارد و شهرقدس از کمبود تخت بیمارستانی در رنج هستند و امروز با همت خیرین فاز اول بیمارستان 313 تختخوابی پس از گذشت بیست سال بلاتکلیفی آغاز می شود.
همت ا .. هادی زاده فرماندار شهریار و رئیس هیئت امنای بیمارستان امام خمینی (ره) نیز گفت: کلنگ احداث بیمارستان 313 تخت خوابی بیست سال پیش به زمین شد، اما تاکنون اقدامات اساسی برای تکمیل این پروژه صورت نگرفته که بر اساس کار کارشناسی و مطالعاتی با همت خیرین فاز اول این بیمارستان ظرف مدت یک سال و نیم آینده انشاا.. تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید .
وی افزود: برای آغاز این پروژه هشت میلیارد تومان اعتبار استانی اختصاص یافته و طی سه روز گذشته از برگزاری جشن گلریزان احداث فاز اول یک صد تخت خواب بیمارستان امام خمینی سه میلیارد تومان اعتبار به صورت نقدی و اهدای زمین دراختیار هیئت امناء و دفتر فرمانداری قرارگرفت که این نشانگر اعتماد و همکاری خوب مردم است .
فرماندار شهریار تأکید کرد: شهرداریهای هفت شهر تابعه، شوراهای اسلامی برای ساخت این پروژه اعتبارات ویژه را در مصوبات شهری اختصاص دادند و همچنین اعتبارات ویزه استانداری نیز به این امر اختصاص پیدا کرده است .
کریم تبارکی معاون برنامه ریزی مالی فرمانداری شهریار نیز گفت: میزان و جمع مبلغ کمکهای خیرین مردم شهریار در جشن گلریزان ساخت فاز اول بیمارستان امام خمینی (ره) متعاقبا اعلام خواهد شد .
تهرام . م/ 7409**1565

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن